החץ הנורה/א?!

התבשיל בסיר לחץ בדרך כלל אמור לצאת מדהים.את יודעים, תבשיל שמתבשל על בישול איטי, נימוח בפה ובפרט אם מדובר באיזה בשר עסיסי שהוא מתבשל לאיטו בסיר סגור ומסוגר היטב.

2 דק' קריאה

רוחמה אפרתי

פורסם בתאריך 19.04.20

התבשיל בסיר לחץ בדרך כלל אמור לצאת מדהים. יאמי כזה. את יודעים, תבשיל שמתבשל על בישול איטי, נימוח בפה ובפרט אם מדובר באיזה בשר עסיסי שהוא מתבשל לאיטו בסיר סגור ומסוגר היטב.

 

סיר לחץ קיבל גם המשגה והאנשה למצב של לחץ והיסטריה כמו שאנו נמצאים בו עכשיו, למשל, סיר לחץ כזה בדומה לבית כאשר התבשיל עצמו הם דיירי הבית, כלומר אנחנו.

 

תדמיינו לעצמכם אדם שמופנים אליו עשרות של חיצים דוקרניים , בידוע שהאינסטינקט הראשוני יהיה לשים את הידיים על הראש וגם העיניים כדי לשמור ולהגן עליהם. בדרך כלל כאינסטינקט הישרדותי האדם שם את ידיו על האיברים החשובים מבלי לשים לב, זה נעשה מתוך דחף הישרדותי תת מודעי שטבע הקדוש ברוך הוא באדם.

 

ואם זורקים עליו כדורים ואבנים, שאז הוא נמצא בסכנה גדולה יותר, אז סביר להניח שהמגננה כבר תהיה אחרת ובהתאם. הוא יתכופף על הרצפה , ישכב או ינסה למצוא מקום מחסה אחר וימשיך להגן על האיברים החיוניים, ואולי אפילו יתקפל לתנוחת עובר כפופה, שאף היא מראה סוג של התגוננות.

 

ואתה? ואת? ואתם? ואתן? איך וכיצד אתם מגנים על עצמכם? ובעיקר איך אתם מגנים על ילדכם בימים טרופים אלו שאימת הקורונה מככבת כמעט בכל פינה??

 

תתפלאו אולי לשמוע שגם אתם מקבלים אינספור חצים חדים ביותר ואפילו חצים עם רעלים שנכנסים לכם ישר לתוך המוח והלב. ולא קוראים נכבדים, לא קופידון יורה אותם ואין פה מדובר בחצי אהבה, אלא התקשורת יורה אותם על כל ערוציה במדיות השונות!

 

אתם חוטפים על ימין ועל שמאל חצים מורעלים שמקבלים ביטוי דרך החושים העיקריים שלכם, קרי חוש הראיה – כלומר צפייה בחדשות, ובכל מיני פרסומות "קורונה מחכה לך בחוץ!" גם תוך כדי קריאה מסיבית שופעת במאסה של חומר בלתי נדלה על הקורונה, השפעותיה ובעיקר המוות. התרחיש הכי נוראי – זה שמשודר לנו לתוך המוח שכאילו רק הוא היחיד שנמצא שם וצובע את הכל בשחור, כך לפחות הם מנסים להציג את זה. גם על חוש השמיעה לא מוותרים , וגם שם יורים צים רעילים דרך הרדיו, הפרסומות, החדשות ושאר קטעי מידע מושמעים. 

 

ואתם, כמו "קהל שבוי", שהוא אגב מושג יסודי בסיסי לכל סטודנט בתקשורת, אשר יושב כמו "שק תפוחי אדמה" מול הטלוויזיה, הרדיו, האינטרנט מקבל זרימה של מידע כמעט אינסופי ומחלחל בעודו פסיבי כמעט לחלוטין.

 

החצים שנורים עושים נזק נוראי לאדם בכמה מישורים ראשיים. ראשית המישור התודעתי. חץ שנורה ישירות למוח ברמת המידע ההרסני, הקשה, הבוטה, המפחיד, המבהיל והדרמטי. המוח מקבל מסות של מידע שלילי וקשה מאד שכובל את יכולת החשיבה המנטלית הגבוהה, המושכלת ומבקש לנטרל אותה בכל מחיר בתקיעות של אמונות מגבילות!! במישור הרגשי נמצא את החצים המורעלים שגורמים לפחדים, חרדות, בהלות, סיוטים, קשיי שינה, אכילה רגשית, התמכרויות ו/או חזרה אליהן ועוד. ברמה הקוגניטיבית אין ספק שבתנאי לחץ התפקוד יורד פלאים ולפעמים גם הולך לישון.

 

החץ נורה, אבל זכרו, אתם לא חייבים להיות השק תפוחי אדמה שמקבל אותו! כי הוא בבחינת חץ נורא. 

 

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה