החתימה

השנה החדשה התחילה, החתימה עדיין ניתנת לשינוי. אומרים עד שמיני עצרת וחסידים אומרים עד שבת "וזאת חנוכה". תבינו איזו הזדמנות אבא שבשמים נותן לנו!

3 דק' קריאה

רוחמה אפרתי

פורסם בתאריך 05.04.21

לפני כשבועיים וחצי מצאנו את עצמנו – בעלי ואני – בסיטואציה די משעשעת, אם כי מוזרה, בבית משפט.
 
הטענה: דירה שכורה שנתבקשנו לפנות לפני הזמן, וזאת למרות הבטחותיה הכוזבות של בעלת הדירה לגור שם שנים. הדבר גרר אחריו הוצאות מרובות בגלל מצגת השווא להישאר בדירה שנים, השקענו מכספנו הפרטי כדי לשפר מעט את איכות החיים בדירה.
 
ליום הדיון, שהיה ב-1 בספטמבר למניינם, הייתה סיבה למסיבה והתרגשות כפולה, הרי זה גם היום של תחילת שנת הלימודים. באותו בוקר, השכמנו קום, התארגנו ויצאו מוקדם לגן של הילדה, ליוונו אותה, שמחנו איתה, ומשם שמנו פעמינו לבית המשפט שבתל אביב. כמובן, שלפני הדיון עשינו הכנות רוחניות גדולות מאוד, שכללו שעות של תפילות לבורא עולם, התייעצות עם הרב שלנו – הרב שלום ארוש. בנוסף, מכיוון שצדיקים גדולים במיתתם יותר מאשר בחייהם ומסוגלים לפעול ישועות עבור עם ישראל והמבקשים את עזרתם, לכן שמנו הלכנו אצל הצדיקים – רבי יהודה זאב ליבוביץ זצ"ל ויהודה בן יעקב וביקשנו שיהיו מליצי יושר בעדנו. אמרנו את התיקון הכללי ואפילו נתנו לעורך הדין שלנו את ספרו של הרב שלום ארוש – בגן  האמונה, שבהתחלה חיוך והיה קצת נבוך, אבל אחרי הכל הוא זה שעמד מאחורינו ואיתו התייעצנו לאורך הכנת כתב ההגנה. כמו שאתם רואים, לא יושבים על זרי הדפנה וגם אסור לכפות על השמרים, לכן עשינו כל מה שאפשר לעורר רחמי שמים ולבקש מבורא עולם שיהיה בעזרנו. אחרי הכל, וגם לפני ובסוף, הכל מאיתו יתברך.
 
מאמרים נוספים בנושא:
היום אנחנו מתחברים!
יאללה, סולחה!
סוד  הנעילה
 
המשפט עבר לשביעות רצוננו. בהתחלה השופטת הראתה מגמה ברורה כאשר צודדה לטובתנו, אפילו גערה לא מעט בעורך הדין של הצד השני. הייתה מאוד סיזיפית וקונקרטית ואפילו ביקשה להתחיל ברגל ימין, שהרי זהו הדיון הראשון שלה מאז תחילת הפגרה. כנראה שגם היא קצת מבחינה בחוש השישי לגבי חשיבותן של ההתחלות החדשות…
 
גם האמירה-הכרזת-מלחמה של אחת התובעות לפני שנכנסנו לאולם הדיונים, "יאללה, בואו נראה להם מה זה, ניכנס בהם עד הסוף ובכל הכוח" לא עזרה. בורא עולם הוא המנהיג, הוא עשה עושה ויעשה לכל המעשים. תוצאות הדיון ההפוכות מההכרזה המלחמתית שלה היו עובדה בשטח, להן אני קיוויתי אבל בטח לא היא.
 
ואם לא הצלחה במשפט, אז "הצלחה" מזעזעת, שאיתה בכלל לא הייתי מנסה להתחרות שכן לא הייתי מוצאת את עצמי אומרת את המילים המחרידות שיצאו מהפה שלה. את קיתונות הבוז והקללות ורשפי האש שיצאו כמו אש דרקונית. 'זה לא היא, הכל מאת השם' אמרתי בתוכי, מקבלת באהבה את דברי המקל שאותו מחזיק בורא עולם. "ישמע בזיונו יידום וישתוק" נזכרתי בדבריו של רבי נחמן על הפסוק הזה וניסיתי לשמור על איפוק כמה שרק יכולתי. מסיטואציה סוערת זו הצלחתי להשתחרר אחרי מספר שעות, אחרי הכל, "חייבים" (מי אמר שחייבים?) איכשהו לעשות ניתוח צולב-מערכתי-משפטי של כל פרט ופרט, לנסות להבין למה דברים הגיעו למצב הזה ומדוע נאמרו המילים שנזרקו בחלל הפרוזדור?…
 
שבועיים וחצי עברו, והנה אנחנו לפני הדיון בהא הידיעה. קראתי בשבת האחרונה את דבריו של הרב שלום ארוש בעלון  השבועי של "חוט של חסד", על ההכנות הרוחניות לפני ראש  השנה, ובעיקר על כך שצריך לעורר את הרצונות הטובים. והופה, נפל לי האסימון. זהו בית המשפט האמיתי! זהו בית המשפט של החיים. כל השאר לא רק פרסומות, אלא ממש הבל הבלים.
 
אולי גם זה יעניין אתכם:
מתכוננים לשטיפה  הגדולה
כל נדרי בסיביר
עת  רצון
 
השבוע אנחנו, וכל באי עולם בלי יוצא מן הכלל, מגיעים שוב לבית המשפט, לחלק של החתימה (הפסיקה הייתה בראש השנה) שתחרוץ גורלות לא מעטים. 'בכמה שטויות אנחנו מתעסקים' חשבתי לעצמי, 'זה המשפט של החיים שלנו, שהתחיל כבר בראש השנה ועכשיו ממשיך ליום הכי גבוה בשנה – יום הכיפורים, היום שמכפר לנו על כל המעשים… ואנחנו מתעסקים בזוטות, 'הוא עשה לי ככה' ו'היא אמרה לי ככה', מה יהיה ואיך יהיה?…'
 
השנה החדשה התחילה, החתימה עדיין ניתנת לשינוי, אומרים שעד שמיני עצרת וחסידים אומרים עד שבת "וזאת חנוכה" בחנוכה! תבינו איזו הזדמנות בורא עולם, אבינו הנפלא שבשמים נותן לנו! אל תפספסו אותה, תכינו את עצמכם, תמשיכו לתקן ולשפר, בקשו סליחה, תתפללו, אל תוותרו על ההתבודדות – שהיא המשפט שנעשה כאן למטה, וכשיש דין למטה אין דין למעלה! ותזכו בדין. לפחות, נעשה את ההשתדלות מצידנו, נראה לבורא עולם שאנחנו כן רוצים – להשתנות, לשנות, להיות טובים ביותר, לעסוק בדברים מהותיים וחשובים יותר, להיות כרצונו!
 
תנו צדקה, אמרו את התיקון הכללי, תהילים, שמות הצדיקים, עשו פדיון נפש – כל מה שאתם יכולים בטרם נכנס לשלב השני של המשפט, לשלב החתימה, לכו לקברות הצדיקים בקרבת מקום מגוריכם ותבקשו שיפעלו בשבילכם ובשביל כל עם ישראל, שיהיו מליצי יושר, שיבקשו בעדנו שנכתב בספר החיים ובספרן של צדיקים, אמן כן יהי רצון.
 
 
* * *
רוחמה אפרתי, בעלת תואר בפסיכולוגיה ותקשורת (B.A) יועצת ומטפלת רוחנית ליחידים וקבוצות, מרצה ומעבירה סדנאות וחוגי בית ושדכנית למגזרים השונים. לפרטים והתייעצות:ruhi_d@walla.co.il. אתם מוזמנים לבקר באתר של רוחמה: www.ruchama.co.il

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה