היא רוצה תינוק

היא בחורה רווקה שלא כל כך הולך לה בדייטים, אבל העובדה הזו לא מפריעה לה לרצות תינוק. היא רק לא מבינה שאת החלל החסר לא ממלאים בתינוק, אלא בתובנות שחסרות לה.

4 דק' קריאה

רחלי רקלס

פורסם בתאריך 05.04.21

שלום לך רחלי,
 
אני בחורה בשנות ה-30 ואני כותבת לך כי אני באמת וברצינות חושבת להיות אמא, למרות שאני עדיין רווקה. אני באמת רוצה להקים משפחה, אבל נראה לי שאני לא מצליחה למצוא את החצי השני שלי. בחורים שאיתם נפגשתי לא הראו נכונות או משהו בכיוון של מיסוד הזוגיות. אני יודעת שאני צריכה להמתין בסבלנות עד שזה יקרה, אבל האמת, כבר אין לי סבלנות? כי כמה כבר אפשר לחכות? אני לא רוצה להיות אמא בגיל מאוחר…
 
מחכה לתשובה שלך, גילי.
 
גילי,
 
אוהו, אבל בואי ניקח כמה צעדים אחורה. השאלה שלך טעונה עם הרבה "חומר" שצריך להפנות למקום הנכון, הרבה לפני שנטפל בגרעין השאלה.
 
ראשית, בואי נבחן את הרצון שלך להקים משפחה. לי זה ברור שאת אדם עם לב גדול, ואני בטוחה שאתה יודעת שיש בך הרבה אהבה להעניק. זה לגיטימי, ואפילו דבר קדוש, שנרצה לבנות את הקן שלנו. תני לעצמך קרדיט גדול על זה, בגלל שהרבה בחורות היום לא אוחזות בזה, הודות הגישה האנטי תורנית והפמיניזם. את יכולה לקרוא על השקפת התורה הפמיניסטית במאמר שכתבתי הפמיניסטית האנטי פמיניסטית.
 
מאמרים נוספים בנושא:
יש גם סיפורי הצלחה
החצי  השני
כמה זמן עוד נחכה?
 
וכאן "החומר" מתחיל לבעבע. ציינת שהבחורים איתם את נפגשת לא מעוניינים בך. לזה יכולים להיות שני הסברים: האחד, שהבחורים האלה פשוט לא מעוניינים להתחתן לכתחילה. והשני, שאת לא מרגישה טוב עם עצמך באופן כללי, וזו הסיבה שאת נפגשת עם בחורים שכנראה לא מעוניינים בקשר רציני.
 
לעניות דעתי, גילי, אני חושבת שאת צריכה לבחון את עצמך קצת יותר לעומק. את חייבת לנסות לברר מהיכן בא הרעיון שאף בחור לא מעוניין בך. האם זה יכול להיות בגלל שאת לא מרגישה טוב עם עצמך? האם את מרגישה את זה, עמוק בתוכך, שאת לא אדם מעניין? סליחה שאני מעלה את השאלות הללו, אבל אלה נושאים שכל אדם חייב להתמודד איתם לפני שהוא ממשיך קדימה, ובטח בנושא רגיש ויקר שכזה. אני חושבת אם את 'לא סגורה על עצמך' בצורה נחושה שזו המטרה שלך, יכול להיות שאת גורמת להם להרגיש שאת בעצמך עדיין לא מוכנה, ובורא עולם פשוט משקף את מה שאת מרגישה דרכם.
 
בכל אופן, את כל זה את מכסה עם הרצון לילד שתגדלי לבד. את מנסה להתעלם מחוסר האהבה שאת מרגישה ואת חושבת שהתינוק ימלא את החלל הזה. בסופו של דבר, יהיה מישהו שיאהב אותך ואת תאהבי אותו בחזרה. זאת טעות איומה. זאת לא בעיה להביא ילדים, וככל שהילד יגדל לא תרגישי מוערכת. ילדים, מניסיוני כאמא, לא מעניקים להורים אהבה באותה מידה ורמה שההורים מעניקים להם, וזה בסדר וטבעי. אם תכניסי את עצמך למצב כזה שנראה לי שתרגישי יותר גרוע ממה שאת חווה עכשיו.
 
אולי גם זה יעניין אתכם:
מה שאישה רוצה
למה קשה להתחתן?
רווקות  מאוחרת
 
ושלא תביני אותי לא נכון, לא הייתי מחליפה את המתנה היקרה שקיבלתי – להיות אמא – בשום דבר בעולם. אבל אחרי ארבעה בנים, אני יכולה לומר לך שלהיות אמא זו עבודה עם הרבה כפיות טובה מצידם (ולא בגלל שהם רעים חלילה). זה מצריך זמן רב עד שהילדים מבינים את המושג "הערכה" ו"הכרת הטוב", והרבה מזה פשוט בא עם הזמן. ולא רק, אין דבר טוב יותר מהאהבה שההורה מרגיש כלפי ילדיו. זה גם המדד הכי קרוב להבין כמה בורא עולם אוהב אותנו, ילדיו.
 
לכן הדבר הראשון עליו אני ממליצה לך הוא להפסיק לנסות לחפש בעל. גם אם תמצאי בחור שרוצה להתחתן, בסופו של יום תצטרכי להתמודד עם הרגשות שלך כלפי עצמך. אם לא תטפלי בזה כבר עכשיו תהפכי לאישה רגשנית ותלותית, דבר שהרס חיי נישואין בלא מעט מקרים שהכרתי מקרוב. את צריכה להתמקד בלהיות אישה חזקה בזכות עצמך ולא להיות תלותית, כדי למלא את חלל האהבה בשביל עצמך. את חייבת למלא אותו בעצמך.
 
ומהי הדרך הכי טובה למלא אותו? איך אדם יכול לומר שהוא אוהב את עצמו? ובכן, יש שתי דרכים: הראשונה, על פי המרשם של רופא  הנשמותרבי  נחמן מברסלב, שממליץ בחום למצוא בעצמנו את הנקודות  הטובות שבנו – ולהעצים אותן ולהתמקד רק בהן. כנראה שזהו טבע האדם להתמקד רק ברע שהוא עושה, אבל זה הטריק של היצר הרע. אל תיפלי לידיים שלו. עשי רשימה של כל הטוב שבך על בסיס יומי, כך תמצאי בכל פעם מחדש דברים טובים בעצמך ותוסיפי לרשימה.
 
הדרך השנייה, להתקרב לבורא עולם. כשאת מסתכלת במראה ורואה כל מה שלא בסדר בך, מכל הבחינות, מה את, בעצם, אומרת לבורא עולם? שאת לא מסכימה עם איך שהוא ברא אותך. את חושבת שהוא בטח טעה, חלילה. ויכול להיות שאת כועסת עליו בגלל שהוא ברא אותך כך ולא אחרת, כמו שאתה חושבת שהיית צריכה להיות, מן הסתם מושלמת…
 
גילי, בורא עולם ברא את כולנו עם חסרונות ופגמים בכוונה! אם היינו מושלמים לא היינו כאן. היינו כמו המלאכים בגן עדן. ובכל זאת, למה הוא ברא אותנו כך? כדי שנשתמש בחסרונות הללו כדי לחפש אותו ולהתקרב אליו. לא רק כדי שנקבל את מה שאנחנו רוצים ממנו, אלא בעיקר בגלל מטרה חשובה עוד יותר: שנפתח איתו קשר. הוא אבא שלנו, והוא אוהב כל אחד מאיתנו יותר ממה שאנחנו יכולים לתפוס בשכל שלנו!
 
כשתתחילי לדבר עם בורא עולם ותבקשי ממנו שימלא אותך באהבה שחסרה לך, תופתעי לגלות איזו אישה שמחה את תהיי. כשתהפכי אותו לחלק בלתי נפרד מחייך, של היום שלך, כשתפני אליו כמו ילדה קטנה שפונה לאבא כשהיא צריכה עזרה, תראי את השינויים המדהימים בעצמך ובחייך.
 
גילי, אני יודעת בלי שום ספק שלבורא עולם יש את האיש המושלם בשבילך, איש שיעריך ויכבד אותך, שיעניק לך את האהבה שאת ראויה לה. אבל קודם כל, בורא עולם רוצה שתרגישי כך עם עצמך.
 
הקדישי לרגשות שלך 30 דקות כל יום בשיחה עם בורא עולם. תני לו לדעת שאת מרגישה ריקה, כי רק הוא יכול להבין את הצורך הזה ולמלא אותו. בקשי ממנו לחזק את הרגשות שלך לגבי עצמך, ונסי להרגיש הכי חזק את העובדה החשובה והיקרה – שאת בת של מלך! אני בטוחה תרגישי את השינוי החיובי שעשית. אחרי שתעשי את זה בקשי ממנו שיפגיש אותך עם החצי השני שלך. הוא שם, אני בטוחה. אל תוותרי. ובבקשה, אל תשכחי לשלוח לי הזמנה לחתונה.
 
שלך, רחלי.

כתבו לנו מה דעתכם!

1. חיון אילנה

י' אדר א' התשע"ד

2/10/2014

היא רוצה תינוק בס"ד לכבוד רחל רקלס יש לציין שהתגובות שלך לשאלות של הקוראים עם הרבה תובנות כמה את מאירה להם את החשיבה אני נהנת ליקרוא את המאמרים שלך ישר כוח ואני אשמח לקבל למייל מאמרים תודה לך

2. חיון אילנה

י' אדר א' התשע"ד

2/10/2014

בס"ד לכבוד רחל רקלס יש לציין שהתגובות שלך לשאלות של הקוראים עם הרבה תובנות כמה את מאירה להם את החשיבה אני נהנת ליקרוא את המאמרים שלך ישר כוח ואני אשמח לקבל למייל מאמרים תודה לך

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה