הילדים של סופי

במשפחה בה גדלתי לאף אחד לא היה אכפת מהשני, תמיד היינו לבד, אמא אלכוהוליסטית ושתי בנות. הסיפור של סופי והילדים שלה.

3 דק' קריאה

ד"ר זאב בלן

פורסם בתאריך 17.03.21

במשפחה בה גדלתי לאף אחד
לא היה אכפת מהשני, תמיד היינו
לבד, אמא אלכוהוליסטית ושתי בנות.
הסיפור של סופי והילדים שלה.
 
 
"נולדתי למשפחה בה לאף אחד לא היה אכפת מהשני. ועוד כילדה אני זוכרת שהייתי תמיד לבד. ההורים לא היו "אמיתיים". בעצם, שום דבר בחיים לא היה "אמיתי", ואי אפשר היה לסמוך על אף אחד", סיפרה לי סופי במפגשי האימון שלי איתה.
 
"אמא הייתה אלכוהוליסטית שגידלה אותנו בלי אבא. גברים נכנסו ויצאו מהבית בתדירות גבוהה. היא הייתה נועלת את הדלת ולא מאפשרת לי ולאחותי להיכנס לבית כשחזרנו מבית הספר, היא לא הרשתה לנו להיכנס לבית בשעות האלה. ומה כבר יכולות שתי ילדות קטנות לעשות כל כך הרבה זמן מחוץ לבית?!?
 
"באחד הלילות אמא חזרה לבית שיכורה. זה היה בערך ב-2:30 לפנות בוקר. אני זוכרת את אמא עומדת ליד מיטת הקומתיים כשהיא מחזיקה חגורה ומכה את אחותי שישנה למעלה, תוך שהיא מקללת אותה בקללות איומות. המיטה למעלה נשענה על כמה עצים רעועים, ובגלל כל התזוזות והלחץ שאמא הפעילה המיטה נפלה עלי ואיבדתי את ההכרה. בלילה אחר היא שוב ניסתה להכות את אחותי, הפעם רצתה לשבור על ראשה מנורה… צרחתי עליה שתניח לה, שתעזוב את אחותי, עד שהיא בסוף עזבה אותה.
 
מאמרים נוספים בנושא:
עד שפגשתי את איזי
להאשים  את הקורבן
אנה
 
התחלתי להרגיש יותר מחוברת לפני 19 שנים כשגיליתי את היהדות. התגלית הזו כמובן יצרה חיץ ביני ובין משפחתי. הם צרחו עלי, אמרו שאכנס לגיהינום, אבל לא האמנתי להם. ניתקתי את הקשר איתם והמשכתי את חיי. למדתי על היהדות ואף אחד לא יכול לקחת את זה ממני. למה? כי גיליתי את האמת היחידה".
 
"איך הבנת שהיהדות היא האמת היחידה?" שאלתי, והיא סיפרה לי על הרגע בו הבינה איך בורא עולם נמצא איתה, עוזר לה להתגבר על מבחני החיים, על האתגרים והניסיונות שהיו מנת חלקה. "אם אתה שם את כל הביטחון והאמונה שלך בבורא עולם, תראה איך שדברים תמיד, אבל תמיד, מסתדרים על הצד הטוב ביותר!" אמרה לי.
 
"אחרי שהתגרשתי, האקס ואמא שלו היו מתקשרים למשטרה ומספרים כל מיני שקרים, למשל, שאני מתעללת בילדים שלי. אבל בכל פעם שהמשטרה וארגונים למען ילדים היו מגיעים לבית, כולל עובדים סוציאליים, הם היו מגלים שהדיווחים היו שקריים. ידעתי שאני צודקת ושאלוקים לצידי. והידיעה הזו גרמה לי לא לפחד מאף אחד, גם לא מכל אותם גורמי רווחה או שוטרים שהיו מגיעים. בסוף נמאס לי מכל הסיפור הזה והדפתי את האנשים האלה מהחיים שלי. 'אתם מפרים את החוק ואין לכם זכות לעשות את זה!' והם ידעו שאני צודקת ופשוט הלכו ולא הטרידו אותי יותר".
 
"הצלחתי להפחיד אנשים" היא נזכרת, "אבל הייתי פשוט חייבת להגן על הילדים שלי. לא היו לי חששות כשהגעתי למצבים שכאלה. אלוקים היה איתי כל הזמן וזו הסיבה שכל הזמן ניצחתי. במיוחד בכל פעם שמישהו ניסה לפגוע באחד מהילדים. ידעתי שאם אעמוד בצד של הצדק אלוקים תמיד יגבה אותי, וזה מה שהיה.
 
אולי גם זה יעניין אתכם:
מילים  קטנות
אל תישארו לבד
אהבה, זה מה שצריך
 
"פעם אחת האקס גרר את הילדים למכונית שלו ולא הצלחתי לעצור אותו. הוא היה שיכור ובאותו יום הם גם לא הגיעו בגללו לבית הספר. הייתי חייבת לעצור את זה, לא לאפשר לו להיות איתם בקשר. כשעמדתי מול השופט התפללתי קודם כל לשופט כל הארץ – בורא עולם, שיעזור לי עם המילים הנכונות, שייתן בלב של השופט מולו אני עומדת להבין שאם משהו יקרה לילדים שלי – זה יהיה רק בגללו! סיפרתי לשופט על האקס השיכור שמסיע את הילדים במשאית שלו ושחייבים לעצור את זה. הייתי כל כך חזקה ולא היה אכפת לי מי האנשים מולי – שוטרים, עובדים סוציאליים או שופטים, לא פחדתי מאף אחד!". סופי צוחקת כשהיא מסכמת את המפגשים גם עם השופטים, "והשופט תמיד היה מסכים איתי".
 
והייתה גם פעם כואבת לא פחות כשאחד המורים בבית הספר ניסה לנצל את סמכותו מול אחת מבנותיה של סופי. "פניתי לאימהות ולחלק מההורים של התלמידות בכיתה וסיפרתי להם שיש מורה שמתעלל בילדות. 'מי בא איתי לבית הספר כדי להוציא את כל העניין הזה החוצה?' שאלתי אותם. אף אחד לא רצה. 'בסדר, אעשה את זה לבד אם אצטרך'. וזה מה שעשיתי. נערך עימות מול המורה וגם מול המנהל. התרעמתי בפניו ושאלתי איך אפשר להעסיק מורה כזה בבית הספר. 'בבית הספר הזה לומדים ילדים שבאים גם ככה ממשפחות הרוסות, שהחיים לא קלים להם, הם לא מרגישים אהבה או כבוד והם אפילו לא מרגישים כמו ילדים, אז למה להוסיף להם?!?!' אבל זה לא נגמר בזה, ההתעללות כולל המילולית פגעו בילדים ובסופו של דבר הוצאתי את הילדים שלי מבית הספר הזה. שש שנים הם למדו בבית, הבאתי מורים פרטיים.
 
"יום אחד כינסתי את הילדים שלי ואמרתי להם, 'תראו ילדים, אני מצטערת, אבל זה לא היה צריך להיות ככה. הייתם צריכים לגדול עם אבא שמהווה דוגמה טובה, הייתם צריכים ליהנות מסבא וסבתא, הייתם צריכים לגדול עם אמא יותר רגועה והרבה יותר רכה, גם בדיבור', ואז הייתי מספרת להם סיפורים מהתורה, את הסיפורים שהכרתי ולמדתי באותה תקופה.
 
"לימדתי אותם תורה כמה שיכולתי, ומה התפקיד של כל אחד מבני הזוג – של האיש ושל האישה. ניסיתי ללמד אותם איך בעלים צריכים להתנהג, על האחריות להביא פרנסה לבית ולגדל את הילדים בכבוד והמון אהבה. וכשהבן הגדול שלי התחתן, אשתו אמרה לי באחד המפגשים המשפחתיים 'תודה לך, הבן שלך הוא בעל נפלא, הוא יודע איך לכבד ולהתנהג'.
 
"הרצון הגדול שלי הוא להתגייר ולהצטרף ליהדות. אני מרגישה שאני חייבת למלא את ההבטחה שלי לבורא עולם, זו שעשיתי כשאחד הילדים היה בסכנת חיים בגלל מחלה איומה, באותו זמן התפללתי ליד המיטה שלו שבורא עולם יציל אותו ושאני אעשה כל שביכולתי ללמד את הילדים שלי תורה, ואחיה איתה כל ימי חיי".
 
ואני מאחל לך שתזכי, סופי.
 
 
* * *
ד"ר זאב בלן הוא פסיכותרפיסט העוסק בתחום למעלה מ-32 שנים, מטפל ומאמן בעזרת האמונה (אמונה קואצ'ינג) ועל פי משנתו של רבי נחמן מברסלב.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה