הכאב של היום, התרופה של מחר!

אני מאמינה שהקב"ה לא מעניש, לא שופט ומבקר אותנו על ידי הכאב. רק התפישה שלנו היא שיוצרת את הכאב. עדנה קדוש, מאמנת מוסמכת, על המנגנון הפנימי של הכאב.

3 דק' קריאה

עדנה קדוש

פורסם בתאריך 05.04.21

כאב, הוא מנגנון של מערכת העצבים הפיזית הנשענת על הרגש והחווית הרגש.

 

ישנם סוגים שונים של כאב, ואינו דומה כאב של כף הרגל לכאב שיניים, כאב בטן או כאב גרון.

 

כאב, הוא הפרעה בזרימת האנרגיה.

כאב כרוני הוא הפרעה שאינה פוסקת.

 

גם לרגש יש תדר אנרגטי וזרימה של אנרגיות. כאשר הרגש מרגישה חנוקה, מתוחה, פגועה, מושפלת או מפוחדת – ישנה הפרעה בזרימת האנרגיה ברגש (ולא, זו לא טעות, ההתייחסות לרגש בלשון נקבה הוא כפי ההתייחסות אליו בשפה המקצועית). אם הרגש לא מקבל טיפול והתייחסות, מופיע כאב. וכאשר התכנים של הרגש לא מקבלים טיפול – נוצר כאב פיזי.

 

פעמים רבות מטפלים רק בכאב הפיזי עם תרופות שונות, או ניתוחים, אבל לא מטפלים בגורם הרגשי שיוצר את הכאב.

 

ההתמודדות עם כאב אינה רק פיזית אלא, בעיקר, נפשית ורגשית. ההתמודדות עם כאב שונה מאדם לאדם ומושפעת מהתנסויות קודמות ורקע אישי. פעמים רבות כאב נגרם מתוך מלחמה פנימית, מתוך קונפליקט בתוך האדם עצמו.

 

לכאב יש גם מטרה לפקוח את עינינו ולפתוח את ההקשבה שלנו. אני מאמינה שהקב"ה לא מעניש, לא שופט ומבקר אותנו על ידי הכאב. רק התפישה שלנו היא זו שיוצרת את הכאב.

 

התפישות שיוצרות כאב באיברי הגוף השונים

 

במהלך עבודתי ראיתי שכל כאב מלווה בתפישת חיים רגשית. זיהוי הנקודה שיש לכאב יכולה לקדם אותי – ולאפשר ריפוי. גם בטרם קלטנו מהי התפישה השגויה וגם בטרם נדע לעשות שינוי, כבר מתחיל הריפוי. במידה וזכינו להבין ולשנות את התפישה הפנימית, זה יעורר ריפוי והקלה משמעותיים.

 

מאמרים נוספים בנושא:

תנו משמעות לחיים

חמש דקות של אהבה

האזורים הכחולים

מכתבי אהבה

שמח כדי לחיות

כאב קטן, רווח גדול

כואב? מה זה אומר?

לא איש הפח

 

הנה מספר דוגמאות:

 

כאב ראש – כאב ראש מופיע בצד אחד, ברקות, ממוקד, מפוזר, עם הפרעה בעיניים ועוד. כאב ראש מבטא את הקושי של האדם לחבור אל עצמו ואל הזולת. קושי לראות את סביבת החיים בעיניים פקוחות וקושי להכיל. לעיתים, הוא מבטא שליטה של אגו המוסתרת בלבוש של "רצון טוב". יש פעמים שהכאב מייצג אדם שסומך רק על עצמו ושכלו. הכאב מופיע בפולסים ומתפשט באופן טורדני. כאב כזה יכול להופיע בבוקר, והאדם יתעורר עם כאב פועם. ישנו כאב המופיע ברקות, כאשר אדם מבין לפתע כי לא פעל כשורה או לא דיבר יפה או התפרץ וצעק, העליב ופגע בזולת. הכאב הזה טוב ומחזיר לאדם שליטה ובקרה על מעשיו.

 

יש כאב בצידי הראש, המופיע כאשר אדם זקוק לאיזון. אולי בגלל התלבטות של "בעיות צדק", כשהוא מבקש להכריע ולהגיע לאיזון בתוכו.

 

כאב שאיננו ממוקד מבטא רצון לברוח מבעיות, להתרחק מהתמודדות או אחריות ומחויבות. האדם כביכול מבקש שיניחו לו לנפשו ואינו יודע איך לבקש זאת.

 

מיגרנה כרוכה בתחושות ערפול ושיווי משקל שמבטאות כמה רבדים של פחד וחרדה מאובדן שליטה. האדם נמצא בחוויה של חוסר ביטחון עצמי וחסר כוח שהיה לו ואיננו עוד.

 

מיגרנה מבטאת גם רובד של תלות ופחד מנטישה של משפחה או חברים שיביא לבדידות.

 

רובד נוסף הוא – צורך להיות במרכז הבמה. גם חוסר שמחת חיים, חוסר התלהבות והעזה מעוררים מיגרנה, במיוחד לאנשים שהעזו וחוו שמחת חיים בעבר.

 

כאב אוזניים – ילדים רבים סובלים מכאבי אוזניים, וסיבה נפוצה היא חוסר הקשבה של הוריהם אליהם. גילויי חיבה והקשבה יהיו תרופה מונעת.

 

כתפיים וזרועות כאובות – הסיבה היא משא כבד ומתיש. יש לזה כמה סיבות: חוסר אמון באנשים ובמציאות אינו מותיר לאדם ברירה אלא לסמוך על עצמו. זה קורה לא בגלל שליטה ויוהרה, אלא דווקא בגלל פחד מאכזבה. אפשר לומר שאדם כזה נשאר במרחב הילדות כשהבטחות רבות לא התקיימו. משבר זה גורם לאדם לשאת על כתפיו משא כבד כדי לא להיפגע שוב.

 

אנשים כאלה מנהלים לא רק את עצמם, אלא גם את האחרים ואת המציאות. המניע בעומק – הוא פחד, למרות שהם נראים ידענים ובטוחים בעצמם. כאשר המשא כבד מנשוא, יש כאבים. צורך בריצוי הנובע מפחד להיות בודד או לקבל דחייה. וגם דעתנות יתר – צורך להוכיח שדעתם צודקת ואין להתווכח עליה. במציאות זו האדם חש את יכולותיו וכוחו כביכול, אלא שזה גורם לו להיות חסר הקשבה, מדבר רק את עצמו, לא יוצר הדדיות והסכמה ושיתופי פעול, והדעתנות היא כלי שליטה שלו.

 

ישנם כאבים רבים נוספים, כאבי שיניים, כאבי בטן, כאבי ברכיים, אישיאס, גב, שרירים, כפות רגליים, לב ועוד. ישנם גורמים פיזיים וישנם טיפולים לכאב. במאמר זה העליתי זווית אחת והיא המנגנון הפנימי של הכאב.

 

הכאב מופיע כדי לקדם אותנו תפישתית. הקידום המחשבתי הוא מענה בריאותי בפני עצמו.

 

ויותר מכל: הכאב של היום – הוא התרופה של המחר!

 

 

* * *

עדנה קדוש – אחות טיפול נמרץ, מטפלת ברפואה משלימה רב תחומית. מאמנת ותומכת על פי חכמת המזרח, המערב והחסידות. מורה בשיטת נקודתרפיה. מחברת הספר "49 ימי מסע", להזמנת הספר וסדנאות בריאות: 050-5574065, ednakadosh18@gmail.com וכן באתר www.ednakadosh.com

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה