הכתובת היחידה

לפעמים, אנשים מחפשים את הדרך לפתור בעיות, אבל שוכחים מי הכתובת האמיתית לכל הצרות. אדם זצלר ועל איך שדברים מתגלגלים ובסוף מסתדרים.

3 דק' קריאה

אדם זלצר

פורסם בתאריך 05.04.21

תודה.
 
קוראים לי אליהו משה (אדם) זלצר מניו יורק, נשוי ואבא לשני ילדים מקסימים. כמו שלמדתי, קודם כל אומרים תודה, אז זה מה שאני עושה. בנובמבר האחרון הרב שלום ארוש, ביחד עם הרב אליעזר רפאל ברוידא וצוות אתר ברסלב ישראל, הגיע לארצות הברית ומאז החיים שלי השתנו. לטובה כמובן. תודה רבה לך הרב, כי הדיסקים שלך שינו לנו את החיים. זו הסיבה שהבנו שתהיה זו זכות גדולה אם גם אנחנו נפיץ את הדיסקים מצילי החיים שלך הלאה – למשפחה, לחברים ועוד, כדי לעזור לאנשים שסובלים. ויש לא מעט אנשים שסובלים. איך אני יודע? כי אני מכיר אותם מקרוב. ולא מדובר באחד או שניים, אלא בהרבה מאוד אנשים שצריכים את הדיבורים והעצות הנפלאות שלך. תודה.
 
הסיפור שלי.
 
לפני כחמישה חודשים הייתי בטיפולי ריפוי בדיבור. היו לי כמה בעיות עם הקול והיכולת לדבר, לכן פניתי לתרפיסטית שטיפלה בבן שלי, שסבל מבעיות אכילה. היא עשתה עבודה נפלאה עם הבן שלי, אז אמרתי לעצמי למה לא? בכל אופן, היא אישה גרושה בשנות ה-60 של חייה, בעבר הייתה שומרת תורה ומצוות אך ילדיה נשואים ללא יהודים. ולמרות הכל, גיליתי שהיא אדם מאוד שמח.
 
מאמרים נוספים בנושא:
תודה, אבא!
העגלון
בחיים יש גם הפתעות
 
יום אחד, תוך כדי הטיפול, היא התחילה לדבר איתי על כמה עניינים בחיים שלה שכואבים לה ואיתם היא מנסה להתמודד, כשהעיקרי הוא הנישואים של ילדיה ללא יהודים, ושהיא במצב כלכלי לא טוב, וכמה בגיל שלה קשה להתמודד עם שכר נמוך – 45$ לשעה, כמובן בהתחשב בניסיון, הוותק וההצלחה שיש לה בתחום. למרות העצות שקיבלה מרבנים באזור היא עדיין מרגישה מבולבלת, במיוחד בגלל שלא ראתה שום שינוי.
 
נתתי לה את הדיסק ששינה לי את החיים – הכתובת  היחידה, של הרב שלום ארוש. "תשמעי אותו. את תגלי שם דרך נפלאה להתמודד עם דברים, וגם תראי תוצאות. אבל קודם כל, תבקשי ממי שהכל שלו את העזרה וההכוונה שאת צריכה – בורא עולם. בקשי ממנו הכל. רק ממנו".
 
היא הסתכלה עלי כאילו הייתי משוגע.
 
"בקשי רק ממנו", חזרתי על הבקשה שלי, "ספרי לו מה את מרגישה ומה את צריכה בשפה שלך, במילים שלך, רק הוא יכול לעזור לנו".
 
"האמת", אמרה כשהיא המשיכה להסתכל עלי במבט מוזר, "לא שמעתי דיבורים כאלה משום רב שהייתי אצלו… תמיד אמרו לי שיש סגולה למצב כזה וסגולה למצב אחר…"
 
"תראי, גם אם הם צדקו, תשכחי מזה. תתקדמי הלאה. רק תבקשי מבורא עולם במילים שלך כל יום – כשאת נוהגת, כשאת בבית, או בכל מקום שנוח לך – את מה שאת צריכה".
 
אולי גם זה יעניין אתכם:
ביום  שנפגשנו
מילה טובה או תרופה?
גאולה
 
היא המשיכה להסתכל עלי. "טוב", ובהמשך אמרה לי שהיא מוכנה לנסות.
 
במפגש הבא שלנו, שבוע לאחר מכן, היא סיפרה לי על פגישת צוות עם הבוסים הגדולים שאמורה להתקיים בעוד שבוע במקום בו היא עובדת. "תראה, פעלתי על פי העצה שלך וכל יום דיברתי עם בורא עולם וביקשתי ממנו העלאה במשכורת. בשבוע הבא יש פגישה גדולה עם הבוסים ואני רוצה לדבר איתם על זה, מה אתה אומר?"
 
"לא, אל תבקשי מהם כלום. תמשיכי להתפלל ולבקש מבורא עולם שיעלה לך את המשכורות. חכי תראי, את עוד תופתעי!"
 
במפגש הבא, שבוע אחרי, היא כבר ממש שמחה לראות אותי (אני כבר לא יודע מי היה מטפל במי…) "אתה לא תאמין למה שקרה!" עיניה ברקו מרוב שמחה ואושר. נכנסתי לחדר הישיבות ובראש שלי היה עניין המשכורת, אמרתי לעצמי שאין מה לעשות אני צריכה לבקש העלאה, אבל לפני שהוצאתי חצי מילה מהפה הבוס שלי הסתכל עלי ואמר לי, "אנחנו מעלים לך את המשכורת, 70$ לשעה פלוס בונוסים!" לא ידעתי מה לעשות. כמובן שאמרתי תודה, דיברנו על מה כמה דברים והלכתי. אתה מבין איזה נס בורא עולם עשה לי?!?!"
 
אני כמובן הבנתי, כי התפילה  האישית כמו שאומר הרב שלום ארוש, על פי משנתו של רבי  נחמן מברסלב, היא הכלי הכי גדול שיש לאדם להשיג איתו כל מה שהוא רוצה וצריך, אם כמובן רוצים לתת לו משמים וזה לטובתו.
 
כל כך שמחתי בשבילה, ושנינו דיברנו במפגש הזה על החשיבות העצומה של התפילה האישית וההודאה לבורא עולם. עד כמה פעולות אלה משנות לאדם את כל המהלכים על לוח השחמט שלו. היא לא הפסיקה להודות לי על הדיסק ששינה גם לה את החיים, ושהיא כמובן מעבירה הלאה לעזור לעוד אנשים. הרגשתי נפלא ומועצם. איזה אפקט אדיר יש לעזרה לזולת על הנשמה שלנו, זה משהו שחווים אם עושים אותו, אם עוזרים מכל הלב ומחזקים לו את האמונה.
 
אשתי ואני התחזקנו מאוד מהסיפור הזה, ואנחנו ממשיכים להפיץ את האמונה המתוקה והנפלאה הזו בכל מקום. יש לכם חיבוק ענק מאיתנו, ברסלב ישראל. ואני מקווה מאוד ששימחנו אתכם ויש לכם חיוך על הפנים כשאתם קוראים את המכתב שלי, אותו אני רוצה שתפרסמו באתר בבקשה כדי לזכות את הרבים!
 
תודה לכם, ברסלב ישראל היקרים, על שאתם מאפשרים לי ולאשתי להיות חלק ממפעל ההפצה האדיר שלכם. אין ברכה גדולה מזו לאדם בחייו.
 
* * *
הרב שלום ארוש וצוות ברסלב ישראל מחבקים אותך חזק, אליהו, ומודים לך ולמשפחתך!
 
גם אתם יכולים להיות שותפים במפעל  ההפצה של ברסלב ישראל ולזכות לברכות וישועות נפלאות! 

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה