הסוד הקטן של אלוקים

לכולם יש סודות. גם לאלוקים יש סוד קטן ומיוחד ואם תצליחו לגלות אותו תהיו האנשים המאושרים עלי אדמות. הרב שלום ארוש על הסוד שהופך את מנגינת הזוגיות למושלמת!

4 דק' קריאה

הרב שלום ארוש

פורסם בתאריך 15.03.21

אם יש משהו שממש לא מתיישב לי באוזן כשאני שומע אותו, זו טענת האנשים המפורסמת: "עשיתי טעות שהתחתנתי עם בן/בת הזוג שלי!"

 

אחרי החתונה, הם פתאום מגלים כל מיני הפתעות 'לא נעימות' שלא עושות להם טוב. אבל למי אין הפתעות בכובע הקוסמים שלו? אני לא מדבר על תיבת פנדורה עם כל מיני דברים מבהילים, אלא על כאלה שבהכרח יש לכל אדם שהופכים לאבני דרך עבור בני הזוג בדרכם אל גן העדן הפרטי שלהם.

 

"כבוד הרב! עשיתי טעות, התחתנתי עם האדם הלא נכון!" הם אומרים, ולי זה צורם מאוד באוזן…

 

ואחרי שהם הוציאו את זה החוצה, הם כמו מבקשים שאתן להם "אור ירוק" להתגרש, אבל אני מפנה אותם לרבנות. שם מטפלים בעניין הזה. זה לא התחום שלי. אני יודע ואוהב לעשות שלום בית. וחוץ מזה, הקביעה המוזרה הזו של 'התחתנתי עם האדם הלא נכון' אינה נכונה כי לא כך מלמדת אותנו התורה.

 

הסבר? בבקשה.

 

חז"ל אומרים לנו פעמים רבות (בגמרא), שעוד לפני שהוולד נוצר בת קול מכריזה בשמים "בן פלוני לבת פלונית, ובת פלונית לבן פלוני". זאת אומרת, שכל העניין של החיבור והזיווג בין שתי נשמות, גבר ואישה, לא נוגע בכלל להיגיון והשכל האנושי, כי הוא הרבה מעבר.

 

זה סוד שמימי, הסוד הקטן של אלוקים, של איך למה ומדוע מחליטים שאדם זה יתחתן עם אישה זו, ומי יהיה החצי השני של מי. הקב"ה הוא אחד והיחיד שמכיר כל נשמה, שהרי כל נשמה היא חתיכה ממנו, והוא יודע מה היא צריכה, מה התיקון שלה, ומהם הגלגולים שלה וכן הלאה. לכן הוא היחיד שמחליט. היחיד.

 

אנשים מתמרמרים ונופלים לייאוש, ולא פעם גם מגיעים לגירושין, על כלום. שמעתי לא מעט אנשים, שכאשר ביקשו לשדך את ילדיהם, שטענו שהשדכן קיבל לשון הרע על הילד/ה שלהם ולכן השידוך לא יצא לפועל. אז נכון, אף אחד לא צריך להיות הצינור השלילי והנורא הזה שיביא לביטול שידוך. אבל, וכאן יש אבל גדול, אם זה מה שקרה בסופו של דבר – זה רצון השם, והשניים האלה לא היו אמורים להתחתן. בורא עולם לא רצה שמשני האנשים הללו ייצא זוג. זכרו את הכלל האמונה הראשון האומר: הוא האחד שעשה, עושה ויעשה. וחיבור שני חצאי נשמות לא יוצא מהכלל הזה. אין עוד מלבדו!

 

מאמרים נוספים בנושא:

לומדים לאהוב

כבוד הדדי

הדרך המהירה לחצי השני

כל יום מחדש

הרמוניה משפחתית בחמש

איפה החצי השני?

איך אדע?!?

לומדים לאהוב

כאן בונים גן עדן

סוד הזוגיות המוצלחת

החצי השני – טיפים של שדכנית

אני ואתה נשדך את העולם
יש גם סיפורי הצלחה
כמה זמן עוד נחכה
רווקות מאוחרת
למה זה לא הולך?

 

אף אחד לא יכול להרוס שידוך, אם בורא עולם החליט שהשניים לא שידוך. וזה גם אומר בהחלט שלא האדם קובע מי יהיה בן/בת הזוג שלו, הרי ארבעים יום לפי יצירתו כבר מכריזים בשמים וכאן, בעולם הזה, הוא רק עושה השתדלות מסוימת להגיע לחצי השני שלו. ואם הם צועדים לחופה – זה אומר שהם שני חצאי נשמות שהכריזו עליהם בשמים ועכשיו הם אחד, והם זוג כי זה מה שהשם רוצה.

 

אז אתם מבינים למה אין דבר כזה "עשיתי טעות ולא הייתי צריך/צריכה להתחתן איתו/איתה"? כי אם הם לא בני זוג – לבורא עולם יש אינספור דרכים לטרפד את העניין – ההורים שלו, ההורים שלה, רגליים קרות שלה או שלו, פתאום לא מוצאים חן אחד בעיניי השני ורשימת הסיבות ארוכה…

וזה גם מוביל אותנו למסקנה המאוד ברורה – אף אחד בעולם לא יכול לבחור את הנשמה שהוא מחליט שתהיה החצי השני שלו! נכון, כפי שכבר אמרתי, צריך לעשות את ההשתדלות הנצרכת אבל לא זה מה שקובע. מה כן? מה שנקבע עבורו בשמים!

 

אז תרשמו לכם את כלל המפתח גם לזוגיות, אך גם לכל תחום בחיינו – אמונה פשוטה!

 

לפעמים אנשים דוחים הצעות בגלל שהם רוצים את האחד או האחת הכי יפים, מוצלחים, מרשימים, עשירים… ורשימת הדרישות שלהם כל כך ארוכה ולא מציאותית, וכמובן לפי סולם הניקוד שלהם למה שנחשב מוצלח או יפה. ולרוב, אין קשר בין הדרישות הללו ובין המציאות שום כלום. אם כך, הדבר היחיד שאדם צריך לעשות הוא להתפלל שיקבל הכוונה – שבורא עולם יכוון אותו להגיע אל החצי השני שלו שנקבע לו משמים. המתחכמים מאבדים את היכולת שלהם לראות ממקום אמיתי, עיוורים לברכות והשפע שבורא עולם משפיע עליהם – כולל הזיווג המיועד להם משמים.

 

לעומת זאת, אלה שמקבלים את ההצעות עם אמונה פשוטה ותמימה ורצון גדול להצליח – באמת מצליחים! למה? כי הם עשו את ההשתדלות שלהם, מן הסתם גם התפללו ויצאו עם אמונה וביטחון בבורא עולם לפגישות. ואם זה הצליח, אז הם גם רואים פחות או יותר את הדברים שאולי מפריעים להם, אך לא משפיעים עליהם עד כדי מניעה מלהתחתן. אחרי הכל, ואולי לפני הכל – אף אחד לא מושלם! הם יוצאים לדרך הזוגית שלהם כשחיי הנישואין שלהם הופכים מושא להערצה למתבונן עליהם מן הצד. לא בגלל שהם חיים בלי קשיים, ניסיונות ואתגרי חיים – בזוגיות או בחיים הפרטיים שלהם. ממש לא. יש להם מהכל, אבל הם גילו את הנוסחה המנצחת, את הסוד הקטן של אלוקים – שהם נועדו אחת לשני משמים, לכן הם צריכים להשתדל לפתור את הדברים ביניהם, להגיע אל העמק השווה ולא לפרק את הזוגיות. בטח לא לטעון שהם עשו טעות שהתחתנו אחת עם השני…

 

לא מזמן ניגש אלי אדם נפלא וסיפר לי משהו מעניין ומרגש. הוא אוהב לקרוא את הספרים ולשמוע את הדיסקים שלי. באחד הדיסקים הוא שמע שאמרתי שאדם צריך לחפש אחר איכויות טובות בבן או בת הזוג שלו, אך בעיקר לכוון בחיפוש אחר אופי ולב טוב. הוא לקח לתשומת ליבו את הדברים ויום אחד הוצע לו שידוך – בחורה מקסימה, אך בילדותה חלתה בפוליו ונותרה עם צליעה קלה ברגל. בהתחלה הוא היסס, אך בעקבות אותם דברים ששמע הוא החליט שהוא אכן מתחתן איתה.

 

"כבוד הרב", הוא אמר לי בהתרגשות כשנפגשנו אחרי שנים, "איזו אישה מדהימה יש לי. אני כל כך אוהב אותה, היא אמא מקסימה, אדם מלא ביופי פנימי וחיצוני כאחד, אישיות מאין כמותה. אני לא מפסיק להודות לבורא עולם ולך".

 

פעם הסטייפלר הקדוש זיע"א אמר לכמה בחורים שלא הצליחו להתחתן שנים, "כבר פגשתם את החצי השני שלכם, אבל דחיתם אותם בשתי הידיים"…

 

אם אתם נשואים, אתם יודעים שהחצי השני שלכם הוא לא טעות. ואם אתם עדיין רווקים/רווקות שמחפשים את החצי השני – אל תתחכמו, לכו על זה בתמימות, עם אמונה וביטחון בבורא עולם והרבה תפילות. אל תדחו הצעות, תיפגשו ואולי תופתעו לגלות שזה החצי שאתם מחפשים! אתם תעשו את שלכם, ובורא עולם את שלו.

 

וזכרו כלל גדול: לב טוב עולה בעוצמה שלו על הפנים הכי יפות או חשבון בנק מסנוור, כי שני הדברים הללו יכולים להיעלם. אבל לב טוב, תמיד נשאר.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה