העין המשוטטת

הבית הוא האישה, אבל אם הוא מרגיש שהוא מגיע לסניף של השב"כ אז את ממש מכריחה אותו, במו ידייך ממש, להסתכל על נשים אחרות...

6 דק' קריאה

הרב אליעזר רפאל ברוידא

פורסם בתאריך 06.04.21

הבית הוא האישה, אבל אם הוא
מרגיש שהוא מגיע לסניף של השב"כ
אז את ממש מכריחה אותו, במו ידייך
ממש, להסתכל על נשים אחרות…

לרב אליעזר רפאל ברוידא שלום רב,

מעולם לא כתבתי מכתב כזה בעבר, אבל אני מרגישה שזה משהו שאני צריכה לעשות, בתקווה שאזכה להחכים. אני יודעת שאתה בודאי מקבל אלפי מכתבים אבל אני מבקשת ממך, ברגע שתמצא זמן, כתוב לי בחזרה כדי אתחזק. הסברתי לבעלי את הבעיה מספר פעמים, בתקווה שיהיה מסוגל להרגיע את החששות והפחדים שיש לי, אבל זה רק מחמיר בכל פעם שהנושא עולה וגורם להרבה מחלוקות בבית. אני כבר לא יודעת עם מי אני יכולה לדבר. הייתי פונה לרבנים בקהילה בה אני נמצאת, אבל מכיוון שאנחנו חדשים בקהילה קשה לי להיפתח אליהם ואני גם לא רוצה להיות נטל על אף אחד, או לגרום לבעלי להיראות רע בעיני מישהו. אני מאוד אוהבת אותו ואני לא יודעת אם הוא בכלל עושה את מה שהוא עושה, לכן אני לא רוצה לפגוע בתדמית שלו, במיוחד אם הוא חף מפשע!

אינני מכירה אותך באופן אישי, אבל מדי פעם אני צופה בשיעורים שלך שמועברים באתר ברסלב ישראל, מאזינה לדיסקים וקוראת את המאמרים שלך, לכן אני יודעת שיש לך הבנה וחכמה בעניין הזה.

על מה אני מדברת? על זה תקרא בפסקאות הבאות.

בעלי ואני נישאנו לפני מספר שנים. בתקופת הפגישות סיפרנו אחת לשני מעט על העבר שלנו. בעלי סיפר לי שהוא היה מכור לאתרי פורנוגרפיה באינטרנט אבל, ברוך השם, השתקם וזהו זה, מבחינתו זה נגמר. באותה תקופה זה לא הפריע לי כל כך, אבל זמן קצר לאחר שנישאנו התחלתי לפחד ולהתמלא בחרדות בגלל שהוא מסתכל על נשים אחרות. זה היה מאוד קשה מכיוון שכאישה נשואה כיסיתי את ראשי וקיבלתי על עצמי תוספת צניעות – חצאיות ארוכות יותר ממה שלבשתי בעבר. בעקבות זאת, הרגשתי שאני לא מספיק יפה בעיניו.

אני חושבת שכאשר לבשתי חצאיות קצת יותר קצרות, החשש מפני נשים אחרות לא היה קיים, אבל לאחר מכן זה בהחלט התחיל להציק לי וגרם לי להרגיש חוסר ביטחון. אני רוצה שהעיניים שלו יהיו אך ורק שלי, והוא אומר שהן כן, אבל קשה לי מאוד להאמין לו. לא הייתה לי בעיה להאמין לו לפני שהתחתנו, אבל אחרי שנישאנו היו פעמים בהן תפסתי אותו מסתכל על מישהי כשהיינו מחוץ לבית. אז אני מניחה שזה הגורם לפחד. או אולי העובדה שנישאנו והענקתי לו את כל כולי היא הגורם, לכן אני לא רוצה שהוא יסתכל על שום אישה.

ואז יום אחד, אחרי שעברנו לדירה החדשה והיינו נשואים רק שלושה חודשים, נתקלתי תוך כדי חיפוש בהיסטוריית האינטרנט שבמחשב הנישא שלו בכמה דברים לא רצויים, בלשון המעטה, ונראה לי שהם די חדשים. בעלי אמר לי שזה בטח מישהו מהעבודה שלו, מכיוון שלא פעם החבר’ה עובדים על המחשבים אחד של השני. המשכתי לבדוק את העניין עוד קצת ומצאתי עוד כמה דברים מהסוג הזה, אני רוצה להאמין שהם היו שם עוד מהעבר והוא פשוט שכח למחוק אותם.

אבל נפגעתי מאוד כשמצאתי את זה. אני חושבת שזה קרה ברגע שהעבר שלו פשוט ‘פלש’ לתוך ליבי ושבר אותי. בשנה הראשונה לנישואינו בעלי היה נשאר ער עד השעות הקטנות של הלילה ליד המחשב. מה הוא עשה? אין לי שמץ של מושג. התחלתי לעקוב אחרי היסטוריית האינטרנט. כל בדיקה כזאת הפכה להיות אובססיבית! כלפי חוץ אנחנו נראים זוג שמח ומאושר, ובעלי בודאי יאמר שאנחנו אכן זוג כזה, אבל בתוך תוכי אני ממש מתה. הפחד הזה הורג אותי. זה נעשה גרוע יותר בתחום חיי האישות שלנו. אני כל הזמן מפחדת שהוא חושב על אישה אחרת.

אני מרגישה שאני לא מאפשרת לו לנשום ואני ‘חונקת’ אותו בגלל הפחדים שלי. זה רק התעצם ויצא מכלל שליטה ולא פעם, אני תוהה אם אני האישה היחידה שמתמודדת עם בעיה כזאת. הפחד כל כך גדול עד שאני לא מאפשרת לו ללכת לחנות, לקנות כמה מצרכים, כדי שהוא לא ייתקל במראות לא רצויים. אני גם לא אוהבת את העובדה שהוא נשאר לבד בבית כשאני צריכה לצאת. אחד הדברים הכי טובים שהיו לנו ביחד לפני שנישאנו הוא התקשורת בינינו. יכולנו לדבר על הכל ובפתיחות. עכשיו אני מרגישה שהוא כאילו סגר את עצמו והתרחק ממני, וזה ממש שובר לי את הלב, ויכול להיות שאני אשמה בזה בגלל הפחדים והחרדות שאני חווה.

גרמתי לו לא להיפתח, כי הוא בודאי חושב שאני שופטת ומבקרת אותו. אני ממש לא רוצה לעשות את זה, אבל אני כן שופטת כל צעד ותנועה שלו. אני מאוד רוצה להתגבר על מה שאני מרגישה, אבל ברגע שאני צריכה להתמודד עם הפחד, שהוא אולי הסיבה, אני לא מצליחה מכיוון שמשהו באמת קורה מתחת לפני השטח ואני מרגישה את זה בתוכי. אני לא יודעת מה לעשות. הוא וויתר על הכל כדי להיות איתי, והמחשבה על כך שזאת הדרך שאני מחזירה לו, בניסיון לשלוט על כל צעד ותנועה שלו כשהוא איתי, גם היא שוברת אותי. למה זה צריך להיות כך???

קראתי מספר מאמרים באתר שלכם, שנשים כתבו לכם על בעלים שהיו מכורים לאתרי פורנו בעבר, או גברים שכתבו לכם על בעיה זו. רוב הנשים ציינו שהן חוו תחושה של "פחדים מעצבנים שנושפים לי כל הזמן בעורף", והבעלים היו מכחישים הכל. זה נשמע כמו הבעיה שלי. בכל פעם שאני מוצאת משהו שהוא לא בהכרח אתר פורנו אבל, עדיין, לא משהו רצוי, הוא מכחיש ואומר שהוא לא יודע איך זה הגיע למחשב. אני חושבת עד כמה בעלי אוהב אותי ומה הוא מקריב בשבילי. אני יודעת שהוא רוצה לעשות את הדבר הנכון! המחשבה שאני עושה את זה, בזמן שהוא יכול מאוד להיות אומר לי את האמת, מאוד קשה! אני כבר לא יודעת מה לעשות עם עצמי!

אני מרגישה שאני כבר לא יכולה להיות אישה ואמא טובה יותר בגלל הפחד הזה. אני לא רוצה לבזבז את חיי הנישואין שלי ואת חיי בכלל במחשבות ופחדים כאלה. יש לנו שני ילדים מתוקים ונפלאים ואינני רוצה שהם יראו אותי כך. הפחד אוחז בי חזק מאוד עד שאני לא מסוגלת להעניק לבעלי, כמו שהייתי רוצה לעשות. הגעתי למצב שאני כל הזמן חושדת בו.

אני מחפשת ובמקביל מקווה שלא אמצא שום דבר במחשב, אבל אם אני לא רוצה למצוא מדוע אני ממשיכה לחפש??? אני רק רוצה את האמת, אבל כשהוא טוען שהוא אומר לי את האמת אני לא מסוגלת לקבל אותה, אני תמיד מרגישה שהוא משקר לי. אני לא יודעת, באמת. אני רוצה לחשוב שאנחנו חיים בעולם מושלם בלי חוסר הצניעות הזאת, אבל האמת היא שאיננו יכולים ללכת אפילו לבית הכנסת ולא לראות מראות לא רצויים בדרך. זה שובר את ליבי. אני לא יודעת איך לקבל את האנשים האלה שנלחמים בתאוות גופניות, במיוחד הגברים. אני לא מסוגלת לעכל את העובדה שבעלי עלול להתפתות! זה הורג אותי! אני לא מצליחה להתמודד עם זה.

זה באמת פוגע בי גם בתחום הצניעות שלי. אני מרגישה ממורמרת מתוספת הצניעות שקיבלתי על עצמי, כי אני חושבת שבעלי לא רואה את זה כמשהו מושך. הוא, לעומת זאת, אומר לי שהוא ממש שונא חוסר צניעות ומאוד שמח ואוהב את הבגדים שאני לובשת, אבל, גם לזה קשה לי להאמין, כל שכן להרגיש יפה. למה אני לא יכולה להאמין לו?! אני רוצה לעודד את בעלי ולהיות הצינור שיעלה אותו מעלה, אבל הפחד מונע את זה. כבוד הרב, בבקשה ממך, אם יש לך עצה בשבילי, משהו שיחזק אותי, אנא כתוב לי בחזרה, אני ממש במצב של ייאוש.

שרון היקרה,

את חייבת לקחת את כל הרגשות השליליים האלה – הדאגות, החששות, וההסתכלות הזאת מעבר לכתפו של בעלך – שמלחיצים אותך, ומרגע זה ואילך הפכי את האנרגיות השליליות לחיוביות. כווני אותן בתפילה שלך להשם וחזקי את האמונה שלך. אחד הכללים הבסיסיים בעולם העסקים הוא – במקום לרגל אחד אחרי השני, ודאו שיש לכם זמן איכות אחד עם השני. זה אומר, לצאת לטיול ביחד, לדבר, לשמוח אחד בשני. ואולי אחד הדברים הטובים ביותר שתוכלי לעשות הוא לקרוא, וללמוד, את הספר בגן האמונה. ספר זה ייתן לך את הכלים הנחוצים להתמודדות עם הניסיון שאת חווה. אני גם מציע לך, בעצם ממש מפציר בך, לדבר עם השם במשך שעה (תפילה אישית המכונה התבודדות). שפכי את ליבך והסבירי להשם את המצב ובקשי ממנו שיעזור לבעלך, וגם לך. תפילותיה של האישה על בעלה, על טובתו ורווחתו, בעלות עוצמה וכוח רב, במיוחד כאשר מדובר בתפילה האישית. לא יכול להיות דבר יותר חזק מזה.

בנוגע לצניעות שלך, את לא צריכה להתמודד או להתחרות עם יופי זול. כשתחזקי ותשמחי מההופעה המכובדת וההולמת שלך כבת מלך, בתו של מלכו של עולם, תזכי לעזרה גדולה ועצומה משמים. עלייך להיות חזקה ולא להתפתות ולהכניס עצמך לתחרות ההמונית והחיצונית שאת כל כך רחוקה ממנה! אני מאוד ממליץ לך לשמוע את הדיסק היופי שלך, זה יעודד ויחזק אותך.

עלייך להיות סבלנית בתפילות שלך. כמו כל דבר שרוצים להשיג, גם לזה יש תווית עם מחיר שאת צריכה לאסוף, וכמה שיותר. הסתכלי רק על הנקודות הטובות שיש בבעלך ואל תחטטי ברע. הגמרא אומרת שאם אדם עושה מעשים לא טובים בחדרי חדרים, השם, בסופו של דבר, חושף אותם. תני לבורא להיות השוטר ולא את. תני לבעלך להרוויח ולהיות שמח מהחיוך שלך, תני לו להרגיש שאת המקום הכי בטוח ונעים שיש לו. הבית הוא האישה, אבל אם הוא מרגיש שהוא מגיע לסניף של השב"כ אז את ממש מכריחה אותו, במו ידייך ממש, להסתכל על נשים אחרות. זה מצריך הרבה כוחות פנימיים אבל עם אמונה תצליחי. בקשי מהשם שיעזור לך להיות אישה יפה, מחייכת ואוהבת ושליבו של בעלך יהיה כל כולו שלך ובשבילך. בעזרתו האוהבת של השם, אני בטוח שתצליחי.

דבר נוסף. הספר בגן השלום יכול להיות מתנה יפה ומועילה מאוד לבעלך. ברגע שיתחיל לשמור את עיניו, אני יכול להבטיח לו, כמו שכותב הרב שלום ארוש בספרו, שהפרנסה תהיה בשפע וחייו יהיו מתוקים בעולם הזה ובעולם הבא. ולך, אני ממליץ לקרוא את הספר חכמות נשים.

בברכה והמון הצלחה, הרב ברוידא.

* * *
הנכם מוזמנים לבקר באתרו של הרב לייזר ברוידא, "לייזר בימס", ב- www.lazerbrody.net

כתבו לנו מה דעתכם!

1. limor

י"ד שבט התש"ע

1/29/2010

ניסים לא נגמרים רק צריך לראות אותם בדמעות קראתי את מבתבך והצפת בי לרגע את אותם רגעים שאת חווה ומיד בתשובתו של כבוד הרב חזר לי החיוך לפנים, אני גם כמוך לא שיתפתי אף אדם עד שהרגשתי שהנשמה שלי מתה והגוף ממשיך לחיות, והנס הראשון הגיע, קיבלתי ספר ב”מקרה” את הספר “בגן האמונה” קראתי בו שוב ושוב ופתאום הרגשתי איך הסודות מתגלים לי, אני לא אדם דתי אבל מחוברת הנשמה שלי צעקה להשם יתברך והנס הבא הגיע את כל הספרים יש לי אין לי יום בלי שיחה ביני לבין קונו והניסים ממשיכים לבוא ואני לא שוכחת להודות גם כשלא טוב לי כי אני יודעת שכל ירידה היא לעליה

2. limor

י"ד שבט התש"ע

1/29/2010

בדמעות קראתי את מבתבך והצפת בי לרגע את אותם רגעים שאת חווה ומיד בתשובתו של כבוד הרב חזר לי החיוך לפנים, אני גם כמוך לא שיתפתי אף אדם עד שהרגשתי שהנשמה שלי מתה והגוף ממשיך לחיות, והנס הראשון הגיע, קיבלתי ספר ב”מקרה” את הספר “בגן האמונה” קראתי בו שוב ושוב ופתאום הרגשתי איך הסודות מתגלים לי, אני לא אדם דתי אבל מחוברת הנשמה שלי צעקה להשם יתברך והנס הבא הגיע את כל הספרים יש לי אין לי יום בלי שיחה ביני לבין קונו והניסים ממשיכים לבוא ואני לא שוכחת להודות גם כשלא טוב לי כי אני יודעת שכל ירידה היא לעליה

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה