העץ העצוב

הנגר לא הבין על מה כל הרעש והמהומה, ובפרט שהשתדל במיטב כוחו לתת את התפוקה הטובה ביותר והתוצאה הייתה מצוינת. אבל הבעל שטם טוב קורא, אז מיד באים.

2 דק' קריאה

רוחמה אפרתי

פורסם בתאריך 07.01.21

יום אחד פשטה השמועה שהבעל שם טוב מגיע לעיירה הקטנה, התאספו כל נכבדי העיר להכין לכבוד האורח רם המעלה סעודת מלכים כיאה וכנאה, אחד מהם התנדב לאחסן את הצדיק אצלו.

 

הגביר הגיע הביתה כולו שש ושמח, מתלהב ומתרגש מן המעמד הנכבד, ליבו הלם בפראות, "הבעל שם טוב, אבי ומייסד החסידות, איש האלוקים הקדוש והנורא הזה, בעוד מספר ימים יהיה בביתי!" וכך הוא חושב בינו לבין עצמו באיזה חדר ילון הצדיק ובאיזה מיטה יישן.

 

תוך כדי שהוא חושב בינו לבין עצמו הבין שלא יאה ולא נאה שהבעל שם טוב הקדוש יישן במיטה שכבר יישנו עליה והחליט לקנות לו מיטה חדשה.

 

 

כבר למחרת בבוקר שם פעמיו אל הנגר שגר בסמוך אליו מרחק שלושה רחובות ובקש ממנו לעצב את המיטה היפה והמהודרת ביותר! "זה לכבוד צדיק גדול, עצום ונורא, אנא ממך עצב את המיטה היפה ביותר שעיצבת איי פעם ותקבל את שכרך ההוגן תמורת כך".

 

עברו מספר ימים, ומיטת הפאר עמדה כבר בחדר מחכה לבואו של הצדיק. הסעודה הסתיימה ברב עם והדר ובשעת ליל מאוחרת עלה הצדיק על יצואו והניח את ראשו על הכרית. אך רק נשכב ומיד קפץ בבהלה וקם מיד מן המיטה. מה קרה לבעל שם טוב??

 

קרא הבעל שם טוב למארחו הנדיב ושאל אותו של מי המיטה, הלה ענה שהמיטה היא חדשה דנדשה ואינה שייכת לאף אחד, והוא, הוא הראשון שזוכה לישון עליה.

 

"למען האמת", עוד הוסיף ואמר, "המיטה הזו הוכנה במיוחד עבורך!" חייך במבוכה.

 

"קרא מיד לנגר שבנה אותה!" ציווה הבעל שם טוב, אני רוצה לדבר אתו.

 

אם הבעל שם טוב מבקש, גם אם זה כבר שעת לילה מאוחרת מבצעים, וכך מצא את עצמו מיודענו הגביר הולך לנגר ומבקש ממנו לבוא ומיד.

 

הנגר לא הבין על מה כל הרעש והמהומה, ובפרט שהשתדל במיטב כוחו לתת את התפוקה הטובה ביותר והתוצאה הייתה מצוינת. אבל הבעל שטם טוב קורא, אז מיד באים. החליף את הפיג'מה ויצא לדרכו עם הגביר.

 

הבעל שם טוב קיבל אותו בסבר פנים יפות ושאל אותו כיצד בנה מיטה כל כך יפה ומהודרת. הנגר ענה בפרוטרוט. ואז שאל אותו הבעל שם טוב, "אבל מה חשבת כשאר בנית את המיטה הזו? מה עבר לך בראש??!" דחק אותו. ענה הנגר שהיה קצת עצוב ומדוכדך, היו לו אנרגיות שליליות ועצובות והוא לא בנה את המיטה בשמחה.

 

"אהה..!" ענה הבעל שם טוב. "עכשיו אתם מבינים מדוע קפצתי מיד מן המיטה? משום שזיהיתי שהעץ מלא בעצבות. הנגר בנה את המיטה בעצבות והעביר את כל האנרגיה הרוחנית השלילית לעץ, ואני לא יכולתי אפילו שנייה לסבול זאת.."

 

מכאן, נבין עד כמה חשובה כוונת הלב, האנרגיות והרוחניות שלנו כלפי העשייה. למשל, את מבשלת לשבת? תעבירי אנרגיות חיוביות לאוכל.. אתה מתפלל? תנסה לכוון. נכון שזה קשה אבל לאנרגיות שלנו ישנה השפעה מאד מאד גדולה על הרוחניות!

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה