הצבעים של הלב

שום דבר בחיים לא יתגמל אותנו כמו הדבר הזה שצובע לנו את הלב בצבעים הכי קסומים. שימו לב לשורות הבאות כי אתם הולכים לקבל מתנה גדולה מאוד, בחינם.

5 דק' קריאה

הרב שלום ארוש

פורסם בתאריך 15.03.21

להצליח בחיים? בוודאי, כולנו רוצים. כך גם במשימה שהם מביאים איתם – האמונה השלמה.

 

ואין עונג עמוק יותר, גן עדן בעולם הזה ממש כמו האמונה ועולם של הרגשת והכרת מציאותו של הבורא ונוכחותו בחיינו. להרגיש את האהבה שלו אלינו וליהנות מהאהבה שלנו אליו, מקרבתו, מקיום המצוות, מהתורה שהעניק לנו, מהכרת הטוב ואמירת התודה על כל דבר בחיים, הביטחון בו וההרגשה הנפלאה הזו שאנחנו אף פעם לא לבד. ויש גם בונוס מתוק שקיבלנו – השיחה הפתוחה עם מלך העולם.

 

אלה הצבעים הקסומים, הטעמים הנפלאים והריחות האינסופיים שמציפים את ליבו של המאמין והופכים את חייו למארג כולל של עונג, שמחה ונחת.

 

ולעולם הזה, יקרים שלי, לא באנו כדי להעביר שמונים שנה ולסבול בהן, אלא ללמוד אמונה מכל מה שעובר עלינו, להתקדם בסולם הרוחני של האמונה ולהגיע אל חיי האושר והעונג שלמענם נבראנו.

 

שום דבר בחיים – שנעשה או נלמד, לא יתגמל אותנו כבר בעולם הזה כמו לימוד האמונה והחיים איתה, לכן כדאי מאוד לשים לב לשורות הבאות כי אתם עומדים לקבל בהן מתנה גדולה, בחינם.

 

וכדי להתקדם בכל דבר בחיים צריכים שאיפה, ידע, השקעה, מאמץ ו… מדריך טוב. כמה שתצטיינו בלימודים וכמה שתשקיעו לא יעזור לכם כלום בלי מורה דרך או מאמן אישי שעבר בעצמו את המסלול ויכול ללוות אתכם באופן מעשי, צעד אחר צעד. הוא יחסוך מכם הרבה צער ועגמת נפש וימנע מכם טעויות רבות ויעלה אתכם בקלות על מסלול ההצלחה.

 

ונכון, היום יש היצע גדול של 'מדריכים' או 'מאמנים', אבל חשוב לדעת שלא כל אחד יכול להדריך. שהרי, לכל אחד יש את הקשיים והניסיונות שלו. כלל שהמדריך עבר יותר קשיים וניסיונות כך הוא יוכל להבין טוב יותר את הקשיים איתם אתם מתמודדים, ולהעלות אתכם על המסלול הנכון. לכן אם אתם רוצים מדריך טוב – תחפשו את המדריך המושלם! והיום תקבלו את המדריך הזה ממני ובחינם!

 

כידוע, אין חכם כבעל ניסיון – זה כמובן הקריטריון הראשון שחייב כל מדריך אמיתי. ובכל הקשור לאמונה – אברהם אבינו הוא המדריך המושלם. הוא זה שהתחיל ללמד את המאמינים הראשונים, והוא זה שממשיך ללמד ולהדריך את כל המאמינים עד עצם היום הזה. הוא מראה לנו באורחות חייו, כפי שהתורה מספרת לנו, כיצד האמונה באה לידי ביטוי הלכה למעשה. והוא, כן הוא, יכול להדריך כל אדם מכיוון שהוא עבר את עשרת הניסיונות המפורסמים. והמספר 10 לא מקרי בכלל, הוא מסמל שלמות. אברהם אבינו עבר את כל סוגי הניסיונות שניתן לעבור בחיים ועמד בהם באמונה שלמה, לכן הוא המדריך המושלם של כל מי שרוצה אמונה!

 

מאמרים נוספים בנושא:

מקדם ההצלחה של רבי נחמן מברסלב

המאמן האישי שלך

המפגש עם הקואצ'ר הראשון

מילה של מאמן

משובחים כמו גרגירי קפה
בזכות הקשיים
אל תפסיקו לרצות

אומן האמונה

 

חז"ל, שהלכו בעקבותיו וזכו למעלות הרוחניות האדירות שלהם, גם הם מדריכים אותנו ללכת בעקבי הצאן ולהיות מתלמידיו של אברהם אבינו, ולומר "מתי יגיעו מעשי למעשה אבותיי, אברהם יצחק ויעקב". וכך מדריך הרמח"ל, שכל אחד יתבודד, יחשוב ויתבונן: "מה עשו אבות העולם שכך חשק בהם הבורא?…"

 

התורה הקדושה אינה ספר סיפורים. אלא, ספר המורה לנו איך לחיות! בכל אחד מסיפורי התורה ישנם אינספור מסרים באינסוף רבדים. לפעמים קשה להוציא את המסרים הנכונים מתוכם, אבל בתחילתה זה קל מאוד – למשל, בפרשיות לך לך וירא, בהן יש הזדמנות בלי אמצעים להיחשף לחייו האישיים של ראש המאמינים וללמוד ממנו איך מתנהגים במצבים שונים בחיים, ואיך בונים את האמונה וזוכים לחיי אושר ועונג.

 

לא מטייחים!

 

ראשית, אקדים ואומר ש'לעמוד בניסיון' זה אומר לקבל את הדברים באהבה ובשמחה ובאמונה שלמה ולומר תודה רבה לבורא עולם בלב שלם, שזו 'מידת ההִשתווּת' – מה שהקב"ה רוצה אני מרוצה.

 

ובנוסף, יש לדעת שהתורה לא עושה חשבון לאף אחד ולא 'מטייחת' שום דבר. וכאשר אחד מגדולי האומה עושה טעות דקה לפי מדרגתו העצומה, התורה וחז"ל דואגים לציין זאת על מנת ללמוד מהיוצא מהכלל על הכלל כולו, שפרט לטעות זו הוא היה שלם בתכלית השלמות, לכן גם את הטעות צריכים להבין באספקלריה הנכונה של ענקי הרוח.

 

כאשר יעקב לא היה בשמחה לא שרתה עליו רוח הקודש, זה דבר נכתב בפירוש. מכאן נלמד שאברהם ושרה בכל אותן השנים הארוכות בהן ציפו לילד לא נפלו מהאמונה, ולכן זכו לרוח הקודש ולנבואה. אם היו נופלים מהאמונה ומהשמחה, וכל שכן אם היו כועסים, זה היה נכתב בפירוש והם היו מאבדים את רוח הקודש.

 

אפילו בשעת העקידה, רגע לפני שעמד לשחוט את בנו יחידו, אברהם אבינו זכה לגילוי משמים. ואם לא היה בשמחה לא היה מתגלה אליו המלאך. שרה אימנו, שהניסיון שלה כאישה עקרה היה הרבה יותר גדול – לא רק שעמדה בניסיון בשמחה אלא עוד זכתה לנבואה גדולה יותר מזו של אברהם אבינו!

 

כאשר מנסים "להיכנס" לתוך סיפורי התורה ולהרגיש את מה שעוברים אברהם ושרה, עומדים נפעמים לנוכח הגדולה הבלתי נתפסת שלהם. הם עמדו בכל בשלמות האמונה, שהרי כאשר אברהם פָּגַם פְּגָם קטן באמונה לפי מדרגתו ואמר 'במה אדע' – זה נכתב בפירוש כדי ללמד על הכלל כולו, ובכל שאר המצבים עמדו שניהם בגבורת קודש, בתמימות מוחלטת ובאמונה שלמה, כל יום וכל רגע, לכן זכו להניח את היסודות של עם ישראל.

 

גם אחרי שבורא עולם הבטיח להם פרי בטן, הם ממשיכים להאמין בלי סייג למרות שהשנים נוקפות והגיל הולך ומתקדם והטבע עושה את שלו. מאמין אמיתי לא מתרשם מכלום. אמונה ותו לא!

 

הניסיונות לא מפסיקים. יום אחד הקב"ה אומר לו 'לך לך' – ואברהם עוזב הכל והולך באותו רגע בלי הכנות ובלי לדעת לאן. רעב בארץ, ביזיונות מכל כיוון, גוזלים ממנו את אשתו האהובה, רָבִים אִתו, מצרים לו, הבן שלו פרא אדם – והוא עומד באמונה, אוהב את הקב"ה, כוסף אליו, לא נשבר ולא מתבלבל כהוא זה, רק ממשיך עם כוחה של התפילה.

 

איך עומדים בזה? בלי שאלות. רק עם "ככה רוצה השם". עם "אני לא מבין כלום ובטוח בביטחון גמור שזה לטובתי האמיתית". זהו.

 

יש אנשים שעומדים בניסיונות גדולים, אבל נופלים בניסיונות "קטנים" לכאורה, של סכסוכים ומריבות בין בני משפחה וחברים. אברהם אבינו עומד גם בזה. הוא מסר נפשו על לוט בָּנָה אותו ונתן לו הכל בגשמיות וברוחניות, ולמרות הכל כאשר לוט מתנהג בקטנוניות ובכפיות טובה ומבעט ברבו – אברהם אוחז במידת השלום ומוותר, מוחל, נותן לו את כל מה שהוא רוצה ועוד ממשיך לאהוב אותו לדאוג לו במסירות נפש.

 

יש המאמינים עד גבול מסוים, אבל אברהם האמין בלי גבולות. מי מאיתנו היה יוצא להילחם נגד ארבעה אנשים חזקים לגמרי לבדו? אבל אברהם באמונתו העצומה יוצא בעת זקנותו להילחם נגד ארבעה מלכים עם צבאות אדירים ללא פחד ומורא ובלי שום כוונת רווח, לכן הוא מוותר על כל העושר האגדי שלקח בשלל. נקיות מוחלטת מתאוות ממון. ועוד לא דיברנו על הקדושה האישית העצומה שלו שבזכותה זכה להיות ראשון לנימולים.

 

להסתכל על העולם דרך המשקפיים של אבא אברהם

 

אם אתם רוצים מדריך ומאמן איש לכל מה שעובר עליכם, ראו לנגד עיניכם את אברהם אבינו וחשבו: איך היה מגיב אבינו הראשון? כיצד היה מתמודד? מתנהג? וזהו, אתם כבר יודעים בדיוק מהי הדרך הנכונה ומהו הצעד הבא לקניית האמונה.

 

לקחו לכם? התנהגו אליכם בכפיות טובה וברוע? חשבו על אברהם ולוט, על הניסיון שלקחו לו את שרה לבית פרעה! צריכים קצת מסירות נפש בחיים? חשבו על מלחמת המלכים ועל העקידה. הזיווג מתעכב? יש בעיות בפרנסה ובבריאות? חשבו על ניסיון העקרות הנורא של הזוג הנפלא הזה – אברהם ושרה. ילד שנפל מהדרך? חשבו על הניסון של אברהם אבינו עם בנו ישמעאל. לא מוצאים את עצמכם ומרגישים שאתם נודדים מעיר לעיר ומדירה לדירה? חשבו על ה"לך לך" – לקום וללכת אל מקום לא נודע.

 

וכך בכל תחומי החיים, לאברהם אבינו יש תשובה בשבילכם מתוך עשרת הניסיונות המפורסמים שלו. כי אברהם אבינו הוא מדריך אישי צמוד שמסייע לנו להתמודד עם אתגרי וניסיונות החיים. הוא מלמד אותנו איך חושבים אמונה ונושמים אותה. ואיך מקבלים את רצון הבורא – למרות שזה מתנגש חזיתית עם ההיגיון וכל השכל ומה שאדם יודע ממה שלמד בחיים, ועוד אומרים על זה תודה בשמחה.

 

יש כאן חידוש גדול מאוד שצריך לשים לב אליו. הרי הכי קל לומר "אברהם אבינו היה ענק", ובזה להשתיק את המצפון ולחשוב שכל המדרגות האלה לא קשורות אלינו. אולם זאת טעות איומה, השקר בהתגלמותו (כל הטיעונים שהיצר הרע 'מוכר' לאדם). כאשר חז"ל מגלים לנו שמעשינו צריכים להגיע למעשיו של אברהם, וכשהם אומרים לנו בפרקי אבות שכל מי שיש בו עין טובה הוא מתלמידיו של אברהם – הם בעצם אומרים לנו שעִם כל הגדוּלה של אברהם ושהוא גם האב והשורש של כולנו, התכונות שלו קיימות בנו והוא ממשיך להאיר ולהשפיע ולהדריך וללמד אמונה עד עצם היום הזה. וגם אתם, כן כפי שאתם, חייבים להתחבר למדריך הגדול  בהא הידיעה ולצעוד בעקבותיו אל הצלחת החיים.

 

כשמדברים על גדולת האבות צריכים לקשר את הדברים אלינו ואל המקום שלנו. כאשר רבי נתן מברסלב דיבר על תבערת ליבו של אברהם אבינו, נאנח אחד התלמידים ואמר: "מהיכן לוקחים לב כמו של אברהם אבינו…" ולמעשה התכוון לומר שכל זה אינו שייך או קשור אלינו. אולם רבי נתן גער בו והבהיר בצורה הכי ברורה שחלילה לומר כך, כי כל מה שלומדים על אברהם אבינו זה על מנת לדעת שכולנו יכולים ללמוד ממנו ולעשות כמעשיו ולהגיע למדרגתו. רק תלמדו ותתחיל לאמץ את דרך החשיבה של המדריך הענק שלכם.

 

בכל פעם שאתם חושבים בראש של אברהם אבינו – שהוא הראש של האמונה, אתם חושבים נכון ומתקדמים לקראת הצלחת החיים שלכם אל הגשמת ייעודכם האמיתי בעולם ולקראת חיי עונג ואושר, גן עדן של ממש, בעולם הזה.

כתבו לנו מה דעתכם!

1. רחל שלום

י"ב חשון התשע"ט

10/21/2018

תודה

תודה לבורא עולם על כבוד הרב החכם שליח הבורא ללמד אותנו אשרייך כבוד הרב אתה מציל נשמות מקטן עד גדול האחיינית שלי בת שנה שתיהיה בריאה ילדה מושגחת מאותגרת עוד כבת חצי שנה שהשמעתי לה את כבוד הרב שר עם כול המחטים והחוטים שהיו עליה חייכה חיוך מאור והרגשתי שהנשמה שלה מוארת ורגועה אחרי ששמעה את כבוד הרב שחיבר אותה חיבור ישיר לאור הבורא ככה כול יום אני חשה בחיבור הזה בזכות השליחות ומודה אני לפנייך בורא עולם על כבוד הרב החכם שבכול יום ממלא אותי אור שמחה חכמה ובינה מעימך השם יתברך תודה תודה תודה תודה אין סוף תודות…

2. רחל שלום

י"ב חשון התשע"ט

10/21/2018

תודה לבורא עולם על כבוד הרב החכם שליח הבורא ללמד אותנו אשרייך כבוד הרב אתה מציל נשמות מקטן עד גדול האחיינית שלי בת שנה שתיהיה בריאה ילדה מושגחת מאותגרת עוד כבת חצי שנה שהשמעתי לה את כבוד הרב שר עם כול המחטים והחוטים שהיו עליה חייכה חיוך מאור והרגשתי שהנשמה שלה מוארת ורגועה אחרי ששמעה את כבוד הרב שחיבר אותה חיבור ישיר לאור הבורא ככה כול יום אני חשה בחיבור הזה בזכות השליחות ומודה אני לפנייך בורא עולם על כבוד הרב החכם שבכול יום ממלא אותי אור שמחה חכמה ובינה מעימך השם יתברך תודה תודה תודה תודה אין סוף תודות…

3. יניב מילר

ט' חשון התשע"ט

10/18/2018

תודה

תודה על המאמר המחזק עזר לי מאוד לדעת לשייך את התורה למציאות שלי

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה