הצלה של הרגע האחרון

שלושה מפגשים אצל אותו יועץ היו סיבה מספיק טובה בשביל אשתי להתקשר לעו"ד שלה ולדחוף את הגירושין. כדור השלג התגלגל בעוצמה עד למפגש הקצר שהציל לנו את הבית.

4 דק' קריאה

ד"ר זאב בלן

פורסם בתאריך 05.04.21

שלושה מפגשים אצל אותו יועץ
היו סיבה מספיק טובה בשביל אשתי
להתקשר לעו"ד שלה ולדחוף את
הגירושין. כדור השלג התגלגל בעוצמה
עד למפגש הקצר שהציל לנו את הבית.
 
 
אם מישהו היה שואל אותי ואת אשתי, חני, אם חזרה בתשובה יכולה להיות על הפרק אי פעם בחיינו? התשובה הייתה לא מוחלט. אבל בחיים כמו בחיים, שזה אגב גם השם שלי, יש הרבה הפתעות. כשאתה מתחיל את מסע החיים שלך, במיוחד את החלק בו אדם נוסף נכנס לחייך ואחר כך עוד כמה (הילדים) אז זה כבר סיפור אחר.
 
אחרי שחני ואני חזרנו בתשובה התחלתי ללמוד בישיבה וחני מצאה עבודה. שנינו היינו מוקסמים בהתחלה מהדרך החדשה שבחרנו לחיות בה. ואתם יודעים איך זה בהתחלה, יש גם הרבה ספקות כי אתה אף פעם לא יודע אם אתה עושה את הדבר הנכון וכמו שצריך.
 
באחת השיחות עם הרב שליווה את התהליך הרוחני שלנו, ובעיקר אותי בישיבה, הוא אמר הציע לי להתמקד בלימוד עם כל הכוח. בסיום אותה השיחה הוא "אל תקשיב לאשתך". כשסימני השאלה הקיפו לי את הראש הוא הסביר את המשפט האחרון ואמר, שהלימוד הוא המשימה העיקרית שלי בחיים ולכן עדיף שלא אהיה מבולבל מריבוי דעות. קיבלתי את ההצעה והתחלתי ליישם אותה בחיים, דבר שבא כמובן על חשבון שלום הבית שלי.
 
מאמרים נוספים בנושא:
שניים  זה ביחד
זוג טוב עושה שיעורי בית
לומדים  לאהוב
 
חני, אישה שגדלה בבית לא דתי כמוני, לא הייתה רגילה לזה. תחושת הבדידות החלה לכרסם בתוכה. מהבית יצאתי בשעה שבע בבוקר, חזרתי בערב לאכול משהו ואז חזרתי ללמוד עד תשע. הכעס היה הדבר הראשון שחני הפגינה. המרירות לא איחרה לבוא והזעם שהצטבר בתוכה, מכיוון שהיא לא ידעה איך לגשת לזה, החל לתת אות אותותיו. מבחינתה, הלימוד היה מה שאני צריך לעשות אבל היא לא חשבה שזה יהיה עד כדי כך.
 
השנים עוברות והמשפחה גדלה. חמישה ילדים בלי עין הרע, וחני כבר ממש מתפרקת. היא פיתחה את תופעת המעי הרגיז ופחד מנהיגה. ומכיוון שהנהיגה הפכה למשהו מפחיד ומאיים, כנראה גם בעקבות תופעת המעי הרגיז, זה פגע גם בילדים – היא לא יכלה להסיע אותם לבית הספר, לחוגים, למפגשים חברתיים וכל מה שילדים עושים עם אימהות, וזה ממש 'אכל' אותה מבפנים. היה לצער גדול מזה. לא ידעתי איך להתמודד עם המצב שלה. הרב אמר שהדבר הכי טוב שאעשה בשבילה ובשביל הילדים הוא להתמיד בלימוד, לא לפספס שום יום. וזה מה שעשיתי.
 
עד שההורים של חני נכנסו לתמונה והתחילו ללחוץ עליה להתגרש ממני.
 
במאמץ האחרון, ניסינו ללכת ליעוץ זוגי. בישיבה בה למדתי היה יועץ שליווה אותנו ועוד כמה זוגות. הוא אמר לי שיש לי מחסום בזוגיות, ולחני הוא אמר שהיא מאוד תלויה באמא שלה ולכן מתנהגת גם בצורה תלותית בי. באחד המפגשים הוא אמר לי לבחור ארבעה כרטיסים מתוך החבילה שהניח לפני, עליהם היו רשומים סוגים שונים של רגשות, ואני הייתי צריך לבחור את הרגש שאני הכי מרגיש מזוהה איתו. לחני הוא סיפר סיפורים על אישה אחרת שסובלת מקשיים ותלות באמא שלה, וההשלכות שיש לתופעה שכזו על האדם עצמו ועל חיי הנישואין שלו.
 
אחרי המפגש השלישי חני התקשרה לעורך הדין שלה שיתחיל להזיז את העניין של הגירושין.
 
אולי גם זה יעניין אתכם:
רגע לפני שזה נגמר
שלום בית, השטן והערפד
איך נשמור על זה?
 
כשהעניין התפוצץ ויצא החוצה אחד החברים שלי, ששמע הבלגאן שיש לי בשלום בית, ביקש לדבר איתי כמה דקות בצד. מתוך שקית הוא הוציא שני ספרים: "לך אני נותן את הספר בגן  השלום, ולאשתך את הספר חכמות  נשים של הרב שלום ארוש, זה יעזור לכם", אמר ולא הוסיף עוד.
 

פתחתי את הספר שמיועד לי, קראתי כמה עמודים והבנתי מיד שזה מה שהולך להציל לי את החיים ואת שלום הבית שלי. הבעיה הייתה שהזמן עף מהר, ועד שאסיים את הספר ואנסה לשכנע את חני לקרוא את הספר חכמות  נשים הכל כבר ייגמר…
 
אבל איך אומרים, עדיף לנסות ולא לפספס את ההזדמנות. 'יהיה מה שיהיה' אמרתי לעצמי וחייגתי לחני. כשדמעות שוטפות לי את הפנים התחלתי לספר לה על הספר בגן שלום ועל הספר שאני אמור לתת לה, "זה עזר להרבה אנשים" התחננתי אליה, "חני, בואי ננסה, לפחות ניתן לזה צ'אנס אחרון" אמרתי בבכי שיצא לי מהמקום הכי עמוק בתוכי. "בואי ננסה משהו שיציל לנו את המשפחה". חני ידעה בתוך תוכה שעם אמונה נוספת שנקבל תוך כדי הלימוד בספרים והמפגשים עם ד"ר זאב בלן היא תרגיש הרבה יותר חזקה, אז היא הסכימה.
 
וזה היה נפלא. במקום להתמקד במה שלא בסדר בכל אחד מאיתנו, בתלות ובתופעות ובמה שכל אחד צריך לעשות ד"ר בלן, ביחד עם הספרים של הרב שלום ארוש, הדריך אותנו להאמין שיש ביכולתנו למצוא משמעות גבוהה וטובה בכל מה שנראה לנו "רע" ו"לא טוב" אחד בשני.
 
לפעמים זה היה קשה, אבל זה היה הדבר האמיתי. האהבה בינינו אף פעם לא פסקה למרות הקשיים וההליכה על כיוון של גירושין. מה שהקשה עלינו לאורך כל הדרך, לפני שהחבר נתן לי את הספר, הוא חוסר ההכרות עם הנקודה הנפלאה שכל כך חסרה להרבה זוגות ושהם לא מודעות לה: שבחיי נישואין דווקא כשחושבים שמפסידים זה הרגע שבו הכי הרבה מרוויחים, ושחלק מההצלחה של חיי הנישואין וזוגיות הוא גם הכישלונות שאנו חווים.
 
עשינו סדר יום חדש. הפחתתי משעות הלימוד כדי להיות יותר בבית עם חני והילדים, לעזור ולהיות שם בשבילם, כפי שהודרכנו. והיום אני גם לומד בישיבת "חוט של חסד" של הרב שלום ארוש.
 
איך שהחיים הפכו להיות פשוטים ומתוקים יותר….
 
לבחור מתוך ערימת כרטיסיות מה אני הכי מרגיש – זה לא הצד החזק שלי, גם לא התלות של חני באמא שלה, וכך גם תופעת המעי הרגיש והפחד שפיתחה מנהיגה וסביבת תחבורה. כל "הבעיות" האלה הן חלק מהתוכנית של אלוקים עבורנו, לזוגיות שלנו, להתמודדות שלנו בחיים.
 
ואם תשאלו, אז חני ואני רבים היום יותר מפעם, אבל אנחנו רואים את זה רק מהצד החיובי. כשמתחיל ויכוח אנחנו עושים 'פסק זמן', נושמים עמוק ומנסים להבין מה המסר, לפעמים ביחד לפעמים כל אחד לבד. ואנחנו יודעים שמזה אנחנו רק נצמח ונשפר את הזוגיות שלנו. ואם כך, אז הוויכוח הזה היה "שווה". הבנו שאם נחפש את המשמעות הגבוהה במניעות, בריבים, בוויכוחים ובחוסר הסכמה שלא פעם יש בינינו, נצליח לעלות עוד שלב בזוגיות.
 
ובסופו של דבר, זה הכוח הגדול שיש לכל אחד מאיתנו.
 
מי שסבל בזוגיות שלו או בחיים שלו בכלל והשתמש בסבל הזה כדי לגדול ולצמוח ממנו, אז שיהיה בטוח שהוא מצא את המתנה הכי יפה שיש בחיים – המתנה של לדעת שהכאב הזה לא קורה לנו אלא בשבילנו. אנשים שחיי הנישואין שלהם נפלאים וטובים יודעים, עם חיוך על הפנים, שרק מהקשיים הזוגיות שלהם הפכה למתוקה ונפלאה, רק ככה האהבה ביניהם התעצמה.
 
 
* * *
ד"ר זאב בלן הוא פסיכותרפיסט העוסק בתחום למעלה מ-32 שנים, מטפל ומאמן בעזרת האמונה (אמונה קואצ'ינג) ועל פי משנתו של רבי נחמן מברסלב.

כתבו לנו מה דעתכם!

1. טליה לוי

י"ח סיון התשע"ד

6/16/2014

מקסים! יש כאן 2 נקודות חשובות מאד. יש כאן 2 נקודות חשובות מאד. 1- לצמוח להתחבר ולהתגבר ממקום של כאב וקושי. 2- חשוב לא פחות, לדעת להבין מה מתאים לי למשפחתי לסביבתי ולא לקבל הוספות והנהגות מבלי לבחון אותם. יישר כוח.

2. טליה לוי

י"ח סיון התשע"ד

6/16/2014

יש כאן 2 נקודות חשובות מאד. 1- לצמוח להתחבר ולהתגבר ממקום של כאב וקושי. 2- חשוב לא פחות, לדעת להבין מה מתאים לי למשפחתי לסביבתי ולא לקבל הוספות והנהגות מבלי לבחון אותם. יישר כוח.

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה