הצלחה באה עם עבודה

כמה פעמים זרקנו באוויר 'אם היה לי... אז הייתי מאושר?' זה הזמן להפשיל שרוולים ולתת לרצונות והשאיפות מקום יותר רציני בחיים. להפוך אותם למטרות אמיתיות.

2 דק' קריאה

הגר דוויג'י

פורסם בתאריך 17.03.21

כמה פעמים זרקנו באוויר 'אם היה
לי… אז הייתי מאושר?' זה הזמן
להפשיל שרוולים ולתת לרצונות
והשאיפות מקום יותר רציני בחיים.
להפוך אותם למטרות אמיתיות.
 
 
"כשם שפרצופיהם שונים כך דעותיהם שונות" (מסכת ברכות).
 
בתוך כל השוני הגדול, ישנו דבר משמעותי המשותף לכולם: כולנו רוצים להצליח.
 
איך מגדירים הצלחה? ובכן, הצלחה היא השגת תוצאה טובה מאוד, הגשמת שאיפות ומטרות.
 
ומהי הצלחה ממשית בחיים? אה, זה כבר עניין אחר. לכל אדם יש מציאות חיים שונה מזו של חברו, עם המסלול המיוחד בו הוא צריך לעבור. אחד רוצה הצלחה כלכלית, השני הצלחה בלימודים, השלישי הצלחה בזוגיות וכן הלאה. לכולנו יש את מצב החיים האידיאלי בו היינו רוצים לחיות כשאנחנו בשיא הצלחתנו.
 
בשפת האימון זה נקרא "חזון".
 
כמה פעמים בחיים זרקנו באוויר משפטים כמו 'אם היה לי… אז הייתי מאושר?' זה הזמן לקחת את הרצונות והשאיפות ולתת להם מקום יותר רציני בחיים, להפוך אותם למטרות.
 
אבל איך עושים את זה בעולם כה מבלבל, מהיר ומשתנה מרגע לרגע?
 
בתהליך האימון האישי לומדים להכיר את ה"אני הפנימי" האמיתי שלנו ללא כל מסכות. בפגישות שהן אחד על אחד, בזמן שמתאמן מדבר, יש 100% הקשבה לנאמר ויותר למה שלא נאמר, כאשר במהלך האימון מקבלים כלים המחזירים אותנו למצב "הטבעי" שלנו, בו אנו חוזרים לרצות את מה שבאמת מתאים ונכון לנו, לא זה שהוכתב לנו על ידי הסביבה והחיים שסחפו למקום אפור ותובעני, ולגלות את התכלית האמיתית שלנו.
 
אם בתחילת אימון הגעתי ממקום של אני "מרצה", בסיום התהליך האימוני אני מגיע למקום של אני "רוצה". זה הוא הבסיס הנכון והאמיתי להצלחה.
 
רבי נחמן מברסלב, המאמן האישי הראשון האמין מאוד בחזון האישי של האדם, אמר לפני יותר ממאתיים שנה (הרבה מאוד זמן לפני שהומצאה שיטת ה"קואצ'ינג"): "כִּי סוֹף מַעֲשֶׂה בְּמַחֲשָׁבָה תְּחִלָּה. דְּהַיְנוּ, כְּשֶׁאָדָם רוֹצֶה לַעֲשׂוֹת אֵיזֶה דָּבָר כְּגוֹן לִבְנוֹת בַּיִת צָרִיךְ לַחֲשׁב תְּחִלָּה בְּמַחֲשַׁבְתּוֹ אֵיךְ יִהְיֶה צִיּוּר בִּנְיַן בֵּיתוֹ וְאָז, כְּשֶׁנִּגְמָר בְּמַחֲשַׁבְתּוֹ דְּמוּת בֵּיתוֹ, אֲזַי מַתְחִיל לִבְנוֹתוֹ".
 
שבו במקום שקט לבד עם עצמכם וחישבו איך אתם נראים בעיני עצמכם כשאתם בשיא הצלחתכם, דמיינו את הסיטואציה הזו לפרטי פרטים (זה לא הזמן להצטנע) ונסו להגשים אותה.
 
זכרו דבר חשוב! כאשר מדובר בהצלחה, זה לא חייב להיות הצלחה בגדול או משהו "ברומו של עולם". הצלחה מתחילה גם מדברים קטנים.
 
אחת המטופלות שלי שרצתה להיות "משהו חשוב" "מצליחנית", כפי שהגדירה את המטרה של חייה. נשמע מאוד גדול. אז עשינו בירורים וגילינו מה עומד מאחורי המילים הללו, וניתחנו מהי המשמעות האמיתית שעומדת מאחוריהן.
 
עבור המתאמנת, להיות מצליחנית היה להיות משמעותית עם מעגל חברים רחב ומוערכת, דבר שלא קורה היום כשהיא עובדת במשרה מלאה באותו תפקיד כבר 12 שנה במקום שלא מביא לידי ביטוי את צרכיה האמיתיים. היא נשאבה למקום שבלוני של עבודה-בית-משפחה ללא כל חיי חברה. ניתן היה לומר כי יש להחליף תפקיד על מנת להגיע להצלחה הנכספת, אך בראיית התמונה הכוללת, לקחנו בחשבון את אחד מחסמי ההצלחה הבולטים של המתאמנת: "הפחד משינוי" (פחד של רוב האנשים) לכן אפשרות כזו לא עלתה על הפרק, לא בשלב זה בכל אופן.
 
במקום זאת, הצבנו מספר מטרות קטנות:
 
1. להירשם לחוג המתקיים פעם-פעמיים בשבוע, כך היא גם תעניק זמן לעצמה, היא תצא מהשגרה וגם תרחיב את המעגל החברתי שלה.
 
2. דבר נוסף, היא תיזום מפגשים חברתיים עם חברות קיימות ואפילו עם בעלה.
 
3. וגם, לקחת חלק משמעותי בפעילויות החברתיות שלה בעבודה, כמו ליזום ערב גיבוש מחלקתי, ימי הולדת וכדומה.
 
מדובר במטרות קטנות שלכאורה היו ממש מתחת לאף, ובזכות האימון האישי המתאמנת זכתה להתמקד ולהבין באמת מה הם צרכיה ורצונותיה האמיתיים ולהצליח!
 
הרבה פעמים אנחנו מחכים שהדברים יקרו מעצמם או שיעשו את העבודה בשבילנו, אבל ישנו משפט חכם שאומר: "המקום היחיד בו הצלחה מופיעה לפני עבודה היא במילון"…
 
תפשילו שרוולים וצאו לדרך, כי ההצלחה באה עם עבודה.

* * *
הגר דוויג'י – מאמנת מומחית-קואצ'ינג אישי וזוגי-משפחתי, מוסמכת (MCI) ע"י איק"א – האיגוד הישראלי לקואצ'ינג. Hagar.coach@gmail.com

כתבו לנו מה דעתכם!

1. רוחמה

י"ח אדר התשע"ג

2/28/2013

כל הכבוד להגרוש :)) בס"ד בזרה"ק הגר יקירה, אשרייך גדול מאוד שאת אוהבת את מה שאת עושה ומצליחה בזה!! חזקי ואמצי אוהבת רוחמה

2. רוחמה

י"ח אדר התשע"ג

2/28/2013

בס"ד בזרה"ק הגר יקירה, אשרייך גדול מאוד שאת אוהבת את מה שאת עושה ומצליחה בזה!! חזקי ואמצי אוהבת רוחמה

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה