הצלחה? הנה המרשם!

בואו נשים את הקלפים על השולחן - אתם באמת רוצים שינוי? מייחלים לעשות את הסוויץ' בחיים שלכם ולקבל סוף כל סוף את התפנית המבורכת והרצויה? הנה המרשם להצלחה!

4 דק' קריאה

רוחמה אפרתי

פורסם בתאריך 10.10.19

בואו ואגלה לכם סוד שאתם כבר בטח יודעים: שינוי אינו נופל מן השמים ככה סתם כמו כוכב, שינוי הוא בחירה לרצות אחרת. שינוי, זה מצב תודעתי עמוק שבו אני מבין שעלי לעזוב את מה שאני רגיל בו ולהתחיל דרך אחרת. שינוי, זה תהליך עמוק, אינטנסיבי ורציני שבו יש להתמיד ולרצות.

 

כוח הרצון הוא המניע של כל התהליך. כאשר הרצון מתנדנד ו/או לא מספיק חזק, גם התוצאות תהיינה בהתאם, כי אז מוצאים תירוצים למה התהליך לא מצליח! אז אני אומרת שאפשר גם אפשר להצליח וזה תלוי הרבה גם בכם וברמת כוח הרצון שלכם, אם היא גבוהה או נמוכה!

 

וכעת אחרי ששמנו את התירוצים (ואולי גם חלק מהמחסומים בצד), אשאל אתכם שאלה: מה אתם מוכנים לעשות למענו, למען הצלחת השינוי? אתם צריכים להבין שעליכם לוותר. כלומר, כדי לשנות עליכם לוותר על הרגלים ישנים! הופה! בדיוק בנקודה זו ישנם אנשים שיעשו תפנית ויחזרו אחורנית. 'לוותר? אני? מה פתאום!'.. אז זה אומר במילים אחרות שאתם לא רוצים להשתנות, או לא רוצים מספיק. לעומתם, אלו החכמים שישכילו לעזוב את הנוחות המדומה יוכלו בעזרת השם להצליח. נכון זה קשה, אבל אפשרי.

 

רבים מאתנו רוצים שינויים בכל מיני תחומים. רוצים להשתנות במחשבות, בהתנהגויות ובהרגלים הרעים שלנו, כמו למשל לקום מוקדם בבוקר ולישון פחות – לחיות את החיים יותר ברעננות, זריזות, כיף, שמחה ואור. הרבה מאיתנו רוצים להפסיק להיות מכורים – לסיגריות, לשתיית אלכוהול, להימורים, לסוכר ופחמימות. מי מאיתנו לא רוצה להוריד כמה קילוגרמים ולרזות, להתעמל ולשמור על אורח חיים בריא יותר, ומצד שני קשה לנו הוויתור על הרגלי התזונה הקלוקלים, ובעיקר לוותר על הדברים הטעימים לנו לחיך שכביכול מסבים לנו עונג (זמני בלבד כן)…

 

הרשימה כל כך ארוכה וכמעט בלתי נגמרת. הרבה אנשים סובלים סבל ישיר מלשון הרע, מחשבות מצמצמות ומפחידות שגורמות לפחדים וחרדות, ולעומתם אנחנו רוצים יותר ביטחון ודימוי עצמי חיובי וטוב, אנחנו רוצים להיות מוצלחים יותר, יפים, רזים, עשירים, טובים, בריאים, רעננים, צעירים וכן הלאה. אבל מה אנחנו מוכנים לעשות למען השינוי? למען התהליך? האם אנחנו מוכנים לוותר על ההרגלים הישנים שלנו? לוותר על מה שנוח ומוכר? לוותר על דברים שאנחנו יודעים איך נעשים בעיניים עצומות? הוויתור מצריך ממני תזוזה למקומות לא מוכרים ולמחזות שונים, כלומר שעלי לצאת ממפת העולם הישנה ולהיכנס לתוך אחת חדשה, כזו שאנחנו לא מכירים ולא יודעים איך ילך לנו בה ומה יהיה, ובעיקר הפחד הגדול שלנו מכישלון – מה יהיה אם זה לא יצליח וכן הלאה. גם לעזוב את המוכר, הנוח והישן זה שאני כבר שוחה בו, נורא מפחיד. כן , השינוי מצריך אומץ ונחישות.

 

מאמרים נוספים בנושא:

רוצים להצליח? תעלו במדרגות!

יש סוד להצלחה

מרשם להצלחה

מי ערב להצלחה?

סוד ההצלחה

מקדם ההצלחה של רבי נחמן

אמרו לקפוץ, אז קפצתי!

הצלחה באה עם עבודה

חמישה צעדים להצלחה

רק השמחה!

אנשים שמחים

תודה. הכי פשוט.

 

מחקרים מראים כי למרות שאנשים יודעים שהם מוכרחים שינוי ומוכרחים לעזוב את ההרגלים הישנים והגרועים שלהם, הם עדיין ימשיכו בהם בגלל מפת העולם הישנה והמוטעית האומרת אזור נוחות. לחיות את המוכר, זה נותן איכשהו ביטחון גם אם זה רע זה עדיין מה שאני מודע אליו ומכיר. אנשים מוכנים להמשיך ולחיות בלא טוב והעיקר לא להתאמץ ולשנות, לחיות ולהעביר שנים שלמות בטעות פטאלית בגלל הפחד שמנטרל כל אפשרות לתזוזה.

 

כדי לשנות מצבים בחיים חייבים לשנות את דפוסי החשיבה בראש ובראשונה, כי הכל הולך לפי השכל, המוח, המחשבות. היכן שהמחשבות שלך נמצאות שם האדם –אומר לנו רבי ישראל הבעל שם טוב הקדוש זיע"א. ההתנהגות היא הביטוי של המחשבה, והדיבור זה נפש האדם. הכל בעצם סובב סביב אותה נקודה מחשבה-דיבור-מעשה שמהווים את האדם עצמו, הם הם האדם בעצמו!

 

עלינו לשים זרקור לחשיבה אחרת. עלינו לדעת שהמחשבות שלנו ברובן אוטומטיות וכן ניתנות לשליטה, ולא ייתכן מצב שבו יעברו שתי מחשבות יחדיו. אומנם קשה מאוד לשלוט על המחשבות והן עפות בראש, אבל בעזרת אימון ותרגול ועבודת המידות כן ניתן לשלוט עליהן. וכמו שאומר רבי נחמן, כשם שסוס סוטה מהדרך ומאוד קשה לתפוס לו ברסן ולמשכו בחזרה, כך גם המחשבות. מעלים את הסוס, גם את המחשבות. אסור לנו לתת להם לשוטט איפה שהן רוצות. אנחנו צריכים לשלוט עליהן. מודע בריא. וכמו שרבי נחמן אומר – שכל חזק מיושב ותקיף.

 

אני מזמינה אתכם ביחד איתי לעשות תרגיל קואצ'ינג קטן שמצריך אומץ, תעוזה ורצון טוב ליצור שינוי, שבו נתבונן טיפונת בעומק של עצמנו, אולי ברבדים שטרם הכרנו או בחרנו להתעלם מהם ולהתכחש אליהם ולהיות כמו בת יענה, וננסה הפעם לשם שינוי לשים זרקור חשיבות ועוצמה לכיוון אחר, לכיוון הרבה יותר טוב, חיוני, חיובי, פורה ומצליח יותר. זכרו, ההצלחה גם תלויה בכם, כי מי שמאמין בעצמו וביכולות שהקב"ה נתן לו יודע שהשם יתברך חפץ גם בהצלחתו.

 

קחו מחברת והתחילו לענות על השאלות הבאות, לא רק בעל פה משום שלכתיבה יש כוח חזק מאד גם רוחני ומנטלי. שאלו את עצמכם:

 

1. מי אני? מה אני? האם אנו יודעים להגדיר את עצמנו? הכינו טבלה ורשמו בצד אחד תכונות חיוביות שיש לכם ובצד השני תכונות שליליות. רשמו ותנו דוגמאות. הסבירו בפרטי פרטים. כוח ההמחשה מצוין ונותן למוח כיוון נכון.  

 

2. ציירו שמש. כן שמש. זוכרים את משחק האסוציאציה כמו שהיינו מציירים בכיתה א'? בתוך המרכז רשמו את שמכם. כעת שרטטו שני סוגי קרניים. זוג אחד קצר וזוג שני ארוך. בקצרות, רשמו את כל היתרונות שלכם. ובארוכות, את השליליות.

 

 

היכן שהמחשבות שלכם נמצאות – שם אתם נמצאים. לכן שימו לב מה אתם חושבים כדי שלא תגיעו למקומות לא רצויים…

 

התבוננו בשמש. אתם אוהבים אותה? יש לכם ביקורת על מה שאתם רואים? מדוע? מה יש לכם יותר – טוב או רע? ארוך או קצר? האם אתם מרוצים ממי וממה שאתה? האם אתה מוכן לשינוי? האם לדעתך הגיע הזמן להתעורר ולשנות או להמשיך את החיים בשינה?

 

ישנן מידות אצל כל אחד ואחת מאתנו שצריכים להשתנות, והשינוי תלוי בכוח הרצון שלנו! ברצונות הטובים לשפר, לתקן, לייעל, לשדרג, ולהפוך. אנשים מצליחים כי הם רוצים וכי הם מאמינים בעצמם וביכולות שנתן להם הבורא.

 

כל התקדמות, ולו הקטנה ביותר חיונית והכרחית. גם אדם שהשיל 20 קילוגרמים ממשקלו התחיל מכמה גרמים חסרי משמעות שהפכו למשמעותיים ועוצמתיים, לכן "גם מעט מן האור מסלק המון מן החושך". גם התקדמות מינורית חשובה ביותר.

 

3. לא מספיקה הידיעה שאני צריכה לשנות ולהשתנות. זו אומנם ידיעה המהווה שלב בסיסי חשוב, אבל היא שלב ראשון שבו צריך לעבור לחלק המעשי, של תכל'ס בהתנהגות, בחשיבה או בכל דבר שאנו רוצים להשתנות או לשנות.

 

מרשם ההצלחה תלוי בכל המישורים – קוגניטיבי/שכלי, התנהגותי מודעי ותת מודעי. כדי להתחיל לשבור את ההרגלים הרעים הלא טובים! ישנם ספרים מקצועיים ודיסקים מצוינים, הרצאות, סדנאות וקורסים מגוונים בנושא. לעיתים נדרשת גם עזרה מקצועית חיצונית מבחוץ. זו לא בושה לבקש עזרה. זו בושה גדולה לחיות ככה!

 

4. ירידה היא חלק מהתהליך, גם אם לכאורה אנחנו מרגישים שישנה ירידה זה לא בדיוק נכון, משום שעצם התהליך עצמו טומן בחובו עצירה או הפסקה שיכולה לנבוע מתהליך של הטמעה, הבנה והפנמה, לכן חשוב להיות נחושים ולהתמיד ולא להרפות.

 

ואומר רבי נחמן מברסלב, שלשנות מידה אחת הרבה יותר קשה מלגמור את כל הש"ס כמה פעמים. כי לשבור מידה זה הדבר הכי קשה בעולם בהא הידיעה, אבל בהחלט אפשרי.

 

נפלתם? קומו. אל תתרגשו, המשיכו הלאה. תאמינו בעצמכם. תאמינו בכוחות שקב"ה נתן לכם, ובעיקר, תאמינו במי שמאציל את כל הכוחות כולם ושהוא בעצמו חפץ בהצלחתכם.

 

בהצלחה!

 

 

* * *

רוחמה אפרתי B.A בפסיכולוגיה ותקשורת, Master & Trainer NLP  תת מודעי קליני רפואי, מרצה בכירה, מעבירת סדנאות וערבי הפרשת חלה. לפרטים: 054-2176644

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה