הרב התעורר מתרדמת בזכות הנשים!

לקראת הכנס של ארגון הנשים המצליח, שיתקיים השבוע, קיימנו ראיון עם הרבנית צביה אליהו, יעל דיין ועם יו"ר הארגון המצליח. וגם, על הקשר המיוחד של הרב שלום ארוש עם הרב מרדכי אליהו.

4 דק' קריאה

עדי (דוד) אהרון

פורסם בתאריך 06.04.21

"בכל פעם שהייתה התכנסות לתפילה של ארגון "עזרת נשים" הרב פשוט התעורר" מגלה הרב שמואל אליהו. לקראת הכנס הבא של ארגון הנשים המצליח, שיתקיים השבוע, קיימנו ראיון מרגש עם הרבנית צביה אליהו ("הרב אמר שזה מביא משיח"), עם יעל דיין, שתופיע בכנס, ועם יו"ר הארגון המצליח שכבר מתכננת את מרתון התפילה הבא שיימשך שלושה ימים רצופים. וגם, על הקשר המיוחד של הרב שלום ארוש עם הרב מרדכי אליהו.

ביום רביעי הקרוב יחול כנס נשים מיוחד וגדול במינו זו הפעם החמישית במספר, לרפואת הרב מרדכי אליהו שליט"א. את הכנסים מארגן ארגון בשם "עזרת נשים" שלקח על עצמו לארגן כנסים של תפילה עבור כל עם ישראל. הכנס הראשון קם בעקבות מצבו הקשה של הרב לפני כשנה וחצי בו נכחו מעל לאלף נשים, ומאז התקיימו כבר 7 כנסים כאשר, הממוצע עומד על כאלף נשים לכנס. לדברי מארגנות האירוע, הצלחת הכנסים היא בזכות ברכתו של הרב שליט"א.

כזכור, הרב מרדכי אליהו שליט"א שוהה בבית החולים קרוב ל-5 חודשים במחלקה לטיפול נמרץ. לשאלתנו את אשתו, הרבנית אליהו תליט"א, מדוע הוא לא מתפלל על עצמו ומבריא היא מספרת כי הרב משיב בלחש: "לא, לא. צריך לבטל את הגזירות. אלפים יכולים להיהרג, אלפים יכולים להיהרג". למחרת נמצאה האונייה עם חמש מאות טילי הגראד. "לציבור יש משימה חשובה" אומרת הרבנית, "הרב בעצמו אמר לי: "אני לא אתפלל, הציבור יתפלל". כשהיא ממשיכה ושואלת את הרב מה אמור כל המצב הזה להוליד בסופו של דבר, הוא עונה: "משיח!".

לפני כשבוע וחצי התקיים כנס חירום בבית הכנסת של הרב בשכונת קריית משה. את הכנס ביקש לקיים בנו, הרב שמואל אליהו שליט"א (מימין), רבה של צפת, בשל המצב הקשה בו היה שרוי הרב. כך הוא סיפר בכנות לנשים בערב הכנס: "אני בא עכשיו מבית החולים, ואני יכול לומר בפירוש שבכל פעם שהייתה התכנסות לתפילה של ארגון "עזרת נשים" הרב פשוט התעורר ומצבו השתפר. ראינו בחוש איך שהתפילות מרפאות את הרב. במשך השבוע וחצי האחרונים לא ידענו מה מצבו. הוא היה בתרדמת. גם הרופאים לא ידעו מה לעשות בעניין. והנה, היום בבוקר רק סיפרתי לו שבערב אני הולך לכנס תפילה וכבר בצהריים הרב דיבר איתנו, אכל ושתה. פלא גמור!" אמר לנשים הנרגשות.

בראיון מיוחד ל"ברסלב ישראל", השבוע, מאשרת הרבנית אליהו תליט"א את הדברים ומוסיפה כי בנוסף יש להשתדל בשמירת הלשון. "צריך להקים חבורות חבורות של נשים שילמדו הלכות שמירת הלשון לאורך כל היממה. נשים צריכות ממש להתרחק מלשון הרע, ובכל פעם כשהן שומעות שמדברים על אדם אחר, להשתדל להסיט את הדיון או ללכת". לסיום, ביקשה הרבנית מהנשים, שכידוע יש להן כוח תפילה וגאולה עצום, לפעול למען אחדות ישראל ולהתפלל על הגאולה. במהלך הכנס הקרוב יוקרנו דבריה לעיני כאלף הנשים שיגיעו.

כשהרב מרדכי אליהו נשאל מה צריך לעשות כדי להקל על סבלו הוא ענה: "תשובה", וכשהרבנית שאלה אותו במה במיוחד, הוא ענה: "ואהבת לרעך כמוך". לכן במהלך הערב יתקיים המופע הפופולארי "על גשר צר מאוד" של דנה שוורצמן ויעל דיין אם חילונית אשר שלושת ילדיה חזרו בתשובה, עם בתה החרדית יופיעו על במה אחת ויקיימו דיאלוג הומוריסטי ומפרה ביניהן ועם הקהל. בדיאלוג עם בתה דנה, בעלת תשובה חרדית, הן מספרות את סיפור חייהן בפני נשים חילוניות, דתיות וחרדיות. במופע הן מגלות לנו שבעצם רב המאחד ביניהן על השונה.

כששאלתי השבוע את יעל דיין איך מסתדרים עם מציאות שבה בעצם כל הילדים שלה חזרו בתשובה, היא ענתה שאם מכניסים לראש שבעצם הילד שלי לא הלך לאיבוד אלא הוא רק חזר בתשובה, אז סדר העדיפויות משתנה וניתן לעבוד על זה. צריך רק לפתוח את הלב ואת הראש. למרות השוני הגדול, היא מסבירה לי בטון רגוע ונעים, "צריך לקחת את הרצון התמידי להוכיח ולנצח בכל דיון ולשים את זה בצד. ואז אין בעיה למצוא נקודות חיבור בפרט בתוך המשפחה, בין אנשים שאוהבים זה את זה".

בכנס ישא דברים הרב שלום ארוש שליט"א, ראש מוסדות "חוט של חסד", שידוע כמקורב מאוד לרב מרדכי אליהו שליט"א ולא פעם נתוועדו ללימוד משותף. הרב ארוש אף לקח חלק בתפילת המקובלים הגדולה שהתקיימה לרפואת הרב אליהו לפני כחודשיים בבית הכנסת "היכל יעקב" ובעוד עשרות תפילות דומות ברחבי הארץ.

על הקשר החזק בין הרב ארוש לרב אליהו מספר לנו השבוע, בנו של הרב ארוש, ר’ נתן ארוש הי"ו: "אבא היה נפגש עם הרב אליהו הרבה פעמים וממש מעט זמן לפני שהרב אושפז בפעם הראשונה הם נהגו ללכת יחד לקברו של המקובל הרב סלמן אליהו זצ"ל, אביו של הרב מרדכי אליהו, התפללו והדליקו נרות. הרב אליהו אף כיבד את הרב ארוש בהדלקת נר תמיד של שמן בציון אביו זצ"ל". עוד הוא מספר, כי לא מזמן התחילו בישיבה לכתוב ספר תורה לרפואתו של הרב אליהו והרב ארוש לקח חלק בכתיבה, כמו גם רבנים נוספים.

"הרב, כידוע, סובל בשביל כלל ישראל ועסוק בלהמתיק מעלינו דינים קשים. הכנס הזה הוא נטו על מנת לגמול חסד עם הרב ולהתפלל לרפואתו השלימה במהרה", כך מספרת לי אחת ממארגנות האירוע. "הרב הרי מתפלל עלינו כל כך הרבה וכל הסבל שהוא סובל זה בעוונותינו. ואין דרך טובה יותר לגמול לו מאשר להגיע לכנס כזה ולהתפלל יחד בעבורו".

לסיום, היא גם מגלה לנו כי לקראת תענית אסתר מתוכנן כנס תפילה ענק בארץ ובעולם לנשים, גברים ותינוקות של בית רבן, והוא יתקיים במשך שלושה ימים ברציפות. "הרעיון עלה לאור המצב של עם ישראל, שהזכיר לי את המצב שהיה בימי מרדכי ואסתר. בימים ההם, אסתר ביקשה: "לך כנוס את כל היהודים… וצומו עלי שלושת ימים", וחשבנו לשחזר את ההצלחה", היא מחייכת ומוסיפה כי דרושים הרבה מתנדבים לסיוע בפרויקט העצום הזה.

בסוף הערב תתקיים הרצאה מרתקת בליווי סרטון על כוחה של תפילה ועל ניסים גלויים שאירעו לחיילי צה"ל במבצע "עופרת יצוקה". בסרטון מתראיינים גם אותם החיילים שראו את רחל אמנו בעזה ומספרים ממקור ראשון מה באמת קרה אז ומה היא אמרה להם. הרבנית גלית תמשיך ותספר לקהל הנשים על סיפורי השגחה מופלאים, על ניסים גדולים וקטנים.

את הערב ילווה הרכב נשים שמח ומוזיקלי, כמו שכתוב: "כי בשמחה תצאון", כמאמר הפירוש שרק על ידי שמחה יצאו מן הגלות.

הכנס יתקיים באולם של בית הארחה בית וגן ובחסותו, אי"ה ביום רביעי ה’ בשבט התש"ע, בשעה 19:00 בערב. מחיר כניסה: 20 ₪. לפרטים: 052-7560199 או 052-5440117

כתבו לנו מה דעתכם!

1. abc

י"א אייר התש"ע

4/25/2010

נא להתפלל על הרב שליט”א כל מי שיכול שיתפלל לרפואת הרב מרדכי צמח בן מזל טוב

2. abc

י"א אייר התש"ע

4/25/2010

כל מי שיכול שיתפלל לרפואת הרב מרדכי צמח בן מזל טוב

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה