הרב חיים עובדיה יוסף זי”ע

אף מילה לא תוכל לתאר את החור שנפער בלב כל יהודי עם פטירתו של גדול הדור, מרן הרב חיים עובדיה יוסף זי"ע.

2 דק' קריאה

הרב אליעזר רפאל ברוידא

פורסם בתאריך 18.03.21

אף מילה לא תוכל לתאר את החור
שנפער בלב כל יהודי עם פטירתו
של גדול הדור, מרן הרב חיים עובדיה
יוסף זי"ע.
 
 
אף מילה לא תוכל לתאר את החור שנפער בליבו של העם היהודי עם פטירתו של גדול הדור, פוסק הדור, מורה דרכנו והאבא הרוחני של הדור הזה – מרן הראשון לציון הרב חיים עובדיה יוסף זי"ע.
 
מרן הרב עובדיה יוסף כיהן כראשון לציון בשנים 1973-1983, נודע כתלמיד עצום וגאון אדיר בתורה, עם זיכרון שאף בר דעת בדורות האחרונים לא זכה בו, פוסק הדור וסמכות הלכתית שאין עליה עוררין בדורנו, נשיא מועצת חכמי התורה, וכמי שנודע כפורץ דרך בפסיקותיו המיוחדות.
 
מרן הרב עובדיה יוסף היה ידוע באהבתו הגדולה והמיוחדת לעם ישראל, לכל יהודי ויהודי שהגיע אליו והתברך מפיו, השקיע את חייו בהפצת התורה ולימודה, גם אם הדבר הצריך לכתת רגליו ולהגיע לכל מקום בארץ כדי לתת שיעור, לחזק יהודים ולקרבם לתורה ולאביהם שבשמים. חיבר עשרות ספרים, בעיקר ספרי הלכה, והיה מנהיגה הרוחני של מפלגת ש"ס ותנועת אל המעיין של הצעירים.
 
הוא נולד ביום י"ב בתשרי התרפ"א, בגיל שמונה כבר התגלה כתלמיד חכם, בגיל 12 הוכרז רשמית כעילוי ובגיל 17 כבר החל למסור שיעורים, בגיל 18 פרסם את חיבורו ההלכתי הראשון, ובגיל 20 הוסמך לרבנות.
 
הוא התחתן עם מרגלית, בתו של הרב אברהם הלוי פטאל זצ"ל. מרגלית נודעה כאישה מוערכת במעשי החסד והצדקה המיוחדים שלה. היא נפטרה בשנת 1994. לרב ולרבנית יש 11 ילדים וצאצאים רבים, תלמידי חכמים ופוסקים, ביניהם הרב יצחק יוסף שנבחר לא מזמן לכהן כראשון לציון – הרב הראשי הספרדי.
 
מבנו יעקב  יוסף זצ"ל, שנפטר בחודש אייר האחרון, זכינו ללמוד בישיבתנו "חוט של חסד".

ב-1940 הוסמך לרבנות ולדיינות – ידין ידין. ב-1947 התבקש רבי עובדיה יוסף על ידי הרב בן ציון עוזיאל לכהן כאב בית הדין בקהיר, שם כיהן גם כסגן הרב הראשי של מצרים, אולם חזר לארץ אחרי שלוש שנים, ב-1950, בעקבות הרוחניות החלשה שהייתה לא רק נחלת המון העם אלא גם של המנהיגים. כשחזר לארץ פנה ללמוד בבית מדרשו של הרב צבי פסח פרנק זצ"ל – "בני ציון". כיהן כדיין בית דין בפתח תקווה. בתקופה זו הוא התחבר עם ענקי תורה מירושלים – הרב שלמה זמן אויערבך והרב ישראל יעקב פישר זצ"ל. בשנים 1958-1965 כיהן כדיין בבית הדין האזורי בירושלים, וב-1965 היה לחבר בית הדין הרבני הגדול.ב-1968 נבחר לכהן כרב הראשי של תל אביב יפו לצד הרב הראשי שלמה גורן זצ"ל, מקבילו האשכנזי. וב-1970, אחרי שהוציא לאור את חיבורו "יביע אומר", אחד מיני רבים וחשובים, זכה בפרס ישראל לספרות תורנית. ב-1973-1983 כיהן כרב הראשי הספרדי "הראשון לציון", ולאחר שסיים את כהונתו זו הקים את ש"ס – התאחדות הספרדים שומרי תורה.

 
הרב עובדיה יוסף עסק בקירוב רחוקים בכל רגע בחייו, אחד הענקים בעשייה ברוכה וקדושה זו שהלכו אי פעם על פני האדמה. עם תנועתו "אל המעיין" הפיץ תורה בקרב יהודים רבים בארץ ובתפוצות. תוכניתו יוצאת הדופן "להחזיר עטרה ליושנה" קידמה את הקהילות הספרדיות בכל רחבי העולם וקירבה יהודים רבים לבוראם ולתורה.

וכמי שההפצה הייתה בראש מעיינותיו, הוא נתן הסכמה וברכה לכל ספריו של הרב שלום ארוש, ראש מוסדות "חוט של חסד", וכן לספרי פי הבאר.

 
הרב עובדיה יוסף זי"ע מברך את הרב שלום ארוש שליט"א על מפעל ההפצה וזיכוי הרבים של "חוט של חסד"
 

לפני כשלושה שבועות הרב עובדיה יוסף אושפז בבית החולים הדסה עין כרם, כשרבבות אנשים בארץ וברחבי העולם ותלמידיו מתפללים לשלומו בכל יום. היום, ג' במרחשוון, החזיר את נשמתו הזכה והטהורה לבוראו, זכותו תגן עלינו ועל כל עם ישראל, אמן.

הרב שלום ארוש – שהורה לכל תלמידי הישיבה לעשות 'קריעה' על מי שהיה עבורנו אבא ומורה דרכנו – וברסלב ישראל ביחד עם כל עם ישראל אבלים וכואבים את האובדן הגדול של עמנו.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה