הרגלי אכילה והזדקנות מוקדמת

ישנם הרגלי אכילה שגורמים להזדקנות מוקדמת של הגוף, אומרת ד"ר גילה גבריאלוב, ומציעה לנו במאמר זה טיפים מדהימים בשילוב תמציות לשמירה וטיפוח הגוף והעור.

5 דק' קריאה

ד"ר גילה גבריאלוב

פורסם בתאריך 14.03.21

אם הדבר היחיד שמעסיק אתכם בחסרונות התזונה שלכם הוא  שאתם עלולים להשמין, כנראה שסדר העדיפויות שלכם התבלבל. מומחים הוכיחו כי יש למזונות מסוימים יש פוטנציאל להוריד שנים רבות מחיינו.

 

הרעה החולה שמסתתרת במזונות שומניים, מלאי סוכרים, מעובדים ומזוקקים, היא יותר מאשר תוספת של המון שומן לירכיים. כן, תתפלאו לשמוע.

 

העניין הוא שהתזונה, ולא הגיל, היא שקובעת את הכימיה הפנימית של הגוף והכימיה הזו קובעת את חוסנו ואיכותו של כל תא, איבר ומערכת בגוף שלנו. לכן, מה שאתם אוכלים ממלא תפקיד מפתח באיך שתרגישו ושתראו ככל שתתבגרו…

 

זה מצביע על כך, כי כל דבר – החל מחוזק העצמות, רקמות הגוף, המוח – כל אלו נקבעים לפי מה שאנחנו אוכלים! לכן הרגלי התזונה הם גורמי מפתח בשאלה כמה מהר תחושו בהשפעות ההזדקנות.

 

יש אור בקצה המנהרה – תמיכה עם תמציות!

 

הידעתם? שהתמצית מסוגלת לתמוך ביכולת להוציא מן הכוח אל הפועל? קחו את המושכות באחריותכם ואל תיכנעו לגחמות ההרגלים והחשק. ואם קשה, כאן נכנסות התמציות שזה תפקידן והן אכן עושות את העבודה ומקיימות את ייעודן.

 

כך תוכלו בוודאות לשנות את אורח חייכם! לשפר את הרמה החיסונית. בתחילה, בעזרת תמצית איזון רב תכלתי, לשמור על המשקל, וכתוצאה מכך להאט את תהליך ההזדקנות ולהוסיף שנים יקרות לחייכם!

 

התמציות שאני מציעה תהיינה השלב שיכין אתכם לקראת השינוי הנחוץ.

 

ראשית, עלינו להתנקות מחולשה למזון מהיר ומעובד. האשם העיקרי בהן הוא, שומן טראנס (חומצת שומן מוקשה). ניתן להשוות את הקשר בין שומן טראנס לדלקות כרוניות כמו הקשר בין דלק לשריפה. בהתחשב בכך שדלקת מבגרת את הגוף מבפנים ומבחוץ, ככל שצורכים יותר שומן טראנס כך מזדקנים מהר יותר!

 

לכן כאן נכנסת לתמונה תמצית חיסונית אנטי דלקתית. למה? ראשית, צריך לדעת שהדלקת מקצרת את הכרומוזומים ובכל פעם שהם משתנים, הטלומר – אזור הקצה של הכרומוזומים, המכיל את החומר התורשתי שבגרעין התא – מתקצר. ובסופו של יום, מאיץ את תהליך ההזדקנות של אברי הגוף – התאים והרקמות.

 

מלבד זאת, שומן טראנס גורם להזדקנות על ידי הריסת דפנות התאים. מכיוון שהגוף מסנתז תאים משומן בריא, שומן רע תורם להפרדה לא טובה בין התאים. ומכיוון ששומן הטראנס אינו טבעי אלא נוצר על ידי בני אדם, הוא גורם למולקולות שבין דפנות התא לקבל צורה לא טבעית!

 

חשבו על כך, כניסיון להכניס בכוח עיגול לתוך מרובע ברמה הבסיסית, צורה משונה וקשוחה זאת מתחילה לשנות ולהפוך את נזילות הממבראנה והתקשורת הבין תאית, דבר בעל השפעה חמורה על ההזדקנות ועל הבריאות הכללית של כל מי שצורך שומן טראנס.

 

לכן, כדי לתקן זאת ולעזור לגוף שלנו, יש להפסיק לצרוך ולאכול מזון מהיר, ולמרות הבטחותיהן הרבות של יצרני מזון מוכן ובעלי מסעדות על הורדה של שומן טראנס מהמוצרים – רק מעטים אכן הצליחו לעשות זאת. דאגו לקרא בבירור את התווית בזמן הקניות. כמו כן, אם זה מתאפשר וכדאי מאוד, בקשו רשימת מרכיבים בכל מסעדה בה אתם אוכלים. סרקו את רשימת החומרים עבור כל עקבות לשומן מוקשה, או שומן חלקי, כיוון שהוא מצביע פוטנציאלי לנוכחות של שומן טראנס.

 

אל תיכנעו לחשק למתוקים!

 

בשל גישה מוגבלת לסוכר בצורתו המרוכזת, גוף האדם התפתח עם יכולת מאוד מוגבלת לעכל ולפרק אותו. עיכול כמויות עצומות של סוכר שאנו צורכים היום מפעיל לחץ רב על המערכות והאיברים שבגופנו. הבעיה היא שעודף הסוכר מוצא את דרכו אל זרם הדם, לאחר מכן מקשר את עצמו למולקולות, דבר מאיץ תהליך שנקרא גליקוליזה – המוביל להזדקנות התאים בדרכים רבות.

 

תהליך זה פוגע ביכולת הגוף לתקן את עצמו, אף על פי שהשפעותיו מורגשות בעיקר בתאים פנימיים. והעור, האיבר החיצוני שנושא את ההשלכות. כאשר יותר מדי סוכר נכנס למחזור הדם ומתחיל לגרום לגליקוליזה, היכולת הטבעית של העור לתקן את עצמו נפגעת! ומכיוון שהעור אינו יכול לרפא את עצמו, מולקולות הסוכר  דוחפות את סיבי הקולגן, מה שהופך את העור לפחות אלסטי ויותר רגיש לקמטים.

 

כאן נכנס שמן זוהר נעורים המגמיש את עור הפנים!

 

הימנעו מסוכר מעובד. אם קשה לכם, היעזרו תחילה בתמצית לאיזון סכרתי עד שהגוף יתרגל! כמו כן, הימנעו ממתוקים מלאכותיים ככל שאפשר! מחקרים הוכיחו שהם מזיקים באותה המידה!

 

העמסת פחמימות

 

הגורם העיקרי הוא פחמימות פשוטות, שהן בעצם סוכר בתחפושת. כל פחמימה הופכת לסוכר כאשר היא מתפרקת במערכת העיכול. למרבה הצער, מעבר לכך שהן מכינות את הקרקע לגליקוליזה, פחמימות פשוטות גורמות לתנגודת אינסולין.

 

לאחר צריכה של ארוחה מועשרת בפחמימות פשוטות, הסוכר בדם קופץ ומפעיל את הלבלב להפריש אינסולין לזרם הדם כדי להמיר את הגלוקוז לאנרגיה. הגוף מתחיל להפריש יותר מידי אינסולין מכיוון שהאבולוציה לא הכינה את הגוף להתמודד עם התזונה המודרנית. כתוצאה מעודף אינסולין, רמות הסוכר יורדות בדם וכעבור פחות מחצי שעה הרעב מתעורר שוב.

 

המונח הרפואי "עמידות לאינסולין" מהווה גורם לסיבוכים הקשורים להזדקנות ולמחלות כגון, תסמונת מטבולית, סוכרת מסוג 2 ומחלות לב. התיקון לכך, לצרוף פחמימות המורכבות ממאה אחוז דגנים מלאים, קטניות וירקות. מהדגנים המלאים – הסוכר משתחרר בצורה איטית ויציבה.

 

בשר מעובד

 

אחד מהאשמים העיקריים המזיקים לגוף הוא הבשר מעובד, נקניקיות ונקניקים. כיצד הם גורמים להזדקנות?

 

בשרים מעובדים – הם דוגמאות למזונות בעלי השלכות הזדקנות קטסטרופליות. בשרים אלו מכילים סולפיט, נתרן, ושומן רווי. כאשר צורכים מהם גורמים לעור להתייבש, ובסופו של דבר מחלישים את סיבי הקולגן וגורמים לדלקת.

 

הימנעו מבשרים מעובדים כמה שרק אפשר! עברו למקורות חלבון זמינים כגון שעועית. השתדלו לבחור לאכול בשרים רזים – עוף, דגים והודו.

 

קפאין – קפה ומשקאות מוגזים עם מינון גבוה של קפאין – מזיקים. פקחו על השתייה שאתם שותים. ותנו דעתכם למשקה הכי טוב לגוף – המים!

 

אלכוהול – כל סוגי המשקאות מבוססים על אלכוהול והם גורמים לאבדן קולגן, לקמטים, נפיחות, אדמומיות. הם מייבשים את הלחות ומפחיתים חומרים מזינים וויטמין A.

 

אין כמו שמן זית! – שמן הזית עשיר בנוגדי חמצון כגון פיטוסטרולים – שהם תרכובות טבעיות המצויות במזונות צמחיים – המפחיתים דלקת באופן משמעותי!

 

פריכיות – פחמימות פשוטות גורמות לעליה ברמת הסוכר בדם. העדיפו חטיפי רצועות גמבה עשירים בוויטמין C ושגרת טיפוח עור תקינה עם… תמצית שמן זוהר נעורים!

 

כידוע, ההזדקנות מפציעה ראשית על העור, לכן חשוב לעקוב אחרי טיפוח עור נכון, כדי לעזור ולעכב את סימני ההזדקנות. מחקר שפורסם זה לא מכבר בכתב העת דרמטו – אנדוקרינולוגיה – הזדקנות סביבתית – מגלה שניתן למנוע זאת על ידי שגרת טיפוח העור – המהווה שחקן מרכזי. ניתן לשמר את העור – נפלא בעזרת שמן זוהר נעורים – שנרקח על בסיס של שמן שקדים ושמן נר הלילה ורווי באבני חושן שתומכות בעזרת התדרים האנרגטיים של המינרלים.

 

הקפידו של "שנת יופי" – מבוגרים צריכים לישון במשך 7-9 שעות בכל לילה. זה יכול להוריד את הסיכון להשמנת יתר, מחלות לב וסוכרת.

 

תנומות בריאות – משפרות את הזיכרון – כדאי להיעזר בתמצית לשינה טובה רצופה ונעימה. על פי מחקרים מדעיים, מדווח כי אנשים שישנו פחות משש שעות בלילה עשויים להיות בסיכוי גבוה פי 3 לפתח מחלות לב וסוכרת! לשינה יש השפעה ישירה על בריאות העור. הגוף משחרר הורמונים שעוזרים לשחזר קולגן ואלסטין – אבני בניין חיוניות לעור בריא ומוצק.

 

תזונה ים תיכונית

 

כשמדובר על הזדקנות בחן – מעקב אחר תזונה ים תיכונית מועיל מאוד. זה בעיקר מזון המבוסס על בסיס צמחי – פירות, ירקות, דגנים מלאים, קטניות ואגוזים. אכלו פעמיים בשבוע דגים והימנעו מבשר אדום. רוב השומן הוא בלתי רווי והוא מגיע משמן זית ואגוזים.

 

דיאטה ים תיכונית – המותר והאסור:

 

צריכה קבועה: ירקות, פירות, אגוזים, זרעים, שמן זית.

 

צריכה מתונה: חלב, גבינות, דגים, עופות, ביצים, יין אדום.

 

צריכה מועטה: בשר אדום, ממתקים וחטיפים, מזון מעובד.

 

יש להמעיט ככל האפשר או לבטל לחלוטין מהתפריט: בשרים מעובדים עתירי שומן, מרגרינות, שומן מוקשה, דברי מאפה, מאכלים עתירי מלח, מאכלים ומשקאות עם תוספת סוכר.

 

קבעו לכם עקרונות חשובים ומועילים! – אכלו לפחות 5 מנות ירקות ופירות ביום. כמו כן קטניות, קמחים מלאים, חלקים רזים של עוף והודו , 2-3 מוצרי חלב – (ממש לא חובה). וכמובן – שתייה מרובה של מים!

 

הליכת בוקר – חשוב מאוד להישאר פעילים על ידי פעילות גופנית בחלק משגרת היומיום – זה חלק חיוני של הזדקנות טובה. והליכה, היא אופציה נפלאה, זמינה ונגישה לכולנו. היא מנטרת רדיקלים חופשיים, מחזקת את מערכת החיסון ומקדמת צמיחה של תאי מוח חדשים.

 

הימנעו משתייה חריפה ועישון וודאו שהמתח יהיה תחת שליטה. עדיף שהוא לא יהיה בכלל, אבל אם כבר הוא תפס אתכם, הרפו והכניסו אותו לשליטה, אל תיתנו לו לשלוט בכם. 'תרומתו' המאוד לא אדיבה עושה ממש לא טוב לגוף, בין אם צעיר ובין אם זקן.

 

שיהיה לכם קיץ בריא!

 

 

*  **

ד"ר גילה גבריאלוב, ד"ר למדעי ההתנהגות PhD/ND וד"ר לגמולוגיה – ריפוי באבני החושן. לפגישה, ייעוץ והכוונה ניתן לפנות אל ד"ר גבריאלוב במייל: info@doctorgavrielov.co.il או בטלפון/פקס: 03-5320266

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה