התבודדות

עצה - התבודדות- ישראל על ידי תפילתם מעוררים רחמיו יתברך מעט מעט בכל פעם, עד שבמהרה יתעורר, כביכול, משנתו בבחינת (תהילים עח): "וייקץ כישן ה'", ויגאלנו במהרה...

1 דק' קריאה

מערכת ברסלב ישראל

פורסם בתאריך 07.04.21

עצה – התבודדות 
 
ישראל על ידי תפילתם מעוררים רחמיו יתברך מעט מעט בכל פעם, עד שבמהרה יתעורר, כביכול, משנתו בבחינת (תהילים עח): "וייקץ כישן ה’", ויגאלנו במהרה. כי באמת אין שנה לפניו יתברך, כמו שכתוב (תהילים קכא): "הנה לא ינום ולא יישן שומר ישראל", רק שמחמת מידת הדין הוא יתברך, כביכול, כמסתיר פנים מאיתנו, עד שנדמה כישן, חס ושלום, ואנו מחוייבים להתפלל ולצעוק אליו יתברך תמיד לעורר רחמיו יתברך כמו שמעוררין אדם מהשינה, כביכול, בחינת (תהילים מד): "עורה למה תישן ה’", עד אשר על ידי ריבוי התפילות יתעורר, כביכול, בשלמות וישוב אלינו במהרה וירחמנו.
 
 
מים עמוקים עצה בלב איש ואיש תבונות ידלנה.
 
 
שיחה
 
השם יתברך אינו עושה שתי פעמים דבר אחד כי אפילו גילגולים אין זאת הנשמה מתגלגלת פעם שניה כמו שהיא רק זאת הנפש עם זה הרוח וכיוצא בזה. נמצא שעכשיו כשזה הנפש מתקבץ עם רוח אחר וכיוצא בזה שוב אין זה מה שהיה קודם כי אין השם יתברך עושה שתי פעמים דבר אחד.
 
פעם אחת דיבר רבנו מעיניין העולם הבא מה שיכולים לזכות על ידי עבודת ה’ באמת. ענה ואמר: מוכרחים לומר ולקרותו בשם טוב כי אי אפשר לקרותו בשם אחר להודיע לבני אדם. אבל באמת אפילו שם טובו אין שייך לומר על זה, כלומר שהוא אפילו למעלה מטוב. אך אי אפשר להודיע יותר לבני אדם כי אם כשמכנים אותו בשם טוב, אבל באמת: "עין לא ראתה" (ישיעה סד).
 
 
ושיחותיו הן אפילו לא טיפה מן הים הגדול,
רק שיראו לקחת מהן מוסר ויזכו להתעוררות גדולה. 

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה