התחזקות

שיחה - הרבי מגור נעמד בצד ושמע את דיבוריו. אחר כך כשהלך אמר למלוויו: "איני מבין מדוע אומרים בני העולם לחסידי ברסלב "חסידים מתים", וכי מתים הם? חיים ומחיים הם!"...

2 דק' קריאה

מערכת ברסלב ישראל

פורסם בתאריך 07.04.21

עצה
 
צריך האדם לחזק את עצמו להתקרב להשם-יתברך תמיד מכל מה שיעבור עליו בגוף ונפש וממון. כי יש מי שמטעה את עצמו שאינו יכול להתקרב להשם יתברך מחמת ריבוי היסורים והתלאות ודחקות הפרנסה שעובר עליו, ואם מסתכל בעין האמת יראה שכל היסורים העוברים עליו הם בחסד גדול, ולא באו עליו כדי להרחיק אותו מהשם-יתברך, חס ושלום, רק אדרבא לקרב אותו ביותר ולעוררו בתשובה ולפדותו על ידי זה מעונשים קשים, לא עלינו, ומדינה של גיהנם ולזכות לעולם הבא. ובפרט שבתוך הצרה והיסורים בעצמם יכולים למצוא בהם הרחבות גדולות, בחינת "בצר הרחבת לי".
 
וכן יש מי שמטעה את עצמו שאינו יכול להתקרב להשם יתברך מחמת עוצם ריבוי פגמיו, שנתרחק על ידם מהשם יתברך. וכבר מבואר בדברינו הרבה, שאסור לאדם לייאש עצמו, חס ושלום, כי אפילו אם הוא כמו שהוא אף על פי כן עדיין יכול לחטוף תורה ומצוות ולזכות לחלק טוב בעולם הבא.
 
וצריך לחזק את עצמו מאוד בנקודות הטובות שמוצא בעצמו עדיין, וידע ויאמין כי עדיין יש לו תקווה לשוב להשם יתברך באמת. ואם יאמר: האמת שהיסורים בחסדים גדולים, וגם יש בי נקודות טובות עדיין, אך אף על פי כן מה אעשה שריבוי הפגמים והקלקולים גברו עלי כל כך, עד שקשה לי לסבול גם מעט היסורים, וכן עוצם הקטנות וחלישות הדעת שיש בליבי מריבוי פגמי וקלקולי! אף על פי כן על ידי שיחזק את עצמו ויסתכל על החסדים וההרחבות וכן על הנקודות הטובות, על ידי זה יוכל על כל פנים לחזק לבבו לשפוך שיחו ותפילתו לפני השם- יתברך ברחמים ותחנונים הרבה, עד שיושיעו השם-יתברך בשלימות ויצילו מכל היסורים ויסלח לו על כל עוונותיו ויזכהו לתשובה שלימה.
 
 
מים עמוקים עצה בלב איש ואיש תבונות ידלנה.
 
 
שיחה
 
פעם בא הצדיק מגור, מחבר הספר ‘בית ישראל’ זצ"ל, לברכת ‘שבע ברכות’ של אחד מאנשי שלומנו שהתקיימה בליל שבת והיה כבר חושך ושמע את רבי אברהם סופר שטרינהרץ לומר תורה בליקוטי מוהר"ן בעל פה כדרכו.
 
הרבי מגור נעמד בצד ושמע את דיבוריו. אחר כך כשהלך אמר למלוויו: "איני מבין מדוע אומרים בני העולם לחסידי ברסלב "חסידים מתים", וכי מתים הם? חיים ומחיים הם!"…
 
* * *
 
סיפר רבי אברהם שטרינהרץ זצ"ל בשם חמותו (שהיתה ביתו של רבי יוסף יונה, בנו של רבי נתן זצ"ל), שהיתה מספרת בשם אביה שכשהגיע חודש אלול היה אומר בצחות: "הנה עתה מגיעים הימים, ימי אלול הקדושים, ויפסיקו היראים והחסידים ללמוד ולהתפלל", כי לרוב רצונם לחטוף הרבה טוב, תשובה ומעשים טובים, אולם מזניחים את התורה והתפילה הפשוטה מרוב התלהבותם.
 
והיה מסיים רבי לוי יצחק זצ"ל בספרו זאת שכן נוהג הדבר גם ביום השישי וערבי חג, כשמכינים עצמם היראים ואנשי מעשה לקבל קדושת שבת, ושוכחים שאין טוב מלקבל קדושת שבת מלשבת ולעסוק בתורה ותפילה בהתמדה, ועוד יותר משאר הימים.
 
    
ושיחותיו הן אפילו לא טיפה מן הים הגדול,
רק שיראו לקחת מהן מוסר ויזכו להתעוררות גדולה.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה