התחזקות

שיחה - בהיכנסו לעיר העתיקה פגש ברבי שלמה, והחל לדבר עמו והבין שנצרך גדול הוא, אבל משום מה הסתפק בנפשו אם עני הגון הוא, מכיון שרבי שלמה היה מקפיד לא לגעת בזקנו כלל וכלל...

2 דק' קריאה

מערכת ברסלב ישראל

פורסם בתאריך 07.04.21

עצה
 
לפעמים בחמלת ה’ נפתח לאדם אור גדול, ונדמה לו שבודאי יהיה איש כשר כראוי, ואחר כך פתאום נחשך לו, כאילו באה השמש ממש פתאום שלא בעונתה, שזה בחינת מה שנאמר ביעקב: "ויפגע במקום", כי באברהם נאמר: "וירא את המקום מרחוק", אבל יעקב אבינו זכה לפגוע ממש במקום, כמבוא בזוהר הקדוש, ואף על פי כן כתוב: "וילן שם כי בא השמש", ודרשו רבותינו ז"ל, שלא בעונתה.
 
אז הודיעו לו בחלום, שכל זה הוא בחינת "והנה סולם מוצב ארצה וראשו מגיע השמימה", שזהו כל עבודת האדם, שצריך ללכת מדרגה לדרגה כמו שעולים בסולם. "והנה מלאכי אלוקים עולים ויורדים בו", היינו שצריך שיהיה לצדיקים, שנקראים מלאכי אלוקים, כמה וכמה עליות וירידות, וקודם העליה צריך שיהיה ירידה, והירידה היא תכלית העליה.
 
על כן אל ישתומם האדם ואל יפול בדעתו מכל מה שיעבור עליו, כי אפילו כשהוא בבחינת עליה, שרואה איזה ישועה והתנוצצות, אל יטעה שכבר האור שלו, רק ידע שעדיין הוא רחוק מאוד, ועל ידי זה לא יפול כשרואה אחר כך כשנחשך אצלו האור, שזה בחינת ירידה, כי באמת אף על פי כן האור שכבר האיר לו לא נכבה ולא נסתלק ממנו, חס ושלום, כי אור חסדו יתברך מאיר עלינו תמיד, רק שהכל הוא בבחינת "ממרחק תביא לחמה" ובבחינת "וירא את המקום מרחוק", אבל סוף כל סוף יגמור השם יתברך מה שהתחיל וייטיב עם כלל ישראל ועם כל אחד בפרטיות, רק צריכים להיות מצפים לישועה תמיד, וכמו שכתוב: "כי לישועתך קיוינו כל היום ומצפים לישועה".
 
 
מים עמוקים עצה בלב איש ואיש תבונות ידלנה.
 
 
שיחה
 
צדקה לעני ההגון בירושלים
 
כשהיה צריך הרב החסיד רבי שלמה וועקסלער ז"ל להשיא את בתו, ומרוב עניותו לא היה לו כלל וכלל להוצאות החתונה, שאלה אותו זוגתו: "רבי שלמה, מה יהיה? איך נשיא את בתנו בעניות כזו?". ניחם אותה רבי שלמה כל הזמן ואמר לה: "ה’ יעזור, עוד יהיה טוב".
 
ואכן העזרה לא איחרה לבוא, והשם-יתברך עזר לו בדרך פלא. ומעשה שהיה כך היה:
 
בדיוק באותה העת הגיע לארץ ישראל יהודי אמיד מגרמניה, והחליט בנפשו לתת סכום הגון לצדקה לעני הראשון שיפגוש בירושלים.
 
בהיכנסו לעיר העתיקה פגש ברבי שלמה, והחל לדבר עמו והבין שנצרך גדול הוא, אבל משום מה הסתפק בנפשו אם עני הגון הוא, מכיון שרבי שלמה היה מקפיד לא לגעת בזקנו כלל וכלל, לכן נעשה זקנו קשרים קלועים, דבר שגרם לרבי שלמה להראות קצת משונה, ואף העלה ספיקות בליבו של היהודי האמיד.
 
עם ספק זה עלה להתייעץ עם רבי יוסף חיים זוננפלד זצ"ל. ניחמו רבי יוסף חיים ואמר לו: "עזר לך ה’ יתברך ואכן מצאת את העני ההגון שבירושלים". מיד לאחר מכן נתן היהודי האמיד את כל הסכום לרבי שלמה, והיה בזה די כדי להשיא את בתו.
 
    
ושיחותיו הן אפילו לא טיפה מן הים הגדול,
רק שיראו לקחת מהן מוסר ויזכו להתעוררות גדולה.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה