התחלה מרעננת

זה קורה כשלא מרגישים שום דבר, כשהכל נראה כבוי, חסר צבע או טעם, זה בדיוק הרגע לעצור הכל ולעשות התחלה מרעננת. תשאלו את דוד פרלו, הוא עשה את זה.

3 דק' קריאה

דוד פרלו

פורסם בתאריך 17.03.21

זה קורה כשלא מרגישים שום
דבר, כשהכל נראה כבוי, חסר צבע
או טעם, זה בדיוק הרגע לעצור הכל
ולעשות התחלה מרעננת. תשאלו
את דוד פרלו, הוא עשה את זה.
 
 
לא הרגשתי שום דבר. אחרי שטבלתי במקווה והגעתי בזמן לתפילה, זה לא היה אמור להיות קדוש? כמה נושאים שהיו על הפרק הטרידו אותי מאוד והראש שלי לא היה בסידור, בטח לא בתפילה.
 
בלא מעט מקומות שהתפללתי בהם הרגשתי כמו במרוץ לקו הסיום. לאחרונה, כשזה קרה, כשהגעתי לקריאת 'שמע ישראל' עצרתי הכל ושאלתי את עצמי, 'דוד, מה אתה עומד לומר?'… כולם המשיכו, אבל אני עצמתי את העיניים וניסיתי להתמקד במה שאני אומר – "שמע ישראל, השם אלוקינו, השם אחד", ופתאום הבעיות נעלמו כלא היו. הבנתי שאני לובש את לבוש המלך. התלמוד מסביר שגם לבורא עולם יש תפילין, ובורא עולם, כפי שאומרת המשנה, מניח אותן עליו כדי לבטא את הקרבה והדבקות שלו בנו, כמו שאנחנו מניחים את התפילין כסמל לנאמנות שלנו אליו. ועל כך אומר החכם באדם, שלמה המלך ע"ה, בחיבורו הנפלא שיר  השירים – "אני לדודי ודודי לי".
 
האמונה שאני מרגיש אחרי שאני שומע את השיעורים של הרב שלום ארוש והרב אליעזר רפאל ברוידא חזרה אלי באחת. זה הרגיש לי כמו שנכנסתי שוב לעולם שכולו אמונה. כשאנחנו מניחים תפילין, זה מעורר את הידיעה שקיימת בנו כבר אלפי שנים, את ההתגלות של בורא עולם אל עמו במעמד  הר סיני אחרי שיצאנו ממצרים. אם יש לנו אמונה בזה ואנחנו יודעים, כמו שמלמד הרב שלום ארוש – שהכל כולל הכל לטובה, אז הבעיות איתן אנו מתמודדים הן גם לטובתנו, בין אם אנחנו יכולים או לא יכולים להבין או להסביר אותן.
 
מאמרים נוספים בנושא:
אל תפסיקו לרצות
התחלה  חדשה
כמו כוס קפה
 
וכמובן, שאין שיעור בלי הדיבור החשוב של רבי  נחמן מברסלב: שחייבים, אבל ממש חייבים, להתחיל מחדש בכל פעם! אבל כשהכל קשה וקודר – איך עושים את זה? ראשית, אנחנו צריכים לפתוח את הספר בגן  החכמה בו הרב ארוש מציג תובנה נפלאה על חשיבות ההתחלה  החדשה שאדם עושה: התחלה חדשה היא לא משהו ששייך רק לאנשים מורמים מעם, צדיקים וכדומה, אלא רצון הבורא שמופנה לכולם בלי יוצא מן הכלל! כל אחד מאיתנו צריך להאמין שזה רצון השם שנתחיל מחדש ונשים את כל הטעויות שאנחנו עושים בצד. אחרת, זה כמו שאנחנו מאמינים ביצר הרע, חלילה, ולא בבורא עולם.
 
היצר הרע רוצה שכולנו ניפול לזרועות הייאוש, הדיכאון והספקות.
 
מכירים את הספר שעריו  בתודה? בספר הזה הרב שלום ארוש מסביר שההרגשות האלה הם בדיוק כמו האויב שנלחם בנו כבר אלפי שנים – עמלק, ששווה ערך בגימטרייא למילה 'ספק'. היצר הרע תמיד רוצה לגרום לנו ליפול לספקות ושנזכור כמה 'רעים' אנחנו. אבל הרב ארוש מלמד אותנו שוב ושוב על החשיבות של להתחיל בכל פעם מחדש, להתרענן ולעשות את רצון השם. כך גם לא ניפול למלכודת האיומה הזו שהיצר שם לנו לאורך כל הדרך.
 
בכל פעם שהגעתי בתפילה לשמו של בורא עולם דמיינתי לעצמי שאנחנו מתחילים מההתחלה, מבראשית, זוכרים שאנחנו מניחים את התפילין כדי לזכור את ההיסטוריה והאתגרים שחווינו ועדיין חווים, בפרטיות ובכלליות, מזכירים לעצמנו שאנחנו צריכים לעצור כשדברים מתערערים, ופשוט, להתחיל מחדש!
 
אולי גם זה יעניין אתכם:
סוד  ההתחדשות
בהתחלה דמעות, אחר כך כל הקופה
ויש גם צעד ראשון
 
באחד משיעוריו הסביר הרב שלום ארוש, שרבי  נחמן מברסלב זקף את כל ההישגים הרוחניים שלו להתחלות החדשות שעשה, ולא משנה מה עבר עליו או אילו מניעות היו בדרכו.
 
מאז ששמעתי את צמד המילים – התחלה  חדשה, הרגשתי מצד אחד שבאמת קשה ליישם את זה, אבל מצד שני, גיליתי שיש שני דברים באמת יכולים להפוך את הצמד הזה לחלק בלתי נפרד מהחיים שלנו. הראשון, אנחנו צריכים לקבוע זמן בכל יום לתפילה  האישית בה נדבר עם בורא עולם במילים שלנו, נספר לו הכל ונבקש ממנו עזרה. זה הזמן בו אנו מקבלים את היכולת להתמודד עם מה שעובר עלינו, עם העבר, תיקון ההווה וקבלה לעתיד.
 
הדבר השני הוא, לתאר את היום שלנו כמו חלק מסרט, ועל ידי ההתמקדות בכל תמונה נוכל 'להוציא' את עצמנו מהסרט, להתבונן על התגובות שלנו ועל דברים שחווינו, אמרנו וכדומה. למה זה טוב? כי לפעמים אנחנו כל כך עסוקים בשגרה שסוחפת אותנו עם הזרם, לא עוצרים להתבונן ולבדוק את עצמנו אם אנחנו מדברים לשון הרע, דנים לכף חובה, שוכחים להכניס את בורא עולם לכל תמונה ותמונה של חיינו. כשנעשה צעד אחד לאחור ונעצור את הסופות האלה נוכל להתמקד במה שפגמנו, בתמונת ההווה של החיים ולהיות עם הפנים להתחלה חדשה עם בורא עולם.
 
ככה מתקנים את הסרט הכי יפה – הסרט של החיים שלנו. וככה, אם רוצים, עושים התחלה מרעננת בכל פעם מחדש

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה