התקווה היחידה שלנו

"שלום משמעותו כבוד הדדי וצדק לכולם, המגנה כל פגיעה בזכויות האדם. כמוסלמי מעדת השופי, אין לי שייכות לשום מפלגה או ממשלה. אולי אפשר להגיד שאנחנו ה"ברסלברים" של הערבים"...

3 דק' קריאה

הרב אליעזר רפאל ברוידא

פורסם בתאריך 06.04.21

"שלום משמעותו כבוד הדדי וצדק
לכולם, המגנה כל פגיעה בזכויות האדם.
כמוסלמי מעדת השופי, אין לי שייכות
לשום מפלגה או ממשלה. אולי אפשר
להגיד שאנחנו ה"ברסלברים" של
הערבים"…

רבינו הקדוש, רבי נחמן מברסלב, מלמד אותנו שעיקר שלמות האמונה הוא שאפילו הגויים יקראו בשם השם ויתקרבו לאמונה, וכתוצאה מכך, כל העולם יעבוד את השם יתברך שכם אחד (ראה ליקוטי מוהר"ן קמא, תורה ס"ב).

אכן, כמה נפלא ונעים שכולם עובדים את השם ביחד. יש לכם מושג מה קורה אז? מפסיקים לירות אחד בשני. לא יעזור לאף אחד – אמונה היא התקווה היחידה להמשך קיום העולם. האלטרנטיבה האחרת היא לחיצה על הכפתורים האדומים…

תפקידי כעורך האתר באנגלית של ברסלב ישראל וכ"הפה האנגלי" בכל העולם של מורי ורבי הצדיק – רבי שלום ארוש שליט"א, דורש כוחות עצומים, כאשר אין יום ואין לילה. בכל זאת, הסיפוק הוא עצום מכיוון שניתנות לי הזדמנויות ליצור קשרים עם אנשים נפלאים מכל רחבי העולם. פיתחנו יחסים חמים עם מושלי מדינות בארצות הברית ועד לעיתונאים בעולם הערבי. כל זה הינו תוצאה של חזונו מרחיק הלכת של הרב ארוש ומאמציו להגשים את חלומו של רבי נחמן – שכל העולם יוכל לטעום את מתיקות האמונה ולקרוא בשם השם יתברך. זוהי כל התכלית של אתר ברסלב ישראל על כל שפותיו, המנוהל על ידי מנכ"ל ברסלב ישראל המוכשר ביותר, ידיד נפשי הרב יוסף נחמה, הי"ו.

עם צמיחתו של אתר ברסלב ישראל, אנו מקבלים מדי יום מאות מכתבים מארבע כנפות תבל. הרשו לי לשתף אתכם במכתב יקר:

לברסלב ישראל, שלום!

הספר בגן האמונה שהופיע באתרכם בהמשכים משך אותי אליכם. הרעיונות של הרב ארוש וההגשה של הרב ברוידא הם גאוניים – הספר הוא אמת ואין בו דבר שמוסלמי אמיתי לא יוכל להסכים לו. הספר פשוט עוזר להדק קשרים אישיים עם אדון כל העולמות.

האסלאם האמיתי שהנני מאמין בו מגנה טרור בכל הצורות – צבאי, אידיאולוגי, מילולי או רעיוני. האסלאם האמיתי הוא נאור ומודה בשורשים המשותפים בין האסלאם, הנצרות והיהדות. "שלום", משמעותו כבוד הדדי וצדק לכולם המגנה כל פגיעה בזכויות האדם. כמוסלמי מעדת השופי, אין לי שייכות לשום מפלגה או ממשלה – אולי אפשר להגיד שאנחנו ה"ברסלברים" של הערבים.

כעורך חדשות וכמוסלמי שופי (SUFI), אני מהלך על חבל דק. וזה לא מפחיד אותי. עיתונאי ירא שמים צריך לקחת אחריות בעיצוב העולם ולהיות אמיץ. רבים רוצים להרוס את העולם, ובכן עלינו לבנות את העולם. מעטים חפצים באמת. התרשמתי מן האתר באנגלית שלכם שהרב ברוידא הוא אחד מן המעטים האלה. כתלמידים של רבי נחמן, שנשא מסר עבור כל האנושות, אתם יכולים להיות שותפים בבניית גשר השלום במימדים גלובליים. ספק אם הנכם מבינים את הפוטנציאל שלכם.

לא פשוט לי, אך אני מאחל לעצמנו העוז רוח לשמור על קשר בינינו ולהרחיב את הדו-שיח. מקרב לב, אבו-חאלד

* * *

לאחר שקיבלנו את המכתב של אבו-חאלד, מתחילים להבין במקצת את החזון של רבי שלום ארוש שליט"א, שמעודד אותנו כל הזמן להוסיף עוד מאמרים ועוד אתרים בשפות נוספות. כי שואל הרב ארוש: "למה ייגרע חלקה של מדינה מסוימת! רבינו רוצה שנפיץ אמונה בכל העולם! אין תקווה אחרת…"

לא מספיק לכם? הבא נראה מכתב נוסף שהגיע אלינו מדרום אפריקה:

לברסלב ישראל, שלום!

אני בן 41. גדלתי כקתולי ואני בוגר פקולטה בתיאולוגיה נוצרית. נוסף לכך, אני כומר מוסמך שתפקידי להעביר שיעורי דת בבתי ספר. למען האמת, הייתה לי מלחמה פנימית עם חלקים רבים של האידיאולוגיה הנוצרית. ביום בהיר אחד הרגשתי כמו אדם עם שני פרצופים. שנאתי את עצמי ויותר לא הייתי מסוגל ללמד דברים שאני בעצמי לא האמנתי בהם. פניתי לתאוות הגוף ונהייתי עוד יותר מדוכא, ללא כל שמחת חיים. הרי אין אושר אמיתי בשום תאווה, לא בבירה ולא בבחורות.

איבדתי את כספי, את בריאותי, וכמעט את שפיותי. בסוף לא נשאר לי כלום כי אם לצעוק אל האלוקים. הוא שמע אותי וחס עלי, והביא אותי לאתר ברסלב ישראל באנגלית. דבר ראשון, בלעתי את כל הסדרה של "בגן האמונה". אין לי מילים לתאר את הצירוף הנדיר של גאוניות ופשיטות של הרב ארוש, צירוף שלא ניתן למצוא באף מקום אחר בעולם. התמלאתי אמונה וגם תקווה, כי אני היום יודע שהכל לטובה. הודות לכם, ברסלב ישראל, גוי אחד בדרום אפריקה קיבל מתנה נפלאה של חיים חדשים עם שלווה פנימית. אני אסיר תודה לכם. בהערכה עצומה, מרטין רמוס, דרום אפריקה

* * *

שני המכתבים הנ"ל מעידים על מה שאנחנו עושים כאן בברסלב ישראל. לא רק שאנו מפיצים אמונה ככל יכולתנו, אלא מכתתים חרבות לעתי כתיבה, ממש. אין אנו רואים שום דרך אחרת מאשר עצת רבינו הקדוש – להפיץ אמונה בכל העולם, בדרך שמורנו ורבנו הרב שלום פותח לנו.

בשם הרב ארוש שליט"א, בשם המנכ"ל ובשם כל צוות ברסלב ישראל, אני מזמין אתכם להיות שותפים שלנו בתיקון העולם. היו שותפים באתר ברסלב ישראל, לא תתחרטו לעולם.

* * *
הנכם מוזמנים לבקר באתרו של הרב לייזר ברוידא, "לייזר בימס" בכתובת www.lazerbrody.net

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה