והסוד הוא…

חידת החידות ושאלת השאלות היא: איך אנשים מצליחים לעשות את הסוויץ' בראש? ולמה, למה לא מגלים לנו את הסוד כדי שנהיה כולנו מאושרים? עדנה קדוש עונה.

3 דק' קריאה

עדנה קדוש

פורסם בתאריך 16.03.21

מכירים את הרגע הזה ששאלתם מישהו שעשה שינוי: 'תגיד, איך עשית את הסוויץ' בראש? איך הצלחת לעשות שינוי? ואיך "נפל האסימון"?'

 

מהו הסוד שלא מגלים לנו? זה בדיוק אותו הסוד שלא מגלים לזוגות צעירים וגם לא לפועלים במפעלים ולכל האנשים שעומדים בפקקים. אף אחד לא רוצה שהסוד יתגלה… לא הפוליטיקאים, לא האוניברסיטאות וגם לא המורים.

 

אבל אם בכל זאת.

 

אז הסוד הוא…

 

שלא מגיעים לאף מקום!

 

שהפרסומות גורמות לנו להרגיש חוסר כשבפועל לא חסר כלום. שהריצה להישגים מובילה לדרך ללא מוצא, שמבטיחים לנו אשליות ולא דרך אמת. ובכן, מותר לנוח ולהירגע. אפשר להפסיק לרוץ. כדאי לשבת עם חברים כמה שיותר ולדבר באמת ובנחת, כדאי ליהנות מכל דבר. רצוי לעשות את מה שמועיל ומדליק את הסוויץ' ללא לחץ. בנחת. בנחת. בנחת.

 

סוויץ' הוא התקן המחבר או מנתק זרם חשמל. הדלקת סוויץ' או כיבויו יקבעו אם תהיה זרימת חשמל ותנועה או ניתוק זרם חשמל ועצירה. סוויץ' כזה קיים לא רק במכונית או במכונה כלשהיא. סוויץ' כזה קיים ממש בכל אדם. תפקידו של הסוויץ' להניע את האדם לפעולה או לעצור אותו.

 

התעניינתי בנושא וקראתי על אנשים שעשו שינוי.

 

למשל, מנהל מחלקה נכשלת בבית חולים מסוים יצר תבנית ומסגרת להתנהלות הצוות, שיטה ונוהלי עבודה, לבוש לצוות, קידום מקצועי, יחס למטופלים ומשפחותיהם, עיצוב המחלקה, מכשירים רפואיים מתקדמים, מוזיקה במסדרונות ועוד. אחרי כמה חודשים המחלקה נהייתה מבוקשת ומצליחה.

 

עוד אחת. בעל עסק שם לב שהעובדים שלו אדישים וחסרי מוטיבציה. הם באים והולכים בלי חשק. הוא קבע תבנית, מסגרת, שיטה נוהלי עבודה, בונוסים, מדים, לוגו, שימור לקוחות ועוד. תוך תקופה קצרה כל הצוות הרגיש שייכות והשקיע בעבודה.

 

מה לעשות שהן עולות עכשיו בקצב… איש עם משקל עודף קיבל על עצמו תבנית, מסגרת, שיטה ונוהלי אכילה. תוך כמה חודשים ירד במשקל באופן משמעותי.

 

מאמרים נוספים בנושא:

ובלי 18 תירוצים

לבקוע את החומות

להזיז את הגבינה

התפוח

תברח מהקופסה

יש חיים מחוץ לקופסה

להתעמת קצת עם עצמי

רוצה שינוי

שינויים ותופעות לוואי

תעזו, לכו על זה!

לא ביום אחד

יש חיים אחרי הפרה

מועד ב', החוק הבלתי כתוב של החיים

אז איך דברים ישתנו?

 

אז זה מה שלמדתי – שכל שינוי מבקש תבנית, שיטה, מסגרת ונוהל!

 

עכשיו עולה גם השאלה: למה קשה לסובב את הסוויץ' ולעשות שינוי? מסתבר שיש בכל אדם שני חלקים: רציונאלי, שקול, חושב על העתיד ויודע מה נכון לעשות. ויש את החלק האמוציונאלי, הרגשי, זה שרוצה לנוח, להתבטל, לזלול, לא לקחת אחריות, היצרי, ה"בא לי עכשיו" ועוד.

 

וכמו שאתם מבינים, השניים האלה מאוד לא מסונכרנים. הם לא מגויסים יחד למטרה שלנו. כל אחד מהם מושך לכיוון נגדי וזאת בהחלט בעיה לא קטנה. הפער שיש בין השניים הללו מתיש, מתסכל ומעייף. כאשר אנו יודעים איך אנו רוצים לחיות אך בפועל חיים אחרת – זה מתיש ומכבה את הסוויץ'.

 

אם נדע לחבר בין הרציונל והאמוציונל, אם נדע להוביל את שניהם ביחד למען המטרה שבחרנו – בדרך זו נצליח להדליק את הסוויץ' ואז תהיה תנועה ושינוי.

 

איך מחברים ביניהם? מן הסתם, אולי עולה בדעתנו המחשבה שישנו איזה שיקוי קסם, או מילה קסם, תה עם קסם, מדרסים של קסם… אבל אין. מילת הקסם לחיבור בין שני חלקים אלה – הרציונל והאמוציונל היא – מאמץ!

 

כן אני יודעת. אולי זה מאכזב, אבל זאת האמת.

 

כדי לעשות שינוי – צריך להתאמץ!

 

ישנן תבניות ושיטות המסייעות לנו להדליק את הסוויץ'. אם תצמאו שאחת מהן או יותר מתאימות לכם – השתמשו בהן להצלחתכם.

 

הנה מדריך קצר וקולע שיעזור לכם להדליק את הסוויץ' וליצור את השינוי המבורך:

 

הרגל – הרגל של אדם נעשה לטבע שני שלו. מה שרגילים לעשות – לא קשה.

 

מה יוצא לי מזה? – עלינו לבדוק את הדברים הבאים: מהן התוצאות של ההתנהגות שלנו עתה? מה יהיו התוצאות אם נשנה אותה? כשנראה תוצאות טובות החד מהשינוי יקטן.

 

חיזוקים ועידוד – כדי להשיג שינוי, רצוי מאוד להשתמש בחיזוקים (וממש לא בענישה).

 

זכרו: שינוי לא קורה ביום אחד – צעד אחרי צעד ובסבלנות. להתרגל ולתרגל את השינויים. זאת הדרך להצליח.

 

"קנה לך חבר" – גלגל הצלה – תהיו בקשר טוב עם חבר/ה טוב/ה שיעקבו, יתמכו ויעודדו אתכם לשינוי.

 

קביעות – ספונטניות ושינויים רבים מפריעים ביצירת אורח חיים כפי שביקשתם לעצמכם. כל החיים אינם קביעות ושגרה, אלא אוסף של רגעים משתנים ומתפתחים. הדבר היחידי שיישאר קבוע ויציב הוא הבחירות שלכם לצורת חיים מסוימת באופן מעשי.

 

התמקדו בהצלחות שלכם – כל שינוי הוא אוסף שינויים, צעדים קטנים והצלחות שנאספות.

 

בואו נדליק את הסוויץ', נתניע ונצא לדרך… בוא נחבר ונגייס את החלק הרציונלי והאמוציונלי ונוביל אותם לכיוון שבחרנו. רק ככה נצליח!

 

 

* * *

עדנה קדוש – אחות טיפול נמרץ, מטפלת ברפואה משלימה רב תחומית. מאמנת ותומכת על פי חכמת המזרח, המערב והחסידות. מורה בשיטת נקודתרפיה. מחברת הספר "49 ימי מסע". להזמנת הספר וסדנאות בריאות: 050-5574065, ednakadosh18@gmail.com וכן באתר www.ednakadosh.com

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה