ולפעמים, התשובה היא “לא!”

בחיים כמו בחיים, אנחנו נתקלים גם ב"לא" כתשובה. למה קשה לנו לקבל את ה"לא"? הרב אליעזר רפאל ברוידא על הדילמה הקשה והתשובה שתסדר לנו את הכל.

2 דק' קריאה

הרב אליעזר רפאל ברוידא

פורסם בתאריך 17.03.21

אנשים רבים שאני פוגש בחיי, ולא משנה באיזו דרגה רוחנית הם נמצאים, דתיים או לא, אומרים לי שהם מבקשים מבורא עולם משהו שהם צריכים. לכשעצמו, זה דבר יפה, לבקש ממי שהכל שלו. בכל אופן, הם אמרו לי לא פעם שהבקשות הן על זיווג – החצי השני והנשמה התאומה שלהם, חלק על ילדים, כסף, בריאות או כל מה שנמצא על הפרק באותו רגע. אבל, כשהם לא מקבלים את מבוקשם, פעמים רבות הם מגיעים למסקנה שהקב"ה לא מקשיב לתפילות שלהם.

 

ואני… ???

 

כי אין טעות איומה וגדולה יותר מזו.

 

ואיך אני יכול להוכיח את זה?

 

הנה המבחן.

 

הורים, תארו לעצמכם שהילד שלכם עומד לפניכם עם מבט מאוד רציני על פניו אומר לכם בטון שלא הכרתם, "אבא, אמא, אני זקוק לעזרתכם".

 

האם תעלו בדעתכם להתעלם מבקשה כזו? ומי יכול בכלל להפנות את הגב לילד שלו כשהוא כבר מדבר בקול על בקשה לעזרה בגלל קושי או בעיה איתם הוא מתמודד? או, כשהוא כבר עשה את הצעד ובא לדבר אתכם על משהו מסוים שהוא צריך? אפילו אם החלטתם לא למלא את הבקשה הזו (בכלל או רק באותו רגע) לפחות תקשיבו לו עד הסוף, תבינו לליבו, תבררו למה הוא רוצה את זה וכן הלאה.

 

אז תארו לכם את האבא הכי מקסים שיש בעולם – בורא עולם, כי כזה הוא הקשר שלנו איתו – הורה וילדים, ונסו להעלות בדעתכם את החמלה והרחמים, האהבה והחום שהוא מרעיף עלינו כל הזמן. החיבוק הגדול שהוא רוצה להעניק לנו בכל פעם שרק נאפשר לו.

 

מאמרים נוספים בנושא:

הפיאסקו של המתלוננים

מאחורי הקלעים של "כיף להתלונן"

בוקר לא רע, אחרי הכל

מרירות מדבקת

רק מילה אחת

תסמונת "אם רק הייתי…"

תשמעו, זה לא הסוס שרציתי

לפני שמתלוננים

תספרו את הברכות

יום מלא צבעים

למה אנחנו מתלוננים

מחברת התודה הקטנה שלי

קסם של מילה

 

כשאחד מילדיו של בורא עולם קורא לו לעזרה הוא עוזב הכל ומיד מקשיב לו, כפי שאומר רבי נחמן מברסלב.

 

וכאן עולה שאלת השאלות: אם הקב"ה תמיד מקשיב, והוא כזה אבא אוהב, איך יכול להיות שלא כל הבקשות שלנו מתמלאות?

 

כהורים אוהבים, אנחנו משתדלים לעשות את הכי טוב עבור הילדים שלנו. אם הילד רוצה לאכול שוקולד לארוחת בוקר או ערב, מן הסתם, לא תאפשרו לו בגלל שאתם יודעים שזה ממש מזיק לשיניים, זה גם יהרוס לו את התיאבון שהוא צריך לארוחה מזינה, זה גם מלא סוכר ואתם לא מי יודע מה מתחברים לכל הסוכרים וצבעי המאכל והכימיקלים למיניהם, ועוד לפני שהוא הולך לישון. לא משנה כמה הוא בוכה ומבקש, רוב ההורים ברי הדעת לא יסכימו לבקשה מהסוג הזה, ובמיוחד אם היא לא חד פעמית ובמיוחד אם יש כאן עיקרון חשוב ודרך לימוד להנחיל לצאצא.

 

מי יודע מה היה קורה אם היינו מקבלים את כל מה שאנחנו חושבים שאנחנו צריכים?

 

יש מצב שברוב הפעמים הדברים היו רק מזיקים לנו. אולי גם לא טובים לנו לאותו רגע וכן הלאה. אולי המיליון דולר שאנחנו חולמים שיהיו לנו בחשבון הבנק יעשו אותנו מאושרים כך אנחנו חושבים, אבל בפועל – לא מעט אנשים שזכו בסכום אגדי הפכו לבעלי גאווה וחסרי רגישות.

 

אולי האדם שרציתם להתחתן איתו היה יכול להיות בן/בת הזוג המושלם – כך אתם חושבים. אבל בפועל, הוא האדם הכי לא מתאים לכם.

 

אולי העבודה החלומית, בעיניכם, היא הדבר הכי טוב שיכול לקרות לכם מבחינה כלכלית. אבל בפועל, הבוס שם הוא אדם איום ונורא.

 

הקב"ה יודע הכי טוב מה טוב בשבילנו. התפקיד שלנו הוא רק להאמין לזה.

 

אז כן, לפעמים התשובה היא "לא".

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה