ונהפוך היא

המכשפה פערה את פיה והשמיעה קול מפחיד לעברי, ואילו מלכת אסתר גערה בה בצחוק וחייכה לעומתי. הרגשתי ששתיהן מבטאות להפליא את מה שאירע לי לפני רגע...

2 דק' קריאה

עודד מזרחי

פורסם בתאריך 06.04.21

המכשפה פערה את פיה והשמיעה
קול מפחיד לעברי, ואילו מלכת אסתר
גערה בה בצחוק וחייכה לעומתי.
הרגשתי ששתיהן מבטאות להפליא
את מה שאירע לי לפני רגע…

לפני ארבע שנים יצאתי מביתי בחולון בערב פורים. היו בידי פעמיים ח"י שקלים, זכר למחצית השקל עבורי ועבור בתי. התכוונתי לתת את הכסף למכר חסיד ברסלב שאני סומכת עליו. הנחתי את הכסף במעטפה, ירדתי במדרגות אל הרחוב הסואן, ולאחר הליכה של כמה דקות עמדתי לחצות את הכביש.

ואז הבחנתי בדבר מוזר.

רכב אחד נעצר באמצע הכביש, ללא כל סיבה נראית לעין, לפני מעבר-החצייה הלא מרומזר שעמדתי לחצות. "מה קורה פה?!" הרהרתי לעצמי. לא היה נראה שהנהג שקוע בשיחה או באיזה עיסוק אחר. זה הגביר את תמיהתי, הרי אם הרכב התקלקל, היה על נהגו לצאת ממנו?!

רכבים מסביבו חלפו על פניו. מישהו צפצף לעברו.

האיש המשיך לשבת במכוניתו ללא תנועה. הרגשתי לא נוח מהמצב המשונה, ומלמלתי ליתר בטחון "השם, תשמור עלי".

התחלתי לחצות את הכביש באיטיות רבה במחשבה שהוא רואה אותי, ואפילו אם יחליט לפתע לנסוע, ישים אלי לב. פסעתי כמה צעדים וכל הזמן התבוננתי בו במתח מסוים. ואז כשהגעתי מולו, כאילו הוא התעורר מאיזו תרדמת חורף ולחץ על דוושת הגז…

לפתע מצאתי את עצמי מתהפכת לגמרי באוויר, מתגלגלת על המכסה הקדמי, ראשי נחבט בשמשה בחוזקה, ואז, גופי התגלגל במורד מכסה הרכב עד שנפלתי לכביש.

הנהג יצא החוצה בבהלה. הוא רצה לראות מה מצבי ועד כמה נפגעתי. כשראה שאני בחיים, שאל: "נפצעת? את רוצה שאקח אותך לבית חולים?"

הייתי מבוהלת מאוד. התחלתי להתאושש לאט מהתאונה. ניסיתי להרגיש כאבים ולבדוק אם נפצעתי. אחרי כמה רגעים ראיתי שלא קרה לי כלום, לא הייתה עלי שריטה אחת! אחרי שהפנמתי את מה שאירע, אמרתי לנהג ברצינות רבה: "קודם כל, תדע לך שעליך להיות זהיר מאוד על הכביש. אסור לך לעשות לעולם מה שעשית כעת!", הנהג הנהן בראשו לאות הן. הוא נראה טיפוס חולמני. חייכתי מעט והמשכתי: "ובכל אופן כנראה שהקדוש ברוך הוא אוהב אותי מאוד, וגם אותך…"

קמתי, ניערתי את בגדיי, והמשכתי בדרכי כאילו לא קרה כלום. חוט השערה מבדיל בין אסון לבין שמחה וששון. המאמינים קוראים לו נס.

במדרכה מולי צעדו מכשפה ומלכת אסתר שלובות זרוע. המכשפה פערה את פיה והשמיעה קול מפחיד לעברי, ואילו מלכת אסתר גערה בה בצחוק וחייכה לעומתי. הרגשתי ששתיהן מבטאות להפליא מה שאירע לי לפני רגע.

החיוך בקרבי גבר. שלוש מחשבות עלו בתוכי בזו אחר זו:

הראשונה – שאסור לסמוך על שום דבר משונה. נהג שעוצר באמצע הכביש ללא סיבה, יכול גם לזנק ללא סיבה.

השנייה – שהתקיימו בי בשלמות דברי חז"ל כי ההולך לדבר מצווה אינו ניזוק.

והשלישית – שזכיתי לחוות על בשרי את המסר הפורימי העיקרי: ונהפוך הוא.

* **
אם חוויתם סיפור מיוחד או שמעתם ממישהו על סיפור של השגחה פרטית ואמונה שיכול לחזק את הרבים, אתם מוזמנים ליצור קשר – odedmiz@actcom.co.il

(ספרי "אור חוזר" מאת המחבר ניתנים לרכישה בחנות האתר)

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה