זהירות! מבול של שקרים

בדור עקבו של משיח, הדור שלנו, רבי נחמן מגלה שיהיה מבול אבל לא של מים, אלא של אפיקורסות. יהיו מפורסמים של שקר שהאפיקורסות תיזל להם מהשרוולים...

4 דק' קריאה

רבקה לוי

פורסם בתאריך 18.03.21

לא מזמן קיבלתי מייל מאחד הגולשים שסיפר לי על רגע מכונן בחייו – השידוך שאמור היה להפוך אותו לאדם מאושר. אלא שבאחת, הרב של הצד השני קבע נחרצות שצריך לבטל הכל ובהקדם, בגלל שהוא 'רואה' ב'רוח הקודש שלו' שיש לו, לבחור המוצע, כמה חסרונות.
 
למי אין?!?!
 
הלב שלי נשבר לרסיסים. כי בהמשך הוא תיאר את ההרגשה האיומה שמילאה אותו בגלל שהוא 'פגום' וכל כך 'חסר', עד כדי כך שהוא היה משוכנע שאף אחת לא תרצה להתחתן איתו. הוא פנה אלי מכיוון שרצה לדעת איך אני יכולה לעזור לו לפגוש את הרב שלום ארוש ולשמוע ממנו מה יש לו לומר, בעיקר 'החסרונות' שלו ולשאול מה הוא צריך לעשות.
 
המייל הזה הדביק אותי לרצפה, באמת. זה כל כך מצער לדעת שקמים להם כל מיני 'מפורסמים של שקר' כפי שרבי  נחמן מברסלב מכנה אותם, כאלה שמגלגלים עיניים, לוחשים כל מיני מילים ואחר כך יורים את הפלט 'השמימי' הודות ל'רוח הקודש' בה הם ניחנו ולא שמים לב איזה נזקים הם עושים – פירוק שידוכים שהיו יכולים להיות נפלאים, בעיות בשלום בית, או לגרום לאנשים להגיע עד לתחתית בגלל ה'דיאגנוזות' האלוקיות שלהם.
 
מאמרים נוספים בנושא:
המאמן  האישי שלך
המפגש עם הקואצ'ר הראשון
השקרנים
עולם  הפרסום
על המסלול הנכון
 
ראיתי צדיקים עם רוח הקודש אמיתית, ואני יכולה לומר לכם דבר אחד ברור: האנשים העצומים האלה מלאים בענווה אמיתית. וזה לא מה שהם אומרים או מה שהם עושים, זה משהו מוחשי שאפשר לראות בעין מבלי שהם אפילו יזיזו את היד שלהם.
 
הצדיקים הנפלאים האלה יכולים לתת עצות והכוונות לפונים אליהם, אבל הם לעולם לא יצוו עליהם לעשות דבר זה או אחר. ולעולם, אבל לעולם אפילו לא לשנייה, לא יאמרו או ירמזו שהם ניחנו ברוח הקודש או בהכוונה גדולה משמים שיש להם כדי לעזור לכל מי שפונה אליהם.
 
הניסיון לימד אותי בדרך הקשה שכשאר מישהו משמיע את המסרים 'הרוחניים' שלו בלי סוף, ומספר על כל המצוות הנפלאות שהוא עושה או שותף להן, על כל התובנות הרוחניות שהגיע אליהן ועל הקדושה וההקרבה העצמית שלו – תדעו בלי שמץ של ספק שהוא 100% הצגה.
 
ואנחנו, בתמימות המתוקה שלנו, מאמינים לאנשים כאלה. אנחנו, בתמימות מתובלת בלא מעט טיפשות, הולכים אחרי אנשים כאלה שולל ולא מבחינים בשקרים שלהם, ב'ניסים' שהם עשו. הכל נשמע כל כך 'טוב' וכל כך משכנע…
 
אבל צדיקים אמיתיים הם ממש לא כאלה. לא זכור לי ששמעתי מהרב שלום ארוש פסיק על הדרגות הרוחניות שלו, או מחמאות ודברים שהוא אומר על הספרים שלו, או כל דבר אחר שקשור אליו ולעניינים הרוחניים שלו. הוא כל כך מתרחק מאור הזרקורים ומבהיר לכולם שהוא ממש לא מושלם!
 
אבל כן פגשתי מפורסמים של שקר (אני אפילו לא מסוגלת להשתמש בתואר 'רב' כשאני נזכרת בהם, התואר הזה ממש לא מגיע להם) שהיו בדרגות רוחניות נמוכות, אפשר היה לראות את זה לפי סדר העדיפויות הגשמי שלהם על פני זה הרוחני. הם תמיד 'יודעים' לתת את העצות הנכונות, הם תמיד עושים את הדברים הנכונים, הם תמיד יודעים בדיוק מה קורה, והם אף פעם לא נופלים מהאמונה אפילו לא לשנייה. ולא, הם לא טועים!
 
אבל הכל שקרים.
 
"צדיק אמיתי לעולם לא 'מצווה' ומחליט באופן מידי לפרק שידוך, גם אם יש לו רוח הקודש. למה? כי צדיקים ורבנים אמיתיים מכבדים את חופש הבחירה של האנשים הפונים אליהם. לעומת, מפורסמי השקר שכל כך אוהבים להרגיש מורמים מעם, עליונים כאלה שמצווים על כל מי שנמצא סביבם" כתבתי לאותו בחור. "יש לי הרגשה שיש לך עסק עם אדם לא ישר. תהיה סמוך ובטוח" ניסיתי להרגיע אותו, "שאתה אדם נפלא ושאלוקים אוהב אותך מאוד. וכן, תמצא את החצי השני שלך ותקים בית נפלא בישראל!"
 
בעקבתא דמשיחא – בדור של עקבו של משיח, הדור בו אנו חיים, כפי שמלמד רבי נחמן מברסלב, יהיה מבול אבל לא של מים אלא של אפיקורסות ויהיו רבנים של שקר שהאפיקורסות תיזל להם מהשרוולים. ובספרו ליקוטי  מוהר"ן הוא כתב, "ויש מנהיגים שנקראים בשם רבי… ולא די שאינם יכולים אפילו להנהיג את עצמן כנ"ל, ומכל שכן שאינם יכולים להנהיג את אחרים, והם נוטלים גדולה לעצמן, להנהיג העולם…"
 
אולי גם זה יעניין אתכם:
לא סתם פועל שחור
לחיות ע אמת
שורשים  הפוכים
לארץ לא זרועה, מי מצטרף?
 
המסקנה המתבקשת היא – לדעת עם מי יש לנו עסק! מי אמיתי ומי מפורסם של שקר וממנו יש להיזהר. הנה כמה טיפים לזיהוי מהיר:
 
צדיק ורב אמיתי:
 
מלא באמפתיה לשומעיו ולפונים אליו.
 
לא כועס, לא בעל גאווה, אינו מתנשא או מקפיד על כבודו.
 
מייעץ בעדינות תוך כדי שמירה על חופש הבחירה, בלי לאלץ או לכפות או לעשות מניפולציות.
 
"נאה דורש, נאה מקיים" – זה המוטו שלו.
 
אין לו אובססיה לגשמיות, מוניטין ולא שם דגש על החיצוניות.
 
בקושי מדבר על עצמו.
 
100% אמת.
 
לא מאשים אותך בגלל שיש לך חסרונות, שאתה לא מושלם או כשאתה טועה.
 
נותן לך את ההרגשה הכי טובה על עצמך.
 
מקרב אותך לבורא עולם.
 
מפורסמים של שקר:
 
לא מסוגלים לשמוע את מה שיש לך לומר להם.
 
נותנים לך להרגיש שאתה חייב להם ובגדול, רק מעצם הנוכחות 'הקדושה' שלהם לידך.
 
מצווים עליך לעשות דברים ומבקרים אותך אם אתה לא מסכים איתם.
 
כועסים ומאשימים אותך כשדברים (אפילו קטנים) לא קורים כמו שהם רוצים.
 
מלאי גאווה, תחושת התנשאות ועליונות, חסרי סבלנות ולא מוחלים על כבודם.
 
מלאים בביקורת על הסובבים אותם.
 
מלאים בחנופה (לפחות בהתחלה, עד שתופסים אותך ברשת שלהם).
 
אובססיביים לגבי 'ההישגים' שלהם ולגבי מה שאנשים אומרים עליהם.
 
גורמים לך להרגיש רע עם עצמך ועם הרצון האמיתי שלך לעבוד את השם.
 
רומזים בכל הזדמנות שיש להם רוח הקודש ומשתמשים בזה כתירוץ להתעלל בפונים אליהם, ואפילו עושים דברים איומים.
 
תמיד, אבל תמיד, יחשיבו את עצמם מושלמים, כאלה שלא עושים טעויות אף פעם, לא יתנצלו (כי הם לא טועים) גם אם ההתנהגות שלהם הייתה מתחת לכל ביקורת.
 
* * *
 
"ויהיה כמה מפורסמים ומנהיגים של שקר… וענה ואמר: כתוב זאת זיכרון בספר למען ידעו בימים הבאים שכבר היה מי שידע זאת מקודם וידעו להתחזק באמונה בו יתברך ובצדיקיו האמיתיים…" (רבי נחמן מברסלב, שיחות הר"ן קכ"ו).
 
זה כבר קורה, וימשיך לקרות, בורא עולם מוריד את המסכות של כל המתחזים למיניהם, של כל מפורסמי השקר שגורמים נזקים איומים. אז תחזיקו חזק, תפקחו את העיניים ותתפללו לבורא עולם שיקרב אתכם לצדיק ורב האמת, כי לא כל אחד שקורא לעצמו 'רב' הוא אכן כזה.

כתבו לנו מה דעתכם!

1. עדיאל

י' טבת התשע"ה

1/01/2015

צריך לפרסם יותר אמת לאמיתה מה שאמרת הלוואי שזה יפורסם ביותר מקומות למען אחינו

2. עדיאל

י' טבת התשע"ה

1/01/2015

אמת לאמיתה מה שאמרת הלוואי שזה יפורסם ביותר מקומות למען אחינו

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה