זהירות ערפד!

בבית, בעבודה, בכל מקום בו אתם נמצאים בחברת אנשים. הם משאירים אתכם מרוקנים חלקית או לחלוטין, עם הרגשה מעיקה ולא נעימה שבדרך כלל קשה להסביר.

3 דק' קריאה

דנית מילנר

פורסם בתאריך 23.02.20

אתם בטח מכירים אותם.

הם נמצאים בכל מקום.

 

בבית, בעבודה, באירועים משפחתיים ובעצם, בכל מקום בו אתם נמצאים בחברת אנשים.

הם משאירים אתכם מרוקנים חלקית או לחלוטין, עם הרגשה מעיקה ולא נעימה שבדרך כלל קשה להסביר.

 

הם יכולים להיראות כלפי חוץ מאוד נחמדים, אדיבים, חייכנים אבל, אחרי מפגש איתם או שיחה מצב הרוח שלכם משתנה לרעה ואתם פשוט מרגישים לא טוב, עייפים וחסרי חיוניות.

האנשים האלה הם ערפדי אנרגיה.

 

ערפדי אנרגיה מוצצים את האנרגיה שלנו ושואבים לנו את הכוחות.

הם מעוררים בנו מתח, תחושת התגוננות, הרגשה כללית לא נעימה ואפילו תופעות פיזיות שונות כמו בחילה, כיווץ או כאבי בטן וסחרחורות.

 

לעומתם, ישנם אנשים שמפיצים אנרגיה חיובית! הם מטעינים אותנו בכוחות מחודשים ונותנים לנו תחושה טובה בקשר לעצמנו. אנחנו רגועים בנוכחותם ומרגישים יותר שמחים.

 

כל אחד מאתנו משדר אנרגיה מסוימת לסביבה. לכן, יש אנשים שכיף לנו להיות איתם, הם מושכים אותנו כמגנט ואנחנו נהנים לדבר איתם. ואילו אחרים שיכולים להיראות מעניינים ואפילו חברותיים מאוד אבל משהו בהם גורם לנו להרגיש לא טוב.

 

אולם, ישנן שתי בעיות עיקריות שמקשות על ההתמודדות שלנו עם האנשים השליליים האלה שמקיפים אותנו:

1.קשה לזהות שמדובר בערפד אנרגיה ורק לאחר שאנחנו מתחילים להרגיש רע אנחנו מבינים שהקשר אתו לא טוב לנו.

 

2.גם לאחר שאנחנו מבינים שאנחנו לא חפצים בנוכחותו השלילית בחיינו, אין לנו דרך להימנע ממנו. זה יכול לקרות עם עמיתים לעבודה עם קרובי משפחה או לקוחות שלנו. אלה אנשים שאנחנו מוכרחים להיות איתם בקשר למרות הכל.

 

אז מה עושים?

דבר ראשון, חשוב לזהות את ערפד האנרגיה. הוא מסתתר תחת אצטלה חיובית אבל לא סתם אתם לא חשים בטוב אחרי שיחה או מפגש איתו.

בדרך כלל מדובר בטיפוסים הבאים:

 

השתלטניים – הם חייבים למלא את חלל החדר בנוכחותם, כמובן על חשבון אחרים. הם פועלים בעיקר לתועלתם האישית ומהללים את עצמם על כל צעד שהם עושים. כשגם כשהם מתנדבים למשהו חברתי או מפגינים חברותיות יתרה זה יהיה על מנת לקדם את עצמם או לתפוס שליטה.

 

המאשימים – נוטים להיעלב בתדירות גבוהה ולגרום לכם ללכת לידם כמו ליד ביצים. בכל סיטואציה הם יתפסו את תפקיד הקורבן ויגרמו לכם לתחושת אשמה כבדה ומעיקה. אתם תמצאו את עצמכם חסרי אונים מול האשמות שווא כשהדרך היחידה שלכם לפייס את ה"קורבן" היא להצדיק אותו ולהאשים את עצמכם.

הפסיביים אגרסיביים – אלה טיפוסים שמגיבים בשתיקה רועמת. כשהם נפגעים הם חוסמים תקשורת ולא מוכנים לדבר. הם כביכול לא מגיבים אבל האגו הפגוע שלהם מגיב בהחלט ומרוקן אותנו מאנרגיה.

 

הנצלנים – אנשים שיסחטו אתכם עד תום בבקשות שונות על חשבון הזמן והכוחות שלכם וגם על חשבון החיים הפרטיים שלכם. זו יכולה להיות סחיטה רגשית או פיזית וכלכלית. הם באים בגישה שאתה חייב  להם ומעוררים את מצפונך הרגיש כשאתה מנסה לסרב או להתחמק מהם.

 

הביקורתיים – אנשים שהביקורת שלהם יכולה להיות סמויה, כך שלא תמיד תבינו מדוע אתם יוצאים בתחושה עצמית נחותה ובאנרגיה ירודה מאוד אחרי התקשורת איתם. הם מרשים לעצמם להטיף לכם מוסר, לומר לכם איך לחנך את ילדיכם, להעיר הערות פוגעניות בנוגע לכל התנהלות כלשהי בחייכם ובאופן כללי נותנים לכם הרגשה שאתם לא בסדר והרבה פחות טובים מהם. שימו לב שאתם מרבים להתגונן בנוכחותם ולהסביר את עצמכם יותר מהרגיל.

 

תוסיפו לרשימה גם דברנים אינסופיים, מתלוננים סדרתיים, בכיינים דיכאוניים, אנשים היסטריים שהופכים כל דבר קטן לדרמה סוערת, אנשים שבטוחים שהם יודעי כל ומקטינים את ערככם ועוד.

 

אחרי שהבנו שהבעיה אינה בנו אלא בערפדים שסביבנו, נרצה לנטרל את ההשפעה שלהם על חיינו. המירמור העצמי שלהם, הקנאה, חוסר הפרגון והבעיות הפסיכולוגיות שלהם לא צריכים לתפוס מקום בחיים האישיים שלנו ולפגוע בנו. לעיתים אנשים ממשיכים לסבול בשקט רק מפני שהם חוששים להעליב ולפגוע ברגשות הצד השני. אולם, אין שום סיבה שתמשיכו לסבול!

 

הפתרון

אתם חייבים לעשות הפרדה ביניכם לבינם ולהציב גבולות ברורים, בלי לפחד מהתגובה שלהם.

שמרו על מרחק פיזי ורגשי מהם. צמצמו את הקשר איתם למינימום האפשרי.

 

אל תנסו לתקן את התנהגותם! ניסיונות לשינוי ערפדי אנרגיה רק יתישו אתכם עוד יותר.

 

אם אתם פוגשים מישהו ומתחילים לשוחח עמו ומרגישים שהאנרגיה שלכם מתחילה לצנוח – אל תהססו לסיים את השיחה ולהתרחק! המציאו תירוץ כלשהו שיבהיר מדוע אתם מוכרחים ללכת, בלי לייסר את עצמכם במחשבה שהוא עלול להיפגע.

 

הקיפו את עצמכם באנשים חיוביים שממלאים את חייכם באור ומוטיבציה לחיים. אנשים שעושים לכם טוב! אנשים שאיתם אתם פשוט אוהבים את עצמכם!

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה