זמן להשתנות

הימים עוברים והחיים מחליקים לנו מבין האצבעות. משהו קורה בעולם. והיום זה כבר צו השעה להשתנות. לא חושבים שהגיע הזמן לעשות את זה? את הצעד הראשון?

2 דק' קריאה

הרב שלום ארוש

פורסם בתאריך 05.04.21

הימים עוברים והחיים מחליקים לנו
מבין האצבעות. משהו קורה בעולם.
והיום זה כבר צו השעה, להשתנות.
לא חושבים שהגיע הזמן לעשות את
זה? את הצעד הראשון?
 
 
הימים עוברים והחיים מחליקים לנו מבין האצבעות. זה הזמן להשתנות ולשפר את עצמנו, להיות אנשים טובים יותר, לחזק את העניינים הרוחניים שלנו – התפילה, האמונה, הקדושה האישית והצניעות, כל מה שבין אדם למקום ובין אדם לחברו.
 
אפשר להרגיש את זה באוויר. משיח בפתח והגאולה מתקרבת בצעדי ענק. העולם נמצא במצב קשה, ממש במצוקה. דברים שלא הכרנו, ימים שלא חווינו. הדיכאון משתולל בחוץ ומכה באנשים. לא תמצאו מקום אחד בעולם הזה שהאנשים בו לא סובלים בעיה כזו או אחרת.
 
אז מה אתם אומרים, לא חושבים שהגיע הזמן להשתנות?
 
מאמרים נוספים בנושא:
לשחק את המשחק הישן
הוראות היצרן
בקצב הזחל
 
החת"ם סופר זצ"ל אמר שהגלות האחרונה תהיה קשה מכל הגלויות, כי כל יום בגלות הזו יהיה יותר קשר מקודמו, אפילו יותר מאלה שהיו בגלויות שעם ישראל חווה בעבר. והדבק, הדבר היחיד שמחזיק אותנו בגלות ושומר עלינו הוא הקדושה האישית והצניעות שלנו – גברים ונשים כאחד.
 
ורק שתבינו, אם החת"ם סופר אמר את הדברים האלה אז, מה נאמר היום? איך נגדיר את חוסר הצניעות שרואים ברחובות, בחלונות הראווה, את כל הדברים האיומים שנגישים במרחק הקלקלה על העכבר, את כל שלטי החוצות הענקיים עם פרסומות של לקנות ולקנות?
 
אנחנו כמו שבט כזה שנולד בתוך מערה ואף פעם לא ראו את האור. אין לנו מושג מהי קדושה אישית וצניעות אמיתית. אין לנו מושג מה זה לחיות עם האור האמיתי. לא, לא החיקויים הזולים שלו, את אלה אנחנו מכירים טוב מאוד. אין לנו מושג מהי הנאה אמיתית, ואני לא מתכוון לצעצועים שהעולם, בור הגלות בו אנו חיים, מציע לנו מבוקר ועד לילה. גם לא הפיתויים האסורים, הכאב והסבל.
 
* * *
 
זה היה בירושלים של פעם, בימים בהם רבי שמואל סלנט היה רבה הראשי של ירושלים. מגפת מוות הכתה בנשות ירושלים, אך בעיקר בצעירות. צעקות שבר נשמעו כמעט מכל בית. המוות הכה ללא רחמים. חכמי העיר ישבו ביחד וניסו להבין על מה ולמה הדין הקשה הזה, והאם אפשר לבטלו או לפחות להמתיק אותו.
 
רבי שמואל דחה את כל ההצעות על הסף. לטענתו, שום דבר לא יעזור ולא יהיה אפקטיבי אלא אם כן עושים תחילה תשובה ושינוי אמיתי, אם רוצים שדברים ישתנו באמת. הוא אמר שגם תפילה ותענית מועילים, אבל רק אם בני ירושלים יוציאו את היצר הרע שבקרבם.
 
אולי גם זה יעניין אתכם:
בת של מלך
צניעות וקדושה, מדברים על זה
בריתי שלום והגאולה הפרטית
 
המקובלים והצדיקים של ירושלים קיבלו על עצמם לצום במשך שלושה ימים, התפללו והתחננו לבורא עולם שיראה להם על מה ולמה הדין הקשה הזה, הצרה הקשה הזו שפקדה אותם. ואכן, משמים נתנו להם את התשובה: האופנה החדשה שנשות ירושלים אימצו – מעין מחוך חגורה במותניים שמבליטה בצורה חדה את גופן. הנשים הצעירות נפגעו מכיוון שהן בעיקר השתמשו בחגורה זו.
 
רבי שמואל הורה לכנס את בית הדין ובפה אחד הוחלט שנשות ירושלים לא ישתמשו יותר בחגורה הזו. לנשות ירושלים, התמימות של פעם, לא היה שמץ של מושג אילו השלכות חמורות יכולות להיות בגלל חגורה שכזו, ועד כמה היא תפגע בצניעות שלהן. הן הפסיקו להשתמש בהן ומגפת המוות פסקה.
 
* * *
 
היצר הרע מאתגר אותנו 24/7 בלי שום הפסקה של רגע, ואנחנו צריכים להיות תמיד עם יד על הדופק. לעולם אי אפשר לדעת איך הוא ינסה להכשיל אותנו. פעם עם חגורה שמבליטה את הגוף, ופעם עם כל מיני פיתויים בכל מיני אתרים של ניאוף וזוועה, שמשפיעים לרעה והורסים כל חלקה טובה בנשמתו של האדם. פעם, בדיבורים רעים או מבזקי רכילות, כי 'מה כבר יש בכמה משפטים ששמעת או אמרת?' הוא יטען. אל תקשיבו לו.
 
הגאון מוילנא אמר פעם, שמה שהגברים משיגים בלימוד התורה הנשים משיגות בצניעות שלהן. יהי רצון שכל בנות ישראל תתחזקנה ברצון לשמור על צניעותן ונזכה לגאולה השלמה במהרה בימינו, אמן. 

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה