חייגו אמונה!

בני אדם הם עסקת חבילה, ברגע שמתחברים לאזור חיוג האמונה הם זוכים שיתקיים בהם אחד הדברים הכי גדולים שיש. אז חייגו אמונה, למה אתם מחכים?

3 דק' קריאה

ד"ר זאב בלן

פורסם בתאריך 17.03.21

לפעמים, הלחץ והזעם – שבאופן נורמאלי נמצאים מתחת לפני השטח בקשרי המשפחה הקרובים, ובעיקר בני הזוג – צפים בזמנים קשים ואנחנו מרגישים קצת מבולבלים. לכולנו יש את הזמנים האלה, למשל כשאנחנו דואגים בגלל הילדים, בן/בת הזוג, מהשכנים, מהכסף ולפעמים (הרבה פעמים) גם מהבוס.

 

וכשאנחנו מוצאים את עצמנו ב"אזורי הדאגה" הסופר מלחיצים, האדם שנמצא בסיכון הכי גבוה של המתקפה הרגשית הוא, מן הסתם, הכי קרוב אלינו – בן או בת הזוג. אם אנחנו כנים עם עצמנו, אנחנו בדרך כלל יודעים מראש מי עומד להיות המטרה שתספוג את כל הזעם. המשפחה היא השעיר לעזאזל, ואם נתמקד שוב בפרט שהכי עושה לנו את המטרה 'מענגת' יותר… כן, זה שוב, בן או בת הזוג.

 

הדבר הראשון שאנחנו צריכים לעשות כשסערת רגשות כזאת תוקפת אותנו, הוא לגעת ברגשות שלנו, להרגיש באמת מה קורה איתנו. היו כנים ואמיתיים עם מה שאתם מרגישים, ואז עשו את הדבר הכי נכון במצב כזה – דברו עם אלוקים.

 

ולמה אני שם דגש על עניין הרגשות כתחליף למחשבות? ובכן, אם לא ידעתם, אז בהחלט אפשר לעשות שינויים אדירים בדפוסי ההתנהגות ובתגובות שלנו, הרבה יותר מהר דרך הרגשות מהדרך בה נטפל בעניינים בעזרת המחשבות.

 

כשאנחנו תקועים ב'מוד' מסוים, במיוחד כשמדובר במצב רוח שלילי, אי אפשר לחשב בקלות דרך שתנעים לנו את ההרגשה. אבל כשאנחנו עוברים דרך הרגשות שלנו, נוגעים בהם, מכיוון שהם יותר גלובליים ומכסים יותר 'שטח' מאשר המחשבות, בורא עולם ישלח לנו משהו או מישהו או סביבה שיכולים לשנות את הרגשות שלנו, וכתוצאה מכך גם את זווית הראיה והתגובות שלנו. זה יכול להיות הפנים השמחות של הילדים, הבית הנעים שמחכה לנו בסוף יום עבודה, או הדרך בה השמים נראים לנו יפים יותר (הם תמיד יפים, אנחנו אלה שבוחרים לא לראות אותם כאלה…). לא משנה מה יהיה הדבר שיעשה לכם את זה, תנו לרגשות לגאות בתוך הלב שלכם, הפנימו ודעו שאלוקים שולח למטה, אלינו, זרם אדיר של אמונה, תקווה וכוח מאזור חיוג האמונה השמימי שלו!

 

אז חייגו אמונה, למה אתם מחכים?

 

מאמרים נוספים בנושא:

שריר האמונה

הופה, אמונה סטייל!

העניין שלי הוא רק אמונה

אמונה תחת אש

סוד הזוגיות המוצלחת

ככה, בקלי קלות

אם לא תשנה, שום דבר לא ישתנה!

אהבה טהורה

אהבה אמיתית

שניים זה ביחד

סיפור הדרכה מהסרטים

 

שווה שמיעה!

אמונה, איציק דדיה

בעז שרעבי שר אמונה

 

אפילו ה"קליקים" הקטנים ביותר באזור חיוג האמונה הענק הזה, יכולים להוביל לשיפורים מסיביים ופריצת דרך כאן למטה עבורנו. פתאום, נוכל לעבור למצב שונה של רגשות ותגובות. זה כמו להיות חלק מפאזל שמחובר באופן ישיר לפאזל השמימי. אנחנו מקבלים עזרה מלמעלה לעשות את השינוי, הכמעט בלתי אפשרי. ואם נפתח לז, אז מהר מאוד הרגשות והזיכרונות שלנו יוכלו להתכייל מחדש וכך נמצא את עצמנו במקום אחר, שונה לגמרי מזה שהיינו בו.

 

זה דבר שיכול לקרות עם זיכרונות "רעים" שיכולים להיות בלתי ניתנים להתמודדות או למחיקה. מה עושים במצב כזה? מחייגים אמונה, וקליק! אנחנו פתאום זוכרים את אירועי העבר עם רגשות שונים לחלוטין ובמקום: 'זה היה נורא… מזעזע… מחריד… מתיש ומכאיב…' אנחנו מקבלים: 'זה היה חתיכת אתגר קשה, אבל אני שמח שהתמודדתי איתו כי עכשיו אני בן אדם אחר…' וכן הלאה.

 

כשאנחנו מנסים לחיות את חיינו עם אמונה כזאת, אנחנו רואים כמה מהבעיות שלנו נפתרות בדרך נפלאה וניסית ממש.

 

לא מזמן דיברתי עם מישהו שהכניס את עצמו לפאניקה בגלל שהיה צריך 10,000 דולר לרכישת הבית אליו התחייב. אם לא יהיה לו את הסכום הזה כל העסקה נופלת והוא היה הרוס מזה.

 

"תתפלל על זה. אלוקים יכול בהחלט לעזור לך ולתת לך את הכסף", אמרתי לו.

 

אז הבן אדם הלך להתפלל – תפילה אישית (התבודדות, כפי שמכנה אותה רבי נחמן מברסלב) – וביקש מהקב"ה שיעזור לו עם הרכישה של הבית. כשחזר הביתה מאותה התבודדות, אשתו פגשה אותו בפתח הדלת עם פנים מלאות שמחה. היא סיפרה לו שלפני כמה שנים היא השקיעה במניות זהב ושכחה לגמרי מהעניין. "ברח לי מהראש" אמרה לו. "הבוקר, נזכרתי בזה, למרות שלא ידעתי בכלל אם יש שם משהו. והכי מדהים שהצלחתי להשיג את כל הניירת שהייתי צריכה ממש כהרף עין ולמשוך את הכסף…" סכום גדול יותר מזה שהיה צריך לסגירת העסקה. הבעיה נפתרה!

 

בני אדם הם עסקת חבילה, ברגע שאנחנו נתפסים באזור חיוג האמונה הזה אנחנו יכולים לזכות שיתקיים בנו "טעמו וראו כי טוב ה'" (תהלים לד, ט). תחילה, אנחנו חייבים להיות במצב של "טעמו" – לטעום מהשם, ואת זה עושים בתפילה האישית. רק אז, המצב מתחיל להיות מואר ואנו זוכים ל"וראו" – לראות את התשובה המתוקה והמחבקת של הקב"ה, את איך שהוא עונה לתפילות ולמשאלות ליבנו.

 

ואם בעניינים גשמיים ורוחניים זה עוזר, תארו לכם איזו עוצמה יש לאזור חיוג האמונה כשזה מגיע לתא המשפחתי, לזוגיות, לשלום הבית ולחינוך הילדים!

 

 

* * *

ד"ר זאב בלן הוא פסיכותרפיסט העוסק בתחום למעלה מ-32 שנים, מטפל ומאמן בעזרת האמונה (אמונה קואצ'ינג) ועל פי משנתו של רבי נחמן מברסלב.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה