חלון לניצחון – שלב רביעי בדרך לניצחון

אומרים שכל מה שילד צריך בשביל להצליח זה רק אדם אחד שבאמת מאמין בו. אני מאמין בכם, אתם מאמינים בעצכם? בואו להתבונן על עצמכם מהחלון לניצחון עם מבט חדש על החיים.

3 דק' קריאה

הרב שלום ארוש

פורסם בתאריך 15.03.21

אם אתם לא אוהבים, לנצח אל תקרא את המאמר הזה. זה מאמר למנצחים בלבד. וכמובן, הרביעי בסדרת השלבים בדרך אל הניצחון שלב אחרי שלב, קומה על גבי קומה.

 

בכל שלב נגענו בנושא ייחודי: שלב הראשון – מודעות עצמית, השלמה וקבלה של מציאות היצר הרע שבנו ונטרול רגשות שליליים בנושא. שלב שני – המפגש, הבנה לעומק שהכוח המרכזי והעיקרי שלנו הוא התפילה, ובעיקר התפילה האישית. שלב שלישי – צעד קטן להצלחה הגדולה, המסקנה המתבקשת והנדרשת מאיתנו באמת על מנת לנצח היא – מחויבות אישית מלאה לקביעת המפגש היומי.

 

ליישם ולהבין

 

אם אתם אוהבים לנצח וקיבלתם את ההחלטה ללכת על זה, אז תקראו תיישמו ותבינו. כן, כן. זו לא טעות. זה לא מאמר של "לקרוא להבין וליישם", אלא "לקרוא ליישם ולהבין", כי אפשר לקרוא אינספור מאמרים וספרים ולהשתתף במיליון שיעורים והרצאות, אפילו למסור בעצמכם הרצאות בנושא התבודדות ולהבין לעומק את העצה והתועלת שלה ולהיות משוכנעים במאה אחוז, בכל זאת, לא ליישם וכמובן גם לא לנצח… לא חבל?

 

כי המנצחים האמיתיים, הם רק אלה שמיישמים.

 

ולמה אני משתמש במושג "ניצחון" ולא "מלחמה"? כי במלחמת היצר הרע, מי שנלחם בדרך הנכונה – מנַצֵח. זה מובא כבר בזוהר הקדוש, שאומר שהגיבור האמיתי והנצחן האמיתי זה מי שמחזיק את כלי הנשק בידו ולא עוזב אותו לעולם. עכשיו, כשהחלטתם להחזיק בכלי הנשק, אשתדל במאמר זה לתת לכם את הנשק ביד ואתם לא תעזבו אותו – ואם כך, אתם כבר בניצחון. לא בדרך לניצחון, אלא ממש בניצחון!

 

כל כך פשוט שזה פשוט לא ייאמן

 

היישום המעשי של כלי הנשק שהוא ההתבודדות הוא פשוט מאוד:

 

צריך ליצור בסדר היום שלכם חלון של שעה, על הבוקר לפני הכל או בערב אחרי הכל או איפה שהוא באמצע כשאתים מתפנים – איך שנוח לכם. זה גם לא משנה איפה זה יהיה, העיקר שתרגישו בנוח. פנו לבורא עולם ודברו איתו במילים הפשוטות שלכם. אל תתכננו יותר מידי, פשוט חשבו הכי פשוט שבעולם: על מה טוב לכם בחיים? על זה תגידו תודה. מה מעיק לכם בחיים? עם מה אתם מתמודדים? שתפו את הבורא ובקשו עצה ועזרה. יש יותר פשוט מזה? זה הכל.

 

נכון, אפשר לדבר, להסביר ולהדגים רבות, אבל אני לא רוצה שמרוב עצים לא יראו את היער ולא ישימו לב לפשטות המדהימה. כי זה ממש כך: שיחת נפש עם חבר טוב.

 

מאמרים נוספים בנושא:

טובים, לא מרירים

הכוח לנצח!

מחליפים משקפיים

גישה חיובית, זה הכוח!

ותודה שהוא כאן

עוד יום שגרתי?

ברוכים הבאים לזירה הלוהטת

הקרב הטוב

סיבוב שלישי

כנפיים של נשר

קבוע, אבל בטוח!

 

המציאות החלומית

 

זה נשמע כל כך פשוט עד שלא ייאמן שזה כלי הנשק העוצמתי ביותר. ובגלל שזה באמת כל כך מפתיע, אני רוצה לחדד את הנושא מזווית חדשה שלא דיברתי עליה בעבר.

 

התבודדות יומית הלכה למעשה – תוביל אתכם להרבה רוגע ושלוות נפש. כמה טוב לפרוק מטענים. כל שכן כשמשתפים את בורא עולם. וכשמשתפים מישהו – מקבלים שותף. כל אחד יודע עד כמה שותף נאמן בחיים יכול לעזור ולנשא אותנו, ואין לכם שותף יותר נאמן מבורא עולם. אין לכם שותף יותר עוצמתי מבורא עולם שהוא בעל הכוחות כולם. וחוץ מהניצחון במלחמה, אתם גם תחוו הרבה אור ואושר בחיים בזכות עצה זו.

 

המנוע של החיים

 

אבל על כל זה כבר דיברנו בעבר, ועכשיו אני רוצה לתת נקודה חדשה, מרעננת ומעמיקה:

 

ישנו משפט חכם ועמוק האומר, שכל מה שילד צריך בשביל להצליח בחיים זה רק בן אדם אחד שבאמת יאמין בו. כלומר, אתם להצמיד לילד מורים פרטיים ומטפלים ולקנות לו כל מה שהוא צריך ולשלוח אותו לחוגי העשרה, בקיצור, לעשות הכל! אבל אם לא נתתם לו את הבסיס הנפשי הנצרך – האמונה בילד – לא נתתם לו כלום. זה כמו הרכב החדיש והמשוכלל ביותר שחסר לו רק דבר אחד: רק המנוע…

 

לעומת זאת, אם הילד מרגיש שמאמינים בו, אפילו רק בן אחד בעולם – הוא כבר יצליח, ולא משנה אילו תנאים יהיו לו, קשים ככל שיהיו. מובן מכאן שישנן נקודות עומק פנימיות בנפש שלנו שהן קובעות את כל החיים שלנו, והאם נצליח או חלילה להיפך.

 

 

כל כך פשוט שזה לא ייאמן, שיחת נפש עם חבר טוב. זה הכל…

 

כולנו ילדים

 

וכל אחד מאיתנו הוא בעצם ילד. גם כפשוטו, חסרה לנו הרבה הרגשה של אמונה בעצמנו ואמונה שמאמינים בנו. וגם כולנו הרי ילדים של בורא עולם ואנו זקוקים נואשות להרגשה של נוכחותו בחיים שלנו, נוכחותו כאבא תומך אוהב ו… מאמין. על ידי ההתבודדות יומית – מקבלים את המתנה היקרה והכל כך נצרכת הזו.

 

כי בלי תפילה זה בלי השם ועם תפילה זה עם השם. לא תמצאו דבר שמזמין את בורא עולם לחיים שלכם כמו ההתבודדות היומית. הנוכחות של בורא עולם בחיינו היא אמונה. ולהאמין שהבורא נוכח, משמעו שהוא נוכח במהותו ובעצמותו. הוא לא נוכח כשוטר, כמבקר או כמעניש, אלא כאבא אוהב, טוב מיטיב הרוצה רק להיטיב לנו. הוא נוכח ברחמנות אינסופית ובאמונה. ובכל נברא שהוא יצר – הוא מאמין בו.

 

האמונה היא לא שאלה של 'כן ולא', אלא היא תהליך דינמי, סולם שבו אנו עולים ומעפילים לאורך כל החיים שלנו. כשאנחנו מדברים עם בורא עולם – אנו עולים בסולם האמונה וחיים את האמונה ברבדים עמוקים יותר כל פעם מחדש. "חדשים לבקרים רבה אמונתך" – וזה אומר שכל מנוע החיים הפנימי שלנו הולך ומתגבר, הולך ומתחזק ומזרים אנרגיה חדשה בכל המציאות שלנו.

 

כאשר אנו מונעים מכוח התפילה, מכוח האמונה – בורא עולם איתנו ואנו מנצחים! ועל זה נשאר רק לאחל בהצלחה עצומה ורבה לכולנו!

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה