חלק ב- תורה עג- תהלים מסוגל לתשובה

ליקוטי מוהר"ן תנינא - תורה עג - מי שרוצה לזכות לתשובה, יהיה רגיל באמירת תהלים, כי אמירת תהלים מסוגל לתשובה. כי יש נון שערי תשובה, ומ"ט שערים יכול כל אדם ליכנוס בהם ולהשיגם...

2 דק' קריאה

מערכת ברסלב ישראל

פורסם בתאריך 07.04.21

ליקוטי מוהר"ן תנינא
 
 
תורה עג
 
מי שרוצה לזכות לתשובה, יהיה רגיל באמירת תהלים, כי אמירת תהלים מסוגל לתשובה. כי יש נון שערי תשובה, ומ"ט שערים יכול כל אדם ליכנוס בהם ולהשיגם, אך שער החמשים הוא בחינת התשובה של השם יתברך בעצמו, כביכול, כי גם אצלו יתברך מצינו בחינת תשובה, כמו שכתוב (מלאכי ג): שובו אלי ואשוכה אליכם.
 
ואלו המ"ט שערי תשובה הם בחינת מ"ט אותיות שיש בשמות שנים עשר שבטי י-ה, כי כל שער ושער יש לו אות ממ"ט אותיות השבטים. והנה הכל חפצים ליראה את שמך, ואף על פי כן לאו כל אדם זוכה לעשות תשובה, כי יש אחד שאין לו התעוררות כלל לתשובה, ואפילו מי שיש לו התעוררות לתשובה, אינו זוכה להגיע אל האות והשער של תשובה השייך לו. ואפילו אם מגיע לשם, יכול להיות שהשער של תשובה סגור, ומחמת כל זה, אין האדם זוכה לתשובה. וע"י אמירת תהלים, אפילו מי שאין לו שום התעוררות לתשובה, הוא מתעורר לעשות תשובה, וגם זוכה ע"י תהלים להגיע אל השער ואות השייך לו, ולפתוח השער.
 
נמצא, שזוכה ע"י תהלים לעשות תשובה. וזה בחינת (שמואל ב, כג): נאום הגבר הוקם על, ודרשו רז"ל (מ"ק ט"ז ע"ב): שהקים עולה של תשובה, ונעים זמירות ישראל, כי ע"י בחינת נעים זמירות ישראל, דהיינו ספר תהלים שיסד, על ידי זה הוקם עולה של תשובה, כי ע"י תהלים זוכין לתשובה כנ"ל. וזה שאמרו רז"ל (ע"א ד ע"ב): לא היה דוד ראוי לאותו מעשה, אלא כדי להורות תשובח ליחיד וכו’. נמצא, שעיקר הוראת התשובה ע"י דוד המלך, ועיקר התשובה של דוד המלך הוא ספר תהלים, שאמרו בהתעוררות גדול מאד וברוח הקודש, עד שכל אחד ואחד כפי מה שהוא, יכול למצוא את עצמו בתוך ספר תהלים, ולזכות לתשובה ע"י אמירת תהלים כנ"ל:
 
ועיקר הזדככות שנים עשר שבטי י-ה, שהם מ"ט אותיות, שהם בחינת מ"ט שערי תשובה, היה במצרים, שהוא בחינת מצר הגרון, שהוא בחינת תשובה עילאה (כמובא בכתבי האר"י ז"ל ועיין שם והבן היטב). ועל כן אחר שנזדככו שם במצרים, וזכו לצאת משם, ספרו מ"ט ימי הספירה, שהם כנגד מ"ט שערי תשובה, שהם בחינת מ"ט אותיות הנ"ל. וביום החמישים, אז: וירד ה’ על הר סיני (שמות יט) – זה בחינת: ואשובה אליכם, בחינת התשובה של השם יתברך בעצמו, כביכול, בחינת שער החמישים כנ"ל:
 
וזהו: ואל’ה שמו’ת בנ’י ישרא’ל הבאי’ם מצרימ’ה א’ת יעק’ב אי’ש ובית’ו – סופי תיבות הם אותיות "תהלים" ואותיות "תשובה". כי ע"י תהלים זוכין לתשובה, שהיא בחינת שמות בני ישראל הבאים מצרימה וכו’. כי מ"ט שערי תשובה הם בחינת מ"ט אותיות שיש בשמות בני ישראל הבאים מצרימה, להזדכך שם כנ"ל:
 
מה שאנו רואין, שבימי תשובה, דהיינו באלול ועשרת ימי תשובה, כל ישראל עוסקין אז באמירת תהלים. כי אמירת תהלים מסוגל לתשובה כנ"ל, ועל כן הוא דבר גדול מאוד לעסוק תמיד באמירת תהלים, כי תהלים הוא התעוררות גדול מאוד מאוד להשם יתברך, אשרי שיאחז בו:
 
  

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה