חלק ב- תורה עח- המשך -עט

ליקוטי מוהר"ן תנינא - תורה עח - המשך - וצריכין לבקש מאד מהשם יתברך לזכות להתקרב להצדיק האמת, כי אשרי למי שזוכה להתקרב בעודו בחיים חיותו לצדיק האמת, אשרי לו אשרי חלקו. [כי אח"כ...

2 דק' קריאה

מערכת ברסלב ישראל

פורסם בתאריך 07.04.21

ליקוטי מוהר"ן תנינא
 
 
תורה עח – (המשך)
 
וצריכין לבקש מאד מהשם יתברך לזכות להתקרב להצדיק האמת, כי אשרי למי שזוכה להתקרב בעודו בחיים חיותו לצדיק האמת, אשרי לו אשרי חלקו. [כי אח"כ (היינו לאחר מיתה), קשה אז מאד להתקרב, וצריכין מאד להרבות בתפילה ותחנונים מאד, שיזכה בחיים חיותו להתקרב לצדיקי אמת], כי הבעל דבר שם ליבו על זה מאוד עכשיו, לבלבל את העולם, כי ישראל הם עכשיו קרובים אל הקץ מאוד, ויש עכשיו לישראל געגועים גדולים וכיסופין גדולים להשם יתברך, אשר לא היתה כזאת בימי קדם, וכל אחד נכסף מאוד להשם יתברך, על כן הערים הבעל דבר והכניס מחלוקת בין הצדיקים, והקים בעולם מפורסמים הרבה של שקר, וגם בין הצדיקים האמיתיים הכניס מחלוקת גדול, עד שאין אחד יודע היכן האמת. על כן צריכין לבקש מאד מהשם יתברך לזכות להתקרב להצדיק האמת:
 
העתקה מכתב יד רבינו ז"ל בעצמו, מה שמצאנו אצלו. והם ראשי פרקים מענין הנ"ל, ועוד נוסף דברים בהם מה שלא ביאר בפירוש. וכפי המובן מאלו הראשי פרקים יראה המעיין שיש בזה הענין הנ"ל עוד דברים רבים כהמה, אך אנחנו לא זכינו לשמוע בפירוש כי אם ענין הנ"ל:
 
ואתחנן. מתנת חינם. חינם, עריות. פגם הדעת. משה, דעת. פרישות. פה עמוד עמדי. הבריאה, מתנת חינם. עולם חסד יבנה. הבריאה קודם מתן תורה. עת לעשות לה’, היינו עשיית העולם. הפרו תורתך, ביטולה של תורה. בעת ההיא לאמר, בעשרה מאמרות. ההיא, ההעלמה. כח מעשיו הגיד לעמו:
 
עוד מצאנו כתב יד רבינו ז"ל, והם ראשי פרקים מאיזה תורה נפלאה:
 
 
תורה עט
 
הקול קול יעקב. כרוז. עשו וישא קולו. יצחק זמן קוּף צדיק ישנים וכו’. ושבת עד ה’ אלקיך ושמעת בקולו. יצחק בן אברהם זמן נתאחד. אברהם אוהבי. בעיניו כימים אחדים באהבתו. ושאר ישוב בנך. אם תשוב ואשיבך לפני תעמוד:
 
כי בא השמש. נתקצר הזמן. וישכב במקום. יש כ"ב (תיקון יח) קחו עמכם דברים ושובו. מאבני המקום אבנים אותיות. מראשותיו מחשבה מברר הכל:
 
וישלח יעקב מלאכים מצוות זמניות עשה מצוות הרבה נברא כמה מלאכים. לפניו. תשובה. ואשיבך לפני. ארצה שעיר. נ’ד’ת’ה’ר’ אציגה. סוכה תשובה. תסוכני בבטן אמי. הולדה. שאר ישוב בנך:
 
וישב יעקב בארץ – לקיים כיבוד אב, לבטל כח כיבוד של עשו. אלה תולדות – פוסל זרעו של עשו. יוסף תשובה. תשובה על צדיקים. במקום שבעלי תשובה עומדים. בית עשו לקש בית יוסף להבה:
 
 

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה