חלק ב- תורה עט- המשך

ליקוטי מוהר"ן תנינא - תורה עט - המשך - מקץ שנתיים. אחרית הימים. ופרעה חולם. סטרא אחרא מתחזקת. והנה עומד שתק. יאור תשובה מבכי נהרות חיבש. נשאו נהרות קולם...

2 דק' קריאה

מערכת ברסלב ישראל

פורסם בתאריך 07.04.21

ליקוטי מוהר"ן תנינא
 
 
תורה עט – (המשך)
 
מקץ שנתיים. אחרית הימים. ופרעה חולם. סטרא אחרא מתחזקת. והנה עומד שתק. יאור תשובה מבכי נהרות חיבש. נשאו נהרות קולם:
 
ויגש אליו יהודא תקרובתא מלכא במלכא נתאחדו במצוות. כי הנה המלכים אזי עברו כל מלאכי חבלה. ידבר נא באוזני ולא יבלבלו את קולי. ואל יחר אפך. בצר לך. כפרעה תשובה. בפרוע פרעות בהתנדב. כי כמוך כפרעה. תשובת המשקל. יוסף הטמין חרפתי:
 
ויקרבו ימי ישראל למות. התאחדות הזמן. למות זה בצר לך וכו’ באחרית הימים. ויקרא לבנו ליוסף. תשובה שאר ישוב בנך. הטמין חרפתי. אל תקברני במצרים במצר הגרון. בשעת בחינת בצר לך:
 
ואלה שמות. לכו חזו מפעלות וכו’. שמות פעולות מצוות. שמות פירוד בין המצוות. ויהי כל נפש וכו’ שבעים נפש. אחדות. ע"י ויוסף היה במצרים אסף חרפתי:
 
וארא אל אברהם וכו’ באל שדי זמן וגבול גלות. ושמי ה’ כשידפקו על דלתי רחמים. קודם הקץ. זהו התקרבות הזמנים. וגם הקימותי את בריתי וכו’ לתת להם ארץ מגוריהם תותבותהון תשובה וגם אני שמעתי נאקת בני ישראל. זה קול. מגוריהם אסיפת הניצוצות בתשובה. לארץ ישראל. בונה ירושלים. נדחי ישראל יכנס:
 
בא אל פרעה. משה בחינת אחדות הזמנים, מ’ה ש’היה ה’וא שיהיה. פרעה, קולה כנחש ילך. אני הכבדתי את ליבו למען שיתי אותותי. אם לא יאמינו לקול האות. בקרבו. הכבדתו שהכביד על ישראל כדי לעוררם בתשובה. ופרעה הקריב:
 
וישמע יתרו קריעת ים סוף ומלחמות עמלק. קריעת ים סוף, זה ביטול הזמנים. וישקף ה’ אל מחנה מצרים בעמוד אש וענן ויהם. עמוד אש זה לילה וענן זה יום והקב"ה ערבבם וביטל הזמנים. מלחמת עמלק זה תשובה. משה אהרן וחור פירוש רש"י בתענית היו שרויים. על ידי זה וישמע יתרו שמע הקול: (עד כאן לשון רבינו ז"ל)
 
כל זה מצאנו מכתב יד רבינו ז"ל, והעתקנו אות באות. והנה הדברים סתומים וחתומים מעין כל, אין יוצא ואין בא, אך מעוצם תשוקתנו להבין ולהשכיל כל מה דאפשר מנעימת נפלאות השגותיו הקדושים, יגעתי ומצאתי מעט מזעיר כמציץ מן החרכים. והנה אנוכי הרואה, כי דברים האלה כתבם בדרך ראשי פרקים ברמז בעלמא לזכרון, ואחרי העיון הבנתי איזה הקדמות שכיון להם, אשר עליהם יסוב כל העניין הזה. אפס קצהו מצאתי, לא כולו כי כפי הנראה בודאי כיון עוד לאיזה הקדמות, אשר לא זכיתי לעמוד עליהם, ומחמת זה אי אפשר לבאר ולפרש העניין הזה היטב, שיהיה מובן כל דבריו, אך אף על פי כן מה שאפשר להבין מעט על פי ההקדמה שהבנתי מדבריו, אמרתי לבאר מה שבידי, ואולי על ידי זה ישמע חכם ויוסף לקח, ויבין עוד דבר מתוך דברי לבאר השאר על נכון:
 
 

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה