חלק ב- תורה עט- המשך

ליקוטי מוהר"ן תנינא - תורה עט - המשך - והנה מה שהאיר ה' עיני הוא, כי רבינו ז"ל רוצה לגלות, שתשובה ובחינת למעלה מהזמן, דהיינו ביטול הזמנים, הם בחינת אחת...

2 דק' קריאה

מערכת ברסלב ישראל

פורסם בתאריך 07.04.21

ליקוטי מוהר"ן תנינא
 
 
תורה עט – (המשך)
 
והנה מה שהאיר ה’ עיני הוא, כי רבינו ז"ל רוצה לגלות, שתשובה ובחינת למעלה מהזמן, דהיינו ביטול הזמנים, הם בחינת אחת, ועל ידי זה זוכין לשמוע הקול דקדושה ולהכניע הקול דסיטרא אחרא. וכן מבואר בהאלף-בית החדש, באות תו –  תשובה, סימן א, וזה לשונו: יום שהאדם עושה תשובה, הוא למעלה מהזמן, ומעלה כל הימים למעלה מהזמן, וכן יום הכיפורים הוא למעלה מהזמן, עד כאן לשונו. נמצא מבואר, שתשובה הוא למעלה מהזמן. ולעניות דעתי זהו מה שרוצה לבאר בפסוקים אלו, בצרוף עוד איזה הקדמות שלא זכיתי לעמוד עליהם כנ"ל.
 
ועתה בוא וראה, ותבין מעט מדבריו. ונתחיל לדוגמא מסוף דבריו הקדושים, והוא: וישמע יתרו קריעת ים סוף וכו’ כנ"ל. קריעת ים סוף זה ביטול הזמנים, וישקף ה’ וכו’ – פירוש, בזה רוצה לבאר ולהוכיח בקיצור נפלא, שקריעת ים סוף הוא בחינת ביטול הזמנים, כי בקריעת ים סוף כתיב (שמות יד): וישקף ה’ אל מחנה מצרים בעמוד אש ערבבם וביטל הזמנים. נמצא, שקריעת ים סוף הוא בחינת ביטול הזמנים. והולך ומבאר ההקדמה הנ"ל, שביטול הזמנים ותשובה הוא בחינה אחת וכו’, וזה שכתב: מלחמת עמלק זה תשובה, כמטה אהרן וחור – פירש רש"י: בתענית היו שרויים. פירוש, שמביא ראיה שמלחמת עמלק זה תשובה, כי אז היו שרויים בתענית משה אהרן וחור, שזהו בחינת תשובה. נמצא שקריעת ים סוף ומלחמת עמלק זהו בחינת ביטול הזמנים ותשובה, שהם תלויים זה בזה. ועל ידי זה וישמע יתרו שמע הקול, היינו כנ"ל, כי ע"י תשובה, שהוא ביטול הזמנים, על ידי זה שומעין הקול דקדושה כנ"ל. ועל פי דרך זה תשוב ותראה כל העניינים האלה הכתובים לעיל, ותמצא בהם דברים ערבים.
 
ועתה נשוב לתחילת דבריו: הקול קול יעקב. כרוז. עשו וישא קולו. היינו שצריכין להגביר הקול קול יעקב על הקול דסיטרא אחרא, שהוא בחינת עשו, שנאמר בו וישא קולו, שהוא מתגבר להעלים ח"ו הקול של יעקב, וצריכין להתגבר להכניע הקול של עשו, כדי שנזכה לשמוע הקול של יעקב. וזה זוכין ע"י תשובה, שהוא ביטול הזמנים כנ"ל.
 
  

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה