חלק ב-תורה ה- המשך

ליקוטי מוהר"ן תנינא - תורה ה - המשך - יב - ואזי, כשבא טומאה הנ"ל ע"י עיוות המשפט, אין תיקון רק ע"י קישור המרכבה, שצריכין לקשר המרכבה, בחינת: מרכבו ארגמן, שהם רפאל וגבריאל וכו'...

2 דק' קריאה

מערכת ברסלב ישראל

פורסם בתאריך 07.04.21

ליקוטי מוהר"ן תנינא
 
 
תורה ה – (המשך)
 
תקעו בחודש שופר בכסה ליום חגנו, כי חק לישראל הוא משפט לאלהי יעקב: (תהלים פא)
 
יב
 
ואזי, כשבא טומאה הנ"ל ע"י עיוות המשפט, אין תיקון רק ע"י קישור המרכבה, שצריכין לקשר המרכבה, בחינת: מרכבו ארגמן, שהם רפאל וגבריאל וכו’, שהם מלאבי המרכבה, כמובא, שצריך לקשרם, לתקן פגם המרכבה הנ"ל, שמשם באין האהבות הנפולות כנ"ל. ועל כן קודם השינה נתתקן מקדמונים לומר קישור המרכבה, דהיינו: מימיני מיכאל ומשמאלי גבריאל וכו’, כי ע"י קישור המרכבה ניצולין מטומאה הנ"ל:
 
יג
 
וזה בחינת תקיעה תרועה שברים. תקיעה זה בחינת (עמוס ג): היתקע שופר בעיר ועם לא יחרדו, בחינת חרדת הגוף, בחינת קר רוח, בחינת (משלי יז): וקר רוח איש תכונה, שעל ידי זה הוא תיקון האמונה, ע"י איש תבונה כנ"ל. תרועה זה בחינת: ומשה היה רועה, בחינת תפילין, היפך רועה זונות כנ"ל. שברים זה בחינת חלומות צודקים ואמיתיים, בחינת (שופטים ז): את מספר החלום ואת שיברו, דהיינו חלומות צודקים ואמיתיים:
 
גם שברים הוא בחינת תיקון המשפט, בחינת (תהלים נא): לב נשבר (ע’ תיקון כא דף מט), דהיינו מה שהלב נשקה לכבות חימום הלב, שהוא כמו נור דלוק, בחינת (תהלים קד): ישברו פראים צמאם, כי ע"י קילקול המשפט, שמזה נופלין אהבות נפולות כנ"ל, ועל ידי זה הם מחממין הלב ומטמאין ח"ו, כנ"ל, כי הלב הוא מקום המשפט, כמו שכתוב (שמות כח): ונשא אהרן את משפט בני ישראל על ליבו, וכשיש קילקול המשפט, הם מחממין הלב ע"י האהבות הנפולות, ועל כן צריך להשקות את הלב, לכבות חימום הנ"ל. וזה בחינת שברים, בחינת לב נשבר, בחינת: ישברו פראים צמאם, דהיינו שהלב נשקה, ונכבה חימום הנ"ל, שזה בחינת תיקון המשפט:
 
יד
 
וזה בחינת: ראש השנה, יום כיפור, סוכות, שמיני עצרת. כי ראש השנה הוא בחינת תיקון האמונה, בבחינת (תהלים פט): אף אמונתך בקהל קדושים, כי אז נתקבצין כל הקהילות הקדושות, ועל ידי זה נתלקטין ונתקבצין כל ליקוטי האמונה, בבחינת: אף אמונתך בקהל קדושים כנ"ל, ועל ידי זה נעשה תיקון המוחין כנ"ל. וזהו ראש השנה – ראש דייקא, כי נעשה ונתתקן בחינת מוחין כנ"ל.
 
וזהו בחינת החמישה חושים של המוח, שכולם נמצאים בבחינת ראש השנה, כי יש חמישה חושים בהמוח, שהם ראיה, שמיעה, ריח, טעם, מישוש – וכולם נמשכין מהמוח, כי מהמוח נמשכין גידין לכל אלו החושים, וכל אלו החושים נמצאים בבחינת ראש השנה, שהוא בחינת ראש ומוחין כנ"ל.
   
               

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה