חלק ב-תורה ח- המשך

ליקוטי מוהר"ן תנינא - תורה ח - המשך - ח - ועל כן צריכין לחפש ולבקש מאד אחרי מנהיג אמיתי להתקרב אליו, כי כל מנהיג ומנהיג יש לו בחינת רוח נבואה, וגם עכשיו, שבטלה הנבואה...

2 דק' קריאה

מערכת ברסלב ישראל

פורסם בתאריך 07.04.21

ליקוטי מוהר"ן תנינא
 
 
תורה ח – (המשך)
 
תקעו בחודש שופר בכסה ליום חגנו, כי חוק לישראל הוא משפט לאלקי יעקב: (תהלים פא)
 
 
ח
 
 
ועל כן צריכין לחפש ולבקש מאד אחרי מנהיג אמיתי להתקרב אליו, כי כל מנהיג ומנהיג יש לו בחינת רוח נבואה, וגם עכשיו, שבטלה הנבואה, אעפ"כ בהכרח שיהיה להמנהיג, בחינת (במדבר יד): רוח אחרת, מה שאין נמצא בשאר ההמון, שעל ידי זה זכה להיות מנהיג, כי בלא זה, מפני מה יזכה זה דייקא להיות מנהיג, ולא אחר.
 
אך באמת כל מנהיג ומנהיג של ישראל יש לו בחינת רוח אחרת, כי המנהיג הוא בחינת (במדבר כז): איש אשר רוח בו, אשר יוציאם ואשר יביאם; כי המנהיג המוציא והמביא את ישראל, בודאי יש לו בחינת רוח אחרת, אשר מחמת זה נעשה הוא דייקא מנהיג לישראל. וזה הרוח אחרת שיש להמנהיג, הוא בחינת רוח הקודש, רוח נבואה. אעפ"י שעכשיו אין נמצא רוח נבואה, רוח הקודש ממש, אעפ"כ בודאי יש לו בחינת רוח אחרת, הנמשך מן הקדושה, מה שאין נמצא בשאר ההמון. שזהו גם כן בחינת רוח הקודש, אעפ"י שאינו רוח הקודש ממש לידע עתידות, אעפ"כ הוא בבחינת רוח הקודש, רוח נבואה.
 
ועל ידי בחינת הרוח הקודש שיש להמנהיג האמיתי, שהוא בחינת רוח נבואה, על ידי זה כל המתקרבים אליו נתחזק ונתתקן אצלם האמונה האמתית דקדושה, כי כל מי שזוכה להתקרב למנהיג האמיתי, ע"י התקרבותו אליו נתתקן ונתברר אצלו בחינת המדמה, ע"י בחינת הרוח נבואה של המנהיג, כי עיקר תיקון המדמה הוא ע"י בחינת רוח נבואה כנ"ל, וע"י תיקון המדמה, נתתקן ונתברר האמונה הקדושה כנ"ל, על כן כל המתקרבים למנהיג אמיתי, זוכין לאמונה ישרה דקדושה:
 
אבל באמת צריכין לחפש ולבקש מאד מאד אחר מנהיג אמתי כזה, וצריך לבקש מאד מהשם יתברך, שיזכה להתקרב למנהיג אמיתי, כדי שיזכה לאמונה אמתית בשלימות, כי כשמתקרבין ח"ו למנהיג של שקר, על ידי זה באין ח"ו לאמונות כוזביות, כי מנהיג של שקר, הוא בחינת נביא השקר, בחינת (מלכים א, כב): רוח שקר, ועל ידי זה אדרבא, נתקלקל המדמה, ובאים לאמונות כוזביות, כי עיקר תיקון האמונה היא ע"י בחינת רוח נבואה שיש להמנהיג אמיתי, שעל ידי זה נתברר המדמה, ועל ידי זה נתתקן האמונה כנ"ל. אבל בלא בחינת נבואה, אין המדמה ברור ומתוקן, ואזי המדמה מערב ומבלבל את האדם באמונות כזביות.
 
  

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה