חסד

שיחה - "ענייני הוא סוד, אולם אינו סוד כשאר הסודות, אלא הוא סוד כזה שאף אחר שמגלים אותו נשאר הוא בגדר סוד, ועל כן עליכם לדעת עתה בהתחלת התקרבותכם, שכל חייכם עליכם לחתור עוד ועוד בהבנת עומק...

1 דק' קריאה

מערכת ברסלב ישראל

פורסם בתאריך 07.04.21

עצה
 
עיקר בריאת האדם וירידתו לעולם הגשמי הזה המלא קליפות והסתות וכו’, הוא כדי שיוכל להוציא החסדים הנעלמים מאוד מהעלם אל הגילוי, שזה עיקר גדולתו יתברך, כי מידת החסד נקראת גדולה, וכל מה שמוציאים חסדו מהעלם אל הגילוי נתגלה גדולתו יתברך יותר.
 
וזה בעצמו גם כן העניין של בחינת ‘ירידה תכלית העליה’, כי על ידי שמחזק עצמו גם בעת הירידה על ידי האמונה בעוצם חסדיו יתברך עד אין קץ ותכלית, על ידי זה מוציא החסדים הנעלמים אל הגילוי, שזה עיקר גדולתו יתברך, ועל ידי זה זוכה לעלות בעליה גדולה ולהשיג השגה יתירה בגדולתו יתברך.
 
וזה גם כן בחינת: מקום שבעלי תשובה עומדים אין צדיקים גמורים יכולים לעמוד, כי על ידיהם נתגלה גדולת חסדו וטובו יתברך ביותר.
 
 
מים עמוקים עצה בלב איש ואיש תבונות ידלנה.
 
 
שיחה
 
ענייני הוא סוד…
 
כשבאו הבחורים החדשים מפולין לרוסיה וראה אותם החסיד רבי דוד צבי דאשיווסקע זצ"ל, ניגש אליהם וחיזקם ועודדם, כשעיקר דבריו הם מה שאמר רבנו:
 
"ענייני הוא סוד, אולם אינו סוד כשאר הסודות, אלא הוא סוד כזה שאף אחר שמגלים אותו נשאר הוא בגדר סוד, ועל כן עליכם לדעת עתה בהתחלת התקרבותכם, שכל חייכם עליכם לחתור עוד ועוד בהבנת עומק תורתו וקיום עצותיו, ומיום ליום יתגלה לכם יותר ביאור סוד זה, אף על פי שגם בסופם ישאר עניינו בגדר תעלומה וסוד, כי המכסה הוא הגילוי, כידוע"…
 
        
ושיחותיו הן אפילו לא טיפה מן הים הגדול,
רק שיראו לקחת מהן מוסר ויזכו להתעוררות גדולה. 

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה