יוחאי בן אב”י – ברך עלינו

מתפללים על הגשמים בלחן חדש! הזמר והיוצר יוחאי בן אב"י עם סינגל חדש "ברך עלינו" – ברכת השנים מהתפילה. הפקה מוסיקלית של ערן קליין.

2 דק' קריאה

רועי אבירם

פורסם בתאריך 15.03.21

הזמר והיוצר יוחאי בן אב"י מוסיף לסדרת הסינגלים שלו, שיר חדש ומרגש: ברך עלינו – לחן ומילים מקוריות לברכת השנים הנאמרת בתפילת שמונה עשרה.

 

כשבאמתחתו שני אלבומים משובחים – שעה ברחוב הגליל ו-בוא ונצא, ממשיך יוחאי בפרויקט שהחל לפני כחמש שנים, בו הוא מלחין ומתכתב עם המקורות.

 

ברך עלינו הוא השיר השמיני בפרויקט, והוא מצטרף אל יסוד כסא השם, מעוז צור, צפיה, סוכה ולולב, שובי אלי, ושירים נוספים שמתעתדים להיכלל באלבום חדש.

 

למילות התפילה השגורה בפי כל הוסיף יוחאי מילים משלו, המנסות לחבר בין התפילה לבין המציאות אותה חווה יוחאי בין מרבדי השדות הצמאים למים.

 

את השיר עיבד והפיק מוסיקלית ערן קליין, שיחד עם הנגנים המוכשרים נתן לו גוון עמוק, ועם קליפ המילים המיוחד מבית היוצר של דיגיסטייג', אפשר ממש לחוש נינוח של גשם.

 

"מי שגר במושב חי יום יום את ההשתוקקות לגשמים, וגם אם אתה לא חקלאי בפועל אתה רואה את הלב השמח של החקלאים שזרעו מתוך אמונה גדולה וזוכים לראות ברכה בעמלם. עוד בימי ילדותי אני זוכר את שני היהודים הזקנים שישבו מאחוריי בבית הכנסת, מעדכנים זה את זה בכמות הגשמים שירדו בלילה…" כך כותב יוחאי ומסכם: "אני מקווה שבזכות הלחן החדש תפילת הגשמים תהיה שגורה עוד יותר בפינו, ונזכה לחורף מבורך ומשופע בגשמים".

 

 

 

'ברך עלינו ה' אלוקינו את השנה הזאת,

ואת כל מיני תבואתה (ברך עלינו ה') לטובה.

ותן טל ומטר לברכה על פני האדמה…'

 

איך שהשדות כאן צמאים,

וחקלאים שוב זורעים,

באמונה שיגיע –

גשם שירד וירווה,

וגם אני מקווה –

שייפתחו שערי רקיע.

 

ותפילה חרישית

ממלאה את העמק

ניצנים ירוקים של תקוה,

מנסה בכוחה

להוריד אל ידיה

מפתחות של גשמי נדבה…

 

'תן טל ומטר לברכה על פני האדמה….

 

ושבעו מטובה וברך שנתינו

כשנים הטובות לברכה

כי אל טוב ומטיב, טוב ומטיב אתה ומברך השנים…

 

תן טל ומטר לברכה על פני האדמה'.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה