יום הולדת שמח ישראל

איך שלא תסתכלו עליה, זקנה בת 74 במצב טוב או קשישה בת אלפי שנים, ישראל מיוחדת, סטארטאפיסטית שובבה וחכמה והכי חשוב אמא אדמה אוהבת. יום הולדת ועצמאות שמח!

3 דק' קריאה
יום הולדת שמח ישראל

ליאור יהודאי

פורסם בתאריך 04.05.22

יום הולדת שמח, ישראל.

לא צחוק, אבל היום את בת 74. לא קטנה. בעצם, אולי. תלוי איך מסתכלים עלייך. את מאלה שמבלבלות, לא מגלה מיד בת כמה את. זה לא בגלל שאת מתביישת, נכון?

יש מי שיראה אותך כזקנה בת 74 אבל איך אומרים במחוזותינו, במצב טוב. מזה שנים כאילו הצמדת לעצמך סטייליסטית שהכניסה טוויסט מיוחד לארון הבגדים שלך עם לוק הייטקיסטי וטכנולוגיה שמתפתחת כל שנה יותר ויותר ועושה מהפיכות ורעש גדול בעולם, כזו שהפכה אותך פשניסטה טכנולוגית על מסלול האופנה העולמי כשלא מעט מדינות חושקות בסטייל והשיק המיוחד שאימצת לעצמך.

תיהני, מגיע לך.

בכל אופן, לפני 71 שנים הייתה הכרזה על הקמתך והיותנו עם על אדמתך.

רק שעכשיו נשמע קולם של אלה שיחלקו ויאמרו, ובצדק, שרגע! הראשון שכינה אותו בשם “עם” היה לא אחר מ… פרעה מלך מצרים! כן, זה שפחד פן נפרוץ ונרבה ולכן החליט לענות את אבותינו שירדו למצרים עם יעקב אבינו מארץ כנען, ישראל של היום, שהובטחה לנו עוד מימי אברהם אבינו ע”ה. אז את לא כזאת צעירה, לא בדיוק בת 74…

אבל מה זה משנה, אמרו שיש מסיבה בעיר וכולם מוזמנים. אז באנו.

אבל רגע!

כי אני כבר שומע את אלה שאומרים שנכון, אומנם פרעה אמר שאנחנו “עם” אבל באופן רשמי היה זה משה רבינו ע”ה שאמר, “הסכת ושמע ישראל – היום הזה נהיית לעם” (דברים כז, ט). ממש הכרזה כתובה באותיות בתורה הקדושה, לא רק זו מיום ה באייר תש”ח. כבר אז, כשהיינו עם הפנים לארץ ישראל – אלייך, הארץ המובטחת, זו שנתקענו במסע אליה 40 שנה במדבר. אבל קטן עלינו, כי אחרי מה שעברנו במצרים – 210 שנות שעבוד מזעזעות, מה זה עוד 40 שנים בשבילך?

אז הנה הוכחה שאת באמת ילדה גדולה, ישראל שלנו, לא בת 71 כמו שאת מספרת לכל החברות שלך. כי את יודעת, אנחנו יכולים גם להמשיך להתווכח ולהתעקש על מספר מדויק. למשל, יציאת מצרים הייתה לפני 3,320 שנים. כלומר, ישראל שלנו את כבר בת אלפי שנים. אפשר ללכת עוד אחורה עם הזמן עד לאברהם אבינו, להבטחה, לבמחשבה תחילה…

אבל, עזבי. צעירה, זקנה במצב טוב או קשישה מיוחדת – זה ממש לא משנה לנו, העיקר שיהיה לך מזל טוב מכל הלב.

תיהני, כי וואלה זה מגיע לך.

מצד אחד את כל הזמן מתחדשת, יפה ופורחת, מושקעת ומטופחת.

ומצד שני את גם למודת אתגרים וקרבות עתיקים, לוחמת אמיתית בגוף ובנפש, עשירה בניסיונות חיים מדהימים, כאלה שרק מי שעובר אותם יכול להסתכל על החיים עם זווית הראיה המיוחדת שלך. ובלי שום קמט אחד על הפנים! תגידי, איך את עושה את זה? מה הסוד שלך?

את גם לא מתפשרת, אבל מכילה ומאפשרת, מעניקה לכל מי שרק חפץ לחיות בך את ההזדמנות הנפלאה לצמוח ולגדול, אם הוא בוחר לראות את הטוב שבך, את הפוטנציאל האדיר, את הצמיחה המהירה שלך לעומת מדינות שחוגגות ביום העצמאות שלהן מאתיים שנים ויותר.

את אלופה! בשביל מישהי בת 74 זכית בלא מעט מדליות, אליפויות ופרסים בינלאומיים בתחומים שונים, לעומת מדינות מבוגרות ממך. שאפו ענק. קחי לך בכפיים ואת הכבוד המגיע לך. כי באמת מגיע לך.

ישראל, את מיוחדת. כי רק את חוגגת את העצמאות שלך בצורה מעוררת התפעלות והשראה. מצד אחד, עד לשעות הערב בהן נעשה המהפך הגדול, את כואבת ובוכה על בנייך שמסרו את נפשם על אדמתך, אלה שנשארו צעירים ויפים לנצח לספר לפמליה של מעלה על אהבתם אלייך והחיים שהקריבו בשבילך. ומצד שני, בקול תרועות רמות את מחליפה את בגדי האבל והשכול ולובשת בגדים ססגוניים ויפים של מעצב על ויוצאת לחגוג ברחובות העיר עם זיקוקי דינור עד אור הבוקר. ובקסם המיוחד לך סוחפת את כל הילדים שלך לחגוג איתך גם למחרת עם מטסים מרהיבים בשמים, שפע של אירועים מיוחדים, אטרקציות וים של מנגלים ונפנופים.

יקרה, הפעם זה באמת מגיע לך.

כי רק את, ישראל המדהימה והיפה שלנו, יכולה להכיל על אדמה אחת עם כל כך מיוחד ומגוון שהגיע מכל קצווי תבל, כזה שהפיתה שלו היא עיראקית, הקפה טורקי, הגבינה בולגרית, הסנדוויץ’ טוניסאי, הפיסטוק חלבי, השוקולד בלגי, הלחם צרפתי, הוויסקי סקוטי, הזיתים סורים, ההמבורגר ספרדי, הבירה אירית או גרמנית, המרק תימני, הסלט ערבי, המטבח דני, האורז פרסי, השניצל וינאי, הקוסקוס מרוקאי, הגולש הונגרי והגלידה אמריקאית.

מגוונת, אמרנו.

אבל השארת לנו את התבלין המיוחד שלך – את החוצפה הישראלית, את העזות בקדושה לקום לעשות, להתפתח ולהפוך לאומה אומנם קטנה אבל ענקית והכי מיוחדת.

מה עוד נשאר לומר? לאחל לך יקרה? יום הולדת שמח, ישראל האהובה, תחגגי בענק כי היום זה היום שלך. היום את בת…

מה זה משנה, אוהבים אותך בכל מצב וגיל – קשישה בת אלפי שנים או זקנה ושובבה בת 74.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה