יום הולדת שמח לקאוצ’ר מספר 1 בעולם!

היום לפני 250 נולד רבי נחמן בן שמחה ובן פייגא – יום הולדת שמח! מזל טוב לרבי שלי, אור האורות, רבי נחמן מברלסב, מסיבה בתחתונים ויום קדוש בעליונים.

3 דק' קריאה

רוחמה אפרתי

פורסם בתאריך 13.03.23

בס”ד בזרה”ק

 

יום הולדת שמח לקאוצ’ר מספר 1 בעולם!

 

היום לפני 250 נולד רבי נחמן בן שמחה ובן פייגא – יום הולדת שמח!

מזל טוב לרבי שלי, אור האורות, בוצינא עילאה קדישה, רבי נחמן מברלסב, מסיבה בתחתונים ויום קדוש בעליונים.

 

הוא היה ועודנו אחד יחיד ומיוחד. נשמה גדולה מאין כמוה שלא הייתה מאז בריאת העולם.

הוא גדול המחזרים בתשובה בארץ ובעולם, יהודים וגרים, עוד מלפני 250 שנים.. הוא היהלום שבכתר.. הוא יודע את רזי נבכי ונפתולי הנשמה ואת כל מסתורי הנפש העמוקים ביותר..

 

ובעיקר, “ומה לנו לדאוג בכלל, לא כל שכן שאני הולך לפניכם!” כך הבטיח רבי נחמן לחסידיו ולתלמידיו, שאל ידאגו כלל – שהוא נמצא איתנו כאן ממש עוזר, דואג, מטפל ומסייע כאילו חי פה איתנו ממש. ואכן, התחושה היא כזו שיש לנו מנהיג שמוביל אותנו בעצותיו.

 

אומנם לא בנראה, באבל בוודאי מרגישים את המלוכה והשלטון של רבנו.

 

 

רבי נחמן – מספר אחד!

 

כל תורות הנפש – כוחותיה, יכולותיה, מקורה שורשה חיותה, המחלות ודרכי ההתמודדות נמצאים בכתביו ובספריו הקודשים.

 

הוא פסיכולוג מספר 1 בעולם כולו –כבר אז דיבר על מחלות נפש חריפות שטרם עוד היה בהם מושג; פיצול אישיות, רדיפה עצמית, סכיזופרניה, OCD, חוסר ביטחון ודימוי עצמי שלילי, דיכאון עמוק וייאוש, התמכרויות, הומופוביה, סטיות, תאוות ועוד.

 

מתוקף היותו פסיכיאטר פופולארי בינלאומי כתב גם מרשמים לתרופות של מחלות נפש ידועות ומוכרות. התרופות שלו טבעיות ופשוטות ביותר. הפטנט ההיסטרי נרשם על שמו ונזקף לזכותו. בספר DSM, ספר הפסיכיאטריה, יופיעו בדיעבד חלק מדבריו רק בלשון לקונית יותר.

 

עוד טרם הגיח לאוויר העולם המושג “קאוצ’ינג” (COACHING), הוא כבר לפני כמעט 250 שנה דאג להחדיר לנו לתודעה ולמודע את ההוויה של המודעות והעשייה, הנגיש והלעיס את המושגים הכי קשים בעולם והגיש לנו בכפית של זהב את התודעה הערה ולקיחת האחריות, עבודת המידות והגעה לתכלית.

 

מיטב המטפלים בעולם משתמשים בכל מיני תיאוריות ומושגים מבלי לדעת שהוא המקור להם, שהוא כבר גילה לעולם בחוכמתו האלוקית האדירה והנשגבת.

 

 

רבי נחמן אוניברסלי!

 

“היום בו נולדת הוא היום בו החליט הקדוש ברוך הוא שהעולם אינו יכול להתקיים בלעדייך”. רבי נחמן מברסלב

 

“The day you were born is the day God decided that the world could not exist without you” Rabbi Nachman of Breslev

 

כל אמרותיו של רבנו הקדוש, אחד אחד, יצירות פלא שמשמחות את הנשמה, מחזקות את הנפש ומרוממות אותו, פועלות ישועות. כי זה רוח ממללה.

 

אתה קורא מפשט אחד פשוט ומגלה עד כמה הוא גאוני! עד כמה הוא אוניברסלי ומתאים לכל בן אנוש, שהרי “כל העולם כולו גשר צר מאוד והעיקר לא לפחד כלל..”

 

 

פחדים וחרדות

 

רבי נחמן דבר על פחדים וחרדות כבר לפני 250 שנה, וייחודו העצום בכך שגם נותן טיפול נכון ושורשי, מזור לכל מחלות הנפש!

 

מחלת הנפש הידועה של שנות ה-2000 היא פחדים וחרדות. רבי נחמן הקדוש מסביר היטב מהי, מאין נובעת ולמה קורית ובעיקר כיצד לרפות אותה. נותן כלים מעשיים ופרקטיים לטפל בפחדים וחרדות.

 

דעו לכם, אצל רבי נחמן באים לעבוד ואין חוכמות בכלל.. לזרוק את השכלים ולהיות תמים ופשוט בעבודה השם יתברך.

 

 

ראש השנה למלכים

 

רבנו הקדוש מגלה לנו בליקוטי תנינא ה, “כי ניסן ראש השנה למלכים, ואז נתחדש כל ההתמנות (תפקידים) של כל אחד ואחד, ואז נותנין לכל המלאכים ההתמנות שלהם, ואזי נתחדש הרצון של השם יתברך, כי אז נותנין לכולם ההתמנות שלהם כרצונו יתברך, ואז יש להמלאכים שמחה ונתחזקין. ועל כן עיקר התחדשות הרצון הוא בניסן, כי אז הוא זמן תיקון וחיזוק שלהם כנ”ל. אבל גם בכל השנה יכולין לחדש הרצון על ידי השמחה, כי על ידי השמחה נותנין חיזוק בהמלאכים כנ”ל, ואזי נתעורר שמחה בהמלאכים כאלו נחדש הרצון, באותו היום, כאילו קבלו ההתמנות שלהם. אבל עיקר ההתחדשות הרצון הוא בניסן.

 

ברכת האילנות

 

אם כך, מה הפלא שראש עדת כל בני ישראל נולד אף הוא בעצמו בראש חודש ניסן שזה יום התמנות למלוכה..?

 

לא לשכוח ברכת האילנות – זריזים למצוות ויפה מאד דווקא בראש חודש. מי שלא מספיק היום , ניתן במהלך כל חודש ניסן.

 

 

התיקון הכללי

 

מזל טוב לרבי האהוב שלי. מי כרבנו להיות מליץ יושר בעד עם ישראל. הדליקו נר לעילוי נשמתו הקדושה, שימו פרוטה לצדקה וקראו את עשרת פרקי התהלים שמצא – שעליהם חרף נפש ממש כדי להציל נשמות בעם ישראל, הלוא הם “התיקון הכללי”

 

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה