יום פטירת אברהם אבינו

מה נאמר אנחנו אזובי הקיר ומה נכתוב על הדמות האצילית, הקדושה והטהורה מלאת פאר, הוד, הדר ותפארת של עם ישראל, ולא רק של עם ישראל אלא עמוד התווך של כל האנושות כולה.

3 דק' קריאה

רוחמה אפרתי

פורסם בתאריך 16.12.20

מה נאמר אנחנו אזובי הקיר ומה נכתוב על הדמות האצילית, הקדושה והטהורה מלאת פאר, הוד, הדר ותפארת של עם ישראל, ולא רק של עם ישראל אלא עמוד התווך של כל האנושות כולה.

אברהם אבינו הוא האיש שממנו התחילה שושלת עם ישראל ובעצם גם כל העולם כולו. זוהי דמות נאצלת ונשגבת מאין כמותה.

הקדוש ברוך הבטיח לאברהם שירבה את זרעו כחול אשר על שפת הים אשר לא יימד ולא יספר, ובנוסף ממנו יצא גם ישמעאל. לבנו יצחק וכלתו רבקה נולדו שני אומות – יעקב שהעמיד את שנים עשר השבטים ועשו הרשע הלוא הוא אדום.

מכאן, יצאו גם שני האומות ישמעאל ואדום. לכן אברהם אבינו נחשב כמייסד האומה, האנושות כולה.

לעיתים אנחנו קוראים ולומדים על דמות מסוימת ומתרשמים מהאישיות שלה, אבל לא מבינים באמת את גודל אישיותה והעוצמות שבה, אחד מהם דומני, הוא אברהם אבינו. אשר התנסה בעשרת הניסיונות הבלתי אנושיים ואשר דבק באלוקיו בלי פרשות, בלי כפירות ובלי התבכיינות, בלי תחושת מגיע לי וללא לאות, הלך על הקופה מה שנקרא באומץ בעזות ובנחישות!

אברהם נקרא העברי הראשון, השם יתברך העיד עליו שהוא ואברהם יחידים הם – כי אברהם העברי מעבר, מצדו השני כנגד כולם. כך גם הקדוש ברוך הוא היה מעבר שכולם היו עובדי אלילים.

אתם יודעים מה זה לעמוד מול לחץ חברתי כזה עצום?! שכולם הולכים בדרך אחת ואתה בדיוק בדרך האחרת, ההפוכה לגמרי? שאתה בא, מעז ויוצא ראשון בריש גלי כנגד כולם בלי משוא פנים, בלי חשש, בלי פחד עם שפע אומץ, עזות, התמדה, רצינות, אחריות ואמונה בלי סוף! איזה איש מיוחד הוא מוכרח וחייב להיות!

אצל אברהם אבינו לא היו קונצים ובטח לא תירוצים. רק את האמת לאמתה שעמדה כנגד עיניו בליבו ובנשמתו. עשרת הניסיונות שהתנסה בהם היו קשים למכביר, הבה נראה מה היה אולי עונה לאותם מחוצפים שמנסים להתיימר להיות חכמים ומבינים, או במילים אחרות כופרים. מתוך הגיגי ליבי:

1. "אהה.. אתה לא מברך? לא רוצה לברך את מי שהאוכל משלו? סבבה אל תאכל או שתשלם לי סכום פי עשרים מונים" – המסעדה הקולינרית השווה היחידה במדבר הייתה של אברהם, ומה יעשה אדם? ימות ברעב? ישלם פי כמה וכמה? לא.. יברך.

2. "לוט אחיין שלי נפל בשבי? לא ייקום ולא יהיה. חבר'ה אנחנו מתארגנים למלחמה לצאת כנגד חמשת המלכים לשחרר את לוט מהכלא". אברהם אבינו משנס מותניים ומתארגן לצאת למלחמה הוא כמעט יחיד שיוצא כנגד קומדו צבאי מכובד. אברהם אבינו לא ראוה בעיניים זולת האמת לאמתה.

3. "אני לא מפחד משום בשר ודם! גם לא מנמרוד הרשע שמורד בשם יתברך! גם לא שיזרקו אותי לכבשן האש.. גם אם האש שלה בוערת כמה ימים טובים וחומה מתפשט בכל הארץ. יש את השם יתברך בעולם ואם ככה הוא רוצה – אז זה גם מה שאני רוצה". אברהם אבינו מוכן לשלם בחייו והעיקר הולך יד ביד עם השם יתברך ועושה קידוש שם שמיים ברבים שאין שני לו. בזכות מעשה זה הרבה אנשים מתקרבים.

4. "ברית מילה בגיל 100? כמובן! אם כבוד בורא העולם החליט וציווה על פיו יישק דבר. מה שהוא אומר אני מיד מבצע. בלי שום שאלות! ולא רק אני מל את עצמי אלא את כולם, את כל המקורבים אליי ללא יוצא מן הכלל". אברהם אבינו מקבל ציווי הלכתי ומיד קם ומבצע.

5. "בני היחידי שממנו אמור להיקרא לי זרע (ישמעאל לא נחשב), שממנו בורא עולם הבטיח לי צאצאים לרב עולם היום לעולה תמימה. אני לא מבין חשבונות שמיים וגם לא מבין את העקידה הזו. אני רק יודע ומאמין באמונה שלמה שאצל בורא עולם אין שום טעות והכל בהשגחה פרטית ומדויקת. והקדוש ברוך הוא מנהל את העולם על הצד הטוב ביותר". בתורתנו הקדושה מסופר שאברהם באותו הבוקר השקים קום והיה זריז למצוות, כלומר הוא קם במהירות ובשמחה לקראת מצוות העקידה.

כמו אברהם אבינו אני רוצה להיות! ראש למאמינים! ככה איש אמונות תמימות רב פעלים. היום, א' טבת יום פטירתו אנא הדליקו נר לעילוי נשמתו, ערכו סעודה הדליקו נר ושימו פרוטה לצדקה ומי כאברהם אבינו עליו השלום שידאג לבניו ובנותיו במסירות נפש.. בחייו כך גם למעלה. זכרו, הצדיק לעולם אינו נשאר חייב.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה