יונה אהובה

היונה הלבנה היא חלק בלתי נפרד מאיתנו. איך מגיעים אל החלק היפה הזה? ד"ר זאב בלן עם עשרה צעדים לבנים ומרגיעים שלוקחים אותנו אל היונה שלנו.

3 דק' קריאה

ד"ר זאב בלן

פורסם בתאריך 05.04.21

בשיר השירים משווה החכם באדם, שלמה המלך ע"ה, את נשמתו של האדם ליונה.

 

אלוקים משווה את הנשמה שלנו ליונה, כי כמו שהיונה נאמנה לבן/בת הזוג שלה כל החיים, ולעולם לא תתחבר ליונה אחרת, כך הוא טבעה של הנשמה הקדושה (ה"אני" הנצחי והאמיתי שלנו) להיות נאמנה לעד ובשלמות לבוראה.

 

לכן, היונה האהובה שלכם היא חלק מכם שלעולם לא מפסיק לדבוק בבורא, ולא משנה כמה רחוק אדם נמצא, אפילו ממש עכשיו.

 

היונה האהובה שלכם היא החלק המלא תקווה ועם יכולת ההתאוששות שקיים בכם, החלק הזה שלעולם לא מוותר עליכם או על האמונה שלכם, למרות כל מה שעובר עליכם בגלל "שמיכת החשיכה", מצבי הרוח ואירועי החיים.

 

מאמרים נוספים בנושא:

מכל הלב

סוף עמוד…

לגעת בפסגה

אז איך דברים ישתנו?

זה לא חלום להגשים חלום

צאו למסע

השודד

עוד יום שגרתי?

ברוכים הבאים לזירה הלוהטת

 

תרגיל עשרת-הצעדים המקסים והמרגיע עם היונה הלבנה

 

לפני שתתחילו לצעוד, זכרו היטב: אין שום מקום בעולם שחשוך עד כדי כך שאורו של אלוקים לא יכול להגיע אליו. אין מקום כזה!

 

צעד ראשון – בדרך חשיבתכם, חשבו על יונה לבנה טהורה וצחה. התרכזו (קצת יותר ממה שאתם רגילים) ביכולות המיוחדות והטהורות שלה, בטוהר, בתמימות ובנאמנות. (שלמה המלך משווה במקומות רבים לתמימות והיופי של עיני היונה הלבנה, לכן אתם יכולים לצייר בדמיונכם את העיניים הטובות שלה).

 

צעד שני – עצמו את העיניים וכנסו לדמות של היונה. הישארו ממוקדים בה במשך דקה, וחשבו הכי חזק על היונה הזו כאתם – היונה מסמלת את המהות של כל היכולות והכוונות הטובות שלכם.

 

צעד שלישי – עכשיו, תנו למילים של שלמה המלך למלא את ליבכם וישותכם: "יונתי בחגוי הסלע" (שיר השירים ב). חשבו בכנות מה בחייכם לוכד אתכם בחושך – בחגוי הסלע. האם זאת עצבות, דיכאון, חרדות, פחד, תחרות, קנאה, או האם אתם חומדים את מה שיש לאחרים? האם אלה כעס, גאווה, תאוות, ספקות בחיים, ספקות באלוקים, מעשה לא טוב שהייתם רוצים לנקות מעצמכם…?

 

צעד רביעי – הפסוק ממשיך כשאלוקים אומר לכם, "הראיני את מראייך השמיעי את קולך, כי קולך ערב ומראייך נאווה". כן, גם עכשיו כשאתם מוקפים בשחור והחשוך המעיק הזה (חגוי הסלע), אתם עדיין מאוד יפים בעיניי, "שחורה אני" – כן, גם עם המעשים הלא טובים, העצבות, הספקות וכדומה. למה? כי ו"ונאווה", יפה. הראיני את מראייך…" התשובה הטהורה שקיימת בנשמתכם, כי "הינך יפה… הינך יפה עינייך יונים…" הראו לי את היופי הנצחי שלכם.

 

צעד חמישי – קראו מספר פעמים את הנאמר בצעד הרביעי, וכאשר אתם מגיעים למילה "יופי" עצרו והמתינו מעט, חזרו על המילה הזו מספר פעמים. פעולה זו נועדה כדי שתחשבו מהמקום הכי עמוק שבכם על היופי שלכם. וכשאתם מגיעים למילים "השמיעיני את קולך, כי קולך ערב", תחשבו היטב על כך שהקב"ה מפציר בכם לדבר איתו בשיחה בשניים, התפילה האישית.

 

צעד שישי – עכשיו, תארו לעצמכם שאתם משתוקקים לדבר עם בורא עולם. ראו את עצמכם צועדים בענווה צועדים אל הקב"ה, יוצרכם, המלך שלכם, אבא שלכם. אתם נכנסים לחדר המלכות ומתקרבים בעדינות אל אביכם הכל יכול שאומר לכם שוב ושוב, "השמיעיני את קולך, כי קולך ערב".

 

צעד שביעי – עכשיו, דברו איתו על כל הדברים שלוכדים אתכם "בחגוי הסלעים" שלכם.

 

צעד שמיני – בקשו מאבא היקר שיעזור לכם להרגיש עמוק יותר את הרגשות שלכם – את הטוהר, התמימות והנאמנות.

 

צעד תשיעי – אמרו לאבא תודה על הסבלנות שנו, על האהבה והנאמנות שלו למרות החולשות האנושיות שלכם. אמרו לו תודה שקרא לכם כשהייתם צריכים אותו והזמין אתכם לארמון שלו לדבר איתו. לבסוף, אמרו תודה לאלוקים על נשמתכם הטהורה, שהיא נצחית ותיכון לעד.

 

צעד עשירי – מעכשיו והלאה, בכל פעם שתראו את הצבע הלבן, בין אם זו יונה לבנה או כל סוג של ציפור או חיה, בד לבן או קיר לבן, או אפילו נייר לבן או ענן לבן – זכרו תמיד את הנקודות הטובות ואת האהבה האינסופית של אלוקים אליכם! זו המתנה שקיבלנו מבורא עולם.

 

(הדברים הנפלאים לוקטו מתוך ספרו רב החשיבות והעוצמה של רבי נתן מברסלב, ליקוטי הלכות – אורח חיים ח"א, הלכות השכמת בוקר, הלכה א, ט).

 

 

* * *

ד"ר זאב בלן הוא פסיכותרפיסט העוסק בתחום למעלה מ-32 שנים, מטפל ומאמן בעזרת האמונה (אמונה קואצ'ינג) ועל פי משנתו של רבי נחמן מברסלב.

כתבו לנו מה דעתכם!

1. פלורה

י' אדר א' התשפ"ב

2/11/2022

נהנתי מאד מהקריאה.
המון תודה על הזמן שהקדשת לרווחתינו
שפע ברכה והצלחה בכל מעשה ידיך.

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה