ימים לא קלים

איך עושים את זה כשהם באים, הימים הלא קלים האלה? גזר, ביצה קשה ופולי קפה היו התשובה המוחצת של אבא אוהב לבנו המתבגר.

2 דק' קריאה

ג'ין ספרא

פורסם בתאריך 05.04.21

זה היה בערב.

 

רון, נער בגיל ההתבגרות, נכנס לחדר העבודה של אבא שלו כשעל פניו ניכר הדכדוך שתופס אותו מזה תקופה.

 

"מה קורה, רון?" שאל האבא באכפתיות האבהית המפורסמת.

 

"אבא, אני יודע שאני נער צעיר, אבל אני חווה ימים לא קלים בגלל ההתמודדויות והאתגרים השונים בחיי. אני צריך עזרה, ללמוד איך להתמודד עם החיים בזמנים קשים".

 

"בהחלט, וזה מאוד מובן" השיב האב עם ההבנה האבהית המפורסמת, כשהוא חושב על הדרך הטובה ביותר לעזור לבנו. "בוא אחרי" אמר לבנו כשהוא מוביל אותו למטבח. הוא לקח שלושה סירים, מילא אותם במים והניח אותם על להבות הגז. בכל אחד מהסירים הכניס משהו אחר: בראשון ביצה, בשני גזר ובשלישי גרגירי קפה.

 

"כעבור זמן-מה שלף האב את הגזר מהסיר ושם אותו בצלחת. הוא דג את הביצה מהמים הרותחים והניח אותה בקערה. ולבסוף, סינן את פולי הקפה ומזג לתוך ספל.
 
"
מה אתה רואה בני היקר?" שאל.

הבן התקרב לשולחן ובחן את הכלים השונים. "אני רואה גזר רך ומעוך, ביצה קשה, וקפה עם טעם משובח וניחוח מעולה".

כאן הפנה האב את מבטו האוהב אל בנו ואמר לו, "החיים שלנו דומים למים, פעם רגועים, פעם שוצפים, פעם קרים ופעם חמים. המים הרותחים מסמלים את הקשיים והניסיונות בחיינו. בני האדם מתחלקים לשלושה סוגים", המשיך את הסברו המאלף, "יש את אלה שדומים לגזר שהגיע למים חזק וקשה, וברתיחה התרכך מאוד ועכשיו אפשר לפורר אותו בקלות. יש את אלה כמו הביצה, עדינה ונוזלית תחת קליפה שברירית, אך ברתיחה הם משתנים ומתקשים. ויש את פולי הקפה, אלה שהגיעו בודדים וקטנים, אך דווקא כשהמים מגיעים לשיא הרתיחה הם ממצים את התכונות הטובות ביותר שקיימות בהם, עם ארומה וטעם משובחים ביותר…

 

מאמרים נוספים בנושא:

משובחים כמו גרגירי קפה

בזכות הקשיים
החיים כמו במבוך
זה לא מה שרואים

תמשיכו ללכת
סיפור של התמודדות

לא ביום אחד

להזיז את הגבינה
השם אמר לי

חברתי התפילה
לא נשאר כלום, רק התפילה

 

אז כמו מי היית רוצה להיות?" שאל האב בסקרנות, תוך שהוא מגניב מבט חטוף אל בנו
 
"
אם קשיים ואתגרים מתדפקים על דלת חייך", האב החזיר את מבטו אל שחקני המשל שהיו מונחים על השולחן, "איך תבחר להגיב? האם כמו גזר חזק שמאבד את תכונותיו במצבי לחץ? או כמו ביצה עדינה שלא משנה את צורתה אך מקשה את ליבה עם הקשיים, או שמה היית רוצה להיות כמו פולי הקפה הייחודיים שיכולים להפיק מהמצב הכי כואב ומהרתיחה את המשקה המשובח עם טעם וארומה שאין כמותם?"

 

הבן שתק.

 

אחרי שתיקה קלה המשיך האב את דבריו, "בורא עולם מדריך ומכוון כל אספקט של חייך כדי להוציא את הטוב ביותר ממך. לעולם, אבל לעולם איננו צריכים להרגיש שמשהו לא הוגן קורה איתנו, מכיוון שאבינו האהוב והיקר שבשמים יודע היטב ובמדויק מה כל אחד מאיתנו צריך כדי לצמוח ברוחניות שלו, ולממש את הפוטנציאל האדיר הטמון בו.

 

"הבחירה איך להתמודד עם אתגרי חייך היא רק בידיך! אבל זכור היטב, אם בזמנים כאלה הדברים אכן נראים קשים ובלתי נסבלים, קרא לעזרה, דבר על הניסיונות שלך עם מישהו שאתה בוטח בו, ובעיקר – עם אביך שבשמים. אחרי הכל, הוא זה ששם אותך במצב המיוחד אותו אתה חווה, ולו רק כדי שתצליח לממש את הפוטנציאל המיוחד שבך, את הייחודיות שלך, את מי שאתה. דבר איתו, ספר לו כל מה שבליבך, בקש ממנו עזרה, אמור לו שאתה רוצה לצמוח ברוחניות שלך – שזה הדבר שהוא רוצה ממך. זו משימה לא קלה בכלל, לכן אתה פונה אליו כדי לבקש ממנו הדרכה, עצות והכוונה מאבא אוהב ויקר שיש לו את היכולת להעניק לך כל מה שתבקש!".

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה