יראה ועבודה

שיחה - כשרצו כמה מאנשי שלומנו לדבר עימו בעניין זה, אמר להם רבי נתן שיניחו לו לנפשו, והוסיף: "לקחתיו לחתן ולא לחסיד" – ואחכ כך התקרב מאוד רבי ברוך לאנשי שלומנו.

1 דק' קריאה

מערכת ברסלב ישראל

פורסם בתאריך 07.04.21

עצה
 
צריך לשמור את עצמו מיראות חיצוניות, שלא תיפול עליו יראה משום דבר בעולם. רק כשבא עליו איזה יראה ופחד, יזכור מיד יראת השם יתברך ופחדו הגדול, וימשיך על עצמו יראת השם כל היום תמיד. ועל ידי זה יוכל להתפלל עם כוחות, להוציא בכוח גדול תפילתו, ותהיה תפילתו בבחינת רעמים, ויזכה לשמוע היטב מה שמוציא בפיו, ועל ידי זה יזכה לשמחה, לעשות כל המצוות בשמחה גדולה מהמצווה בעצמה. ועל ידי זה יזכה לדעת לבטל כל הגזרות אפילו לאחר גזר דין, חס ושלום. וצריך גם לשתף אהבה עם היראה כדי לזכות כל הנ"ל, כי עיקר ההתגברות הוא על ידי האהבה, אך אף על פי כן צריכים להקדים את היראה, ועל ידי היראה יזכה לשלום ולתפילה.
 
 
מים עמוקים עצה בלב איש ואיש תבונות ידלנה.
 
 
שיחה
 
רבי ברוך, חתנו של רבי נתן, נשא את חנה ציריל בתו של רבי נתן לאישה. בראש השנה, בשנה הראשונה לחתונתו, הוא לא בא לקיבוץ אנשי שלומנו באומן, אף על פי שהיה מקורב לחסידי ברסלב.
 
כשרצו כמה מאנשי שלומנו לדבר עימו בעניין זה, אמר להם רבי נתן שיניחו לו לנפשו, והוסיף: "לקחתיו לחתן ולא לחסיד" – ואחכ כך התקרב מאוד רבי ברוך לאנשי שלומנו.
 
רבי ברוך נשא את בתו של רבי נתן לאחר גירושיה מרבי נחמן בן רבי אהרן, רב העיר ברסלב, כי לא עלה זיווגם יפה. רבי ברוך היה למדן מופלג מאוד, עד שאפילו המתנגדים השתוממו על שזכה רבי נתן להשתדך עם תלמיד חכם כמותו. 
 
 
ושיחותיו הן אפילו לא טיפה מן הים הגדול,
רק שיראו לקחת מהן מוסר ויזכו להתעוררות גדולה.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה