ירקות שורש צלויים בתנור

ירקות שורש צלויים בתנור – אם ביקשתם לצלות ירקות בדרך המהירה והפשוטה, במתכון של שוקי גלילי תקבלו אחת כזו עם ירקות פריכים ונימוחים. לתוצאה הזו אין תחרות בטעם!

2 דק' קריאה

שוקי גלילי

פורסם בתאריך 15.03.21

זמן הכנה: 15 דקות + שעה אפייה | דרגת קושי: קל | פרווה

 

זוהי ללא ספק הדרך הפשוטה והמהירה ביותר לצלות ירקות, ולתוצאה אין תחרות גם בטעם. הירקות מתקבלים שחומים ופריכים מבחוץ ונימוחים מבפנים. תענוג.

 

הרעיון די פשוט: חוצים את הירק לאורכו, ומניחים כשהחלק הפנימי כלפי מטה בתבנית עם שמן זית, מלח ועשבי תבלין. אופים בחום גבוה כשעה ומתקבל מעדן. החלק שפונה מטה מתקבל כשהוא שחום, פריך ומקורמל. פנים הירק יוצא נימוח וממש מתמוסס בפה.

 

הטכניקה הפשוטה הזו אידיאלית להכנת בטטות ותפוחי אדמה, והיא תעבוד עם רוב ירקות השורש והרבה ירקות אחרים. חלק מהירקות (למשל שומר או קולורבי) ממש מצליחים להפתיע כשמכינים אותם כך, ואתם עשויים לגלות שאתם נהנים מהם גם אם לא אהבתם אותם בשום צורה אחרת.

 

 

כשצולים כמה סוגי ירקות יחד, מתקבלת מנה בעלת מגוון נהדר של טעמים, שיכולה לשמש כתוספת למנה בשרית או לעמוד בפני עצמה. אפשר להגיש עם טחינה, שמנת חמוצה, יוגורט או כל רוטב שאתם אוהבים.   

 

במתכון שמנו דגש על ירקות השורש, שהם מאכל אידיאלי לחורף. לצילומים השתמשנו בתבנית קטנה (30×20 ס"מ) אבל הכמויות הן לתבנית הגדולה של התנור.

 

המצרכים

 

לתבנית תנור סטנדרטית, 40×32 ס"מ

7-8 יחידות ירקות שורש קטנים-בינוניים (כגון: בטטה, תפוח אדמה או שניים, גזר, שורש פטרוזיליה)

3-4 יחידות של ירקות אחרים שמתאימים לצלייה (כגון: קולורבי, שומר, קישוא עגול, ארטישוק)

3 ענפי רוזמרין

6 ענפי טימין

שמן זית

מלח גס

 

אופן ההכנה

 

1. שוטפים ומנקים את הירקות היטב. את אלו שיש להם קליפה יפה מקרצפים היטב ולא מקלפים. קולורבי כדאי בכל מקרה לקלף. אם משתמשים בשומר או בארטישוק יש להשרות קודם לשטיפה במי מלח.

 

 

2. מרפדים את תחתית התבנית בנייר אפייה, עליו יוצקים מעט שמן זית ומפזרים מלח גס. מפזרים את ענפי הרוזמרין והטימין ברחבי התבנית. מטים מעט את התבנית כדי לפזר את שמן הזית.

 

3. חוצים את הירקות (מלבד הגזר) לאורכם ומסדרים בתבנית כשהצד הפנימי כלפי מטה (את הגזרים מכינים בשלמותם). משתדלים שהירקות יכסו את העשבים.

 

 

4. מטפטפים (או מרססים) מעט שמן זית מעל הירקות ומכניסים לתנור שחומם מראש ל-200 מעלות, רצוי במצב טורבו. אופים 50-60 דקות. באמצע האפייה כדאי להציץ ולראות שאף ירק לא נצלה יותר מדי (שורש פטרוזיליה נותן ארומה נהדרת אבל מתחיל להישרף בקצוות אחרי כחצי שעה).

 

הירקות מוכנים כאשר החלק התחתון שלהם משחים יפה (ראו התמונות). מקררים כמה דקות ומגישים.

 

 

 

 

* * *

שוקי גלילי עוסק בשיווק באינטרנט ועורך את בלוג האוכל חומוס להמונים מאז 2006. שימש בתפקידי עריכה וככתב טכנולוגיה ואוכל בעיתונות היומית, באתרי חדשות, ובפרינט. נמנה עם דור המייסדים של האינטרנט בישראל והיה מעורב בהקמה, פיתוח וקידום (SEO) של עשרות אתרים ובלוגים, רבים מהם כאלו הקשורים לפעילות חברתית.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה