יש חיים מחוץ לקופסה

אפשר לאתגר אתכם? רוצים להוציא את הראש ולגלות את החיים שמחוץ לקופסה? להעיז לא לפחד מהפחד? הגר דוויג'י, מאמנת אישית מוסמכת, מסכמת חוויות טיפול.

3 דק' קריאה

הגר דוויג'י

פורסם בתאריך 17.03.21

אפשר לאתגר אתכם? רוצים להוציא
את הראש ולגלות את החיים שמחוץ
לקופסה? להעיז לא לפחד מהפחד?
הגר דוויג'י, מאמנת אישית מוסמכת,
מסכמת חוויות טיפול.
 
 
"הבנתי באמצעות הכלים שהגר נתנה לי, שאפשר לשחרר את כל השלילי ולהיאחז בחיובי. לפתוח את הראש ולראות קצת מעבר לקופסה, להעיז ולנסות לא לפחד מהפחד".
 
אלו הן מילות סיכום חוויותיה של ד., מתאמנת מיוחדת שהגיעה אלי לאימון אישי. ד. עברה כמה תהפוכות בחייה, כשהאחרונה שבהן (כמעט כשנה) היא שינוי במצב האישי שלה – מנשואה לגרושה פלוס שני ילדים קטנים.
 
הסיבה העיקרית עליה הצהירה המתאמנת לקיום האימון הייתה: "להחזיר אותי לעצמי". סיבה שהובילה אותה לבקש את עצמה בחזרה תוך כדי התקופה בה מתחוללים שינויים רבים בחייה בעקבות הגירושין.
 
זה לא קל להתחיל לחיות מחדש אחרי שהחלום של בית, משפחה ויציבות, מתנפץ לרסיסים בקול רעש גדול, במיוחד לאור העובדה שהביטחון וההערכה העצמית שלה היו נמוכים מאוד. אחרי 11 שנות נישואין לא פשוטים היה צורך ממשי לחזור ולגלות את האני הפנימי האמיתי שלה שהיה בהשהיה לאורך כל תקופת הנישואין.
 
המפגשים הראשונים היו, למעשה, הכרות בה ד. סיפרה את סיפור חייה מהעבר מהילדות ועד לנקודה בה היא נמצאת היום. כבר בשיחות הראשונות עלו תובנות עמוקות לגבי החיים שהשתקפו למאמנת מתוך דבריה בקול רם. חשוב לציין שישנם פערים עצומים בין הביקורת הפנימית שלנו כלפי עצמו לבין איך שהדברים נתפשים באמת בחיינו.
 
הערכה עצמית נמוכה וחוסר ביטחון, הגדרת עצמה כ"בינונית", "עצלנית" ו"לא מצליחנית" – היו חלק מחיי היומיום שלה, דיבורים שגורים בפיה. ומיותר לציין עד כמה לאמירות מסוג זה יש השפעות עמוקות מאוד על הנפש, שעם הזמן רק גדלות ומזיקות יותר.
 
דבר נוסף עליו היא דיברה בקול רם באימון היה קושי שליווה אותה עוד מתקופת לימודיה בבית הספר.
 
בעזרת הכוונת השאלות שבוא ממקום נכון ואפקטיבי, הסתבר, שיש לה לקות למידה, אולם בעקבות הלחץ הסביבתי היא לא נתנה ללקות זו מקום בחייה, ולמרות הכל למדה ונבחנה כרגיל – דבר מתסכל לכשעצמו, במיוחד אם מגיעה לך בתור אדם קשה-למידה תוספת זמן במבחנים ועוד הקלות שהיו מונעות חוסר הצלחה, מבוכה והרבה אכזבות.
 
ותוסיפו לזה חוסר תמיכה, והנה קיבלתם את המתכון הבטוח לנפש שבורה…
 
ברגע שזוכים להכיר בדברים שנראים לכאורה פשוטים וברורים אך כל כך סמויים, כבר נפתח צוהר לדרך חדשה מעודדת ובטוחה.
 
כאשר פעם אחר פעם אספנו נקודות טובות, העצמנו אותן והגדרנו מטרות, הצלחנו להכיר בחולשות/חסמי ההצלחה. נכון, בשלב הראשוני לא טיפלנו בהם אך בהחלט זיהינו אותם ונתנו להם מקום. הידיעה  שהם קיימים היא דבר מאוד מחזק ובריא לנפש, הרבה יותר מלהתעלם מהם. על נקודה חשובה זו האימון נותן מענה מעולה.
 
לאורך כל תקופת האימון ניתחנו ועבדנו על הDNA-  המקורי והאמיתי של המתאמנת, בבחינת חזרה לשורשים, עד שהגענו לנקודה בה הגדרנו מחדש את ד. בצורה שהכי התאימה לה, עד שהרגישה שלמה ובטוחה.
 
הגדרנו דברים חשובים שיסייעו לה בהמשך הטיפול ובמהלך החיים. למשל, את פרופיל הערכים והצרכים, אפיון אישיותי, חסמי הצלחה והמשאבים שבחייה, כל המרכיבים אותם היא תוכל לנצל להשגת מטרותיה.
 
"העצמה גדולה, זה מה שהרגשתי. הכנסת בי המון אור, הגר, שפכת טונות של אופטימיות ואומץ. החזרת לי את הביטחון והראית לי את מה ומי אני באמת!"
 
תודה לא-ל, לאורך תקופת האימון המתאמנת חוותה הרבה שינויים מעצימים. אחד מהם היה מציאת מקום עבודה. בתחילת האימון ד. חיפשה מקום עבודה שיתאים לה, לנוכח מצבה החדש, וזה היה דבר שהעסיק אותה מאוד. היא חיפשה תפקיד שיתאים לאופי שלה, למצבה המשפחתי ולזמן שלה לטיפול בילדיה. הטיפול עזר לה מאוד לממש מטרה מזו תוך כדי הסרת חסמים ושימוש בכלים שקיבלה במפגשים, ובדרך זו הצליחה לבחון בצורה ברורה יותר מספר אופציות של מקומות עבודה, עד לבחירת המקום הטוב ביותר עבורה.
 
שינוי והישג משמעותיים, שהרי לאימון והכלים שקיבלה היו תוצאות מעשיות בחייה.
 
שינוי מהותי ומאוד מעצים נוסף שהמתאמנת חוותה היה, שממצב של הערכה עצמית נמוכה וחוסר ביטחון עצמי, בפרופיל האישיותי המוגמר שהגענו אליו בסיום התהליך, קיבלנו שניים מתוך שלושה ערכים פנימיים חזקים של המתאמנת: חוזק ואהבה עצמית, ערכים שמעידים כאלף עדים על תרומתו והצלחתו של האימון.
 
מטרת האימון הושגה ואף יותר ממה שציפינו!
 
"לעולם לא אשכח את המפגשים המיוחדים בינינו, הגר".
 
אימון ואמונה יחד זה שילוב אדיר של יכולות והנאה. אימון שנועד לקרב אותנו אל עצמנו, לאוצרות הפנימיים שלנו. לגלות ולדעת מי אנחנו ומהן היכולות שלנו זו המתנה היפה ביותר שאנחנו יכולים להעניק לעצמנו. כי היום, זה הכרחי וחשוב, זה כבר לא מותרות.
 
 
* * *
הגר דוויג'י – מאמנת מומחית-MCI קואצ'ינג אישי וזוגי-משפחתי, מוסמכת ע"י איק"א – האיגוד הישראלי לקואצ'ינג. ליצירת קשר: Hagar.coach@gmail.com

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה