כל יום מחדש

זוג, ולא פרד. ביחד, ולא לחוד. והכי חשוב – כל יום מחדש, לא פחות! למה? כי יש דברים שבלי תחזוקה שוטפת פשוט לא מצליחים.

3 דק' קריאה

טליה לוי

פורסם בתאריך 05.04.21

כל יום מחדש, לא פחות.
 
בדיוק כמו אוכל, כמו הרצונות וכמו התפילה (זו שיוצאת מהלב במילים שלכם…) כמו סדר, כמו ניקיון, כמו הפרחים שלא משקים אותם פעם בחודש.
 
למה?
 
כי יש דברים שצריכים תחזוקה שוטפת. כמו שברור לנו שאנחנו אוכלים כל יום, מתקלחים, מדברים, נושמים, קמים בבוקר לעבודה, מכינים ארוחת בוקר/צהריים/ערב, מסדרים ומארגנים ואומרים תודה לבורא עולם כל יום.
 
עושים כל יום, לא פעם בשבוע או חודש או שנה.
 
מאמרים נוספים בנושא:
שניים זה ביחד
זוג טוב עושה שיעורי בית
לומדים לאהוב
 
ככה זה בזוגיות. לא מסתפקים בפעולה מאתמול או משבוע שעבר. לא אומרים 'אני אוהב/ת אותך' וזהו. זה משהו תמידי, יומיומי, מתחדש, פורח, מאיר בכל פעם מחדש כשאומרים את זה.
 
זוגיות היא פרויקט משותף! שלו ושלה.
 
מהרגע שמכירים, מהרגע שמחליטים שזה החצי השני שלי, הזוגיות מתחילה לנבוט ולפרוח. זה אומר שכרתנו ברית נצחית.
 
זאת יצירה משותפת! שלו ושלה.
 
יצירה מלאה באחדות, מחויבות אחת כלפי השני, זכות, המסגרת שמלווה אותנו עד ה-120 ביחד בבריאות, אהבה ושלום.
 
במהלך היצירה המשותפת נוצרות עוד יצירות נפלאות – הילדים המקסימים, אבל הם איתנו עד לרגע שהם פורחים מהקן, פורשים כנפיים והולכים לבנות את הקן שלהם.
 
ושוב, היצירה שלנו נשארת של הזוג. שלו ושלה.
 
וגם אחרי שהילדים נכנסו לתמונה, וגם אחרי שהם התחתנו והקימו בית משלהם, וגם אחרי שנולדו נכדים, היצירה שלו ושלה דורשת השקעה ומחשבה, ההבנה ופתיחות, הכלה, הקשבה ותמיכה לאורך כל הדרך.
 
וכן, גם הרבה מסירות.
 
זו יצירה שפתוחה כל הזמן להשקעות ורעיונות שיכולים להפוך אותה למרגשת יותר, למקום נעים, למניבה רווחים אדירים אם השכלנו והשקענו נכון.
 
זו יצירה שאם חלילה טעינו, אפשר לתקן. שאפשר לגייס בשבילה את כל המשאבים שבחיים. שכל נתינה בה היא עולם בפני עצמו, עוד אבן דרך, עוד סיפור יפה בספר הזיכרונות שלה.
 
לא חסרים סיפורי אהבה של אנשים שלא היה להם כסף לקנות מתנות, אבל פרח קטן מהגינה מילא לב שלם.
 
אולי גם זה יעניין אתכם:
כאן בונים גן עדן
למה התאהבנו? שאלה טובה!
סוד הזוגיות המוצלחת
איך נשמור על זה?
 
היצירה הזו, הזוגיות שלו ושלה, לא נמדדת במדדים רגילים. היא גם לא נשקלת במשקל רגיל, גם לא במה קיבלתי ומה נתתי.
 
זוגיות טובה היא גמישה ומשתנה. היא הבנה ומחשבה חיובית על בן/בת הזוג, היא אמון ברצון להיטיב אחד לשני. היא הקשבה והיכולת לסלוח כשצריך.
 
זוגיות טובה היא דבר שבונים כל יום מחדש. כל היום היא התחלה חדשה. היא השקעה חשובה. היא מלאה במחמאות, פרגונים, יחס, והרבה מאוד אהבה והערכה.
 
זוגיות טובה זה לא 'אני עשיתי בשבילו/בשבילה', 'נתתי לו/לה'. לא פותחים פנקס ורושמים את כל מה שעושים, וכשיום אחד יש ויכוח, עננים אפורים שמעיבים על הקשר, לא שולפים את הפנקס הזה ומטיחים אחת בשני דברים.
 
פעם שמעתי מישהו שתמיד היה אומר 'קניתי לה – בגדים, מכשירי חשמל למטבח, תכשיטים… מה שהיא ביקשה קניתי לה'.
 
"זה לא עובד כך" אמרתי לו. "כל מה שקניתי לה משמש גם אותך! מכשירי החשמל במטבח מסייעים להכנת האוכל שאתה נהנה ממנו. כך מהבגדים ומהתכשיטים, אם היא שמחה ומאושרת – גם אתה שמח ומאושר. ויש מצווה יקרה שאומרת "ושימח את אשתו"! כמה כיף שבני הזוג מאושרים ולא חלילה ממורמרים וזועפים, נכון?"
 
זוגיות טובה, היא כשכל אחד מבני הזוג יודע וממלא את התפקיד והחלק שלו ביצירה הזו על הצד הטוב ביותר, בלי תלונות, בלי כעס.
 
זוגיות טובה, זה לדעת מה הדלק שמניע אותה – אהבה, הבנה, הערכה, אמון, תמיכה, להיות שם בשבילו/בשבילה, להתחבר, להשקיע ולהתפלל. והרבה.
 
אם נתמיד לטפח את הקשר, להוסיף עוד גוונים ליצירה הזו, שלו ושלה, אם נשים אותה תמיד בראש סדר העדיפויות שלנו – כי ממנה אנו שואבים כוחות אדירים לשאר תחומי החיים וכל מה שאנו עושים, אם נשכיל לעשות את זה נרגיש שהחיים בתא המשפחתי שלנו, בזוגיות שלו ושלה, הם גן עדן של ממש. נזכה להגשים את המטרה היקרה שנקראת זוגיות.
 
זוגיות, זוג ולא פרד. ביחד ולא לחוד.
 
 
* * *
טליה לוי (B.A בחינוך) עוסקת בתחום כבר 12 שנה. מדריכת כלות מוסמכת. ניסיון רב בתחום הכתיבה והחריזה, עוסקת במודעות נפשית ורגשית על פי תורת החסידות. נשואה ואמא לארבעה, ב"ה. ליצירת קשר: talyalevi226@gmail.com 

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה