כמה עולה התענוג?

כולם יודעים שלתענוגות יש מחיר ולפעמים גם כבד (תרתי משמע). בעולם עמוס ולחוץ אנשים מפציצים את עצמם בתענוגות כדי לכפר על המצב. איך מתמודדים?

3 דק' קריאה

דב בער הלוי

פורסם בתאריך 16.03.21

זה התחיל עוד כשהיינו במצרים והתגלגל מהר גם ליוון. משם זה המשיך לרומא-אדום, ואז לאירופה כולה. ולבסוף? לאמריקה.

 

זה הכוח של התענוג הגשמי עליו שולט היצר הרע בעצמו ובכבודו. אלו הן התמונות בשלטי החוצות, השירים שאנחנו שומעים, תוכניות הטלוויזיה למיניהן ועוד. גם בכל הרשתות. זה גם בפוליטיקה או התפישה הקלאסית הפילוסופית שתופסת את כולם והאומרת, שמה שמרגיש טוב (גם אם הוא לא) הוא טוב.

 

מה שנוצר בהוליווד התפשט כמו וירוס לכל ארבע קצוות העולם. זה פרץ את הגבולות של הנשמות שלנו עד כדי עינוי חושים.

 

אין מנוחה. שום הפסקה. גם לא פסק זמן.

 

אפילו כשנחישות הדעת שלנו נשחקת לפירורים, כוחות התענוג רק מתגברים עם כל טכנולוגיה חדשה שמתפתחת, גחמה כזו או אחרת או ה'אישור' שמעניקים הסלבס לכל דבר, ורק תופסים תנופה גדולה יותר.

 

על כך מלמד אותנו רבי נחמן מברסלב, שכל מה שפיזי בעולם הזה הוא למעשת השתקפות של משהו שקורה בעולם הרוחני.

 

כאן בישראל אנחנו נמצאים במצב מלחמה על בסיס קבוע. אין מנוחה בארץ שלנו. אפילו בשנה רגועה ישנם אלפי ניסיונות של מחבלים הרוצים לפגוע בנו, אך תודה לא-ל נמנעים על ידי שליחיו הטובים של הקב"ה.

 

זה בדיוק הקרב שכל אחד מאיתנו מתמודד איתו. כל יום וכל אחד מאיתנו נמצא במצב כזה. האויבים של ישראל רוצים להרוס אותנו גשמית. אבל האויב הזה הוא גרוע יותר: כוחות התענוג רוצים להרוס אותנו רוחנית. הם רוצים לשדוד אותנו מהנצחיות שלנו.

 

אותו קרב שאבותינו נלחמו בגלויות של מצרים, יוון, ורומא-אדום – הוא זה שאנו מתמודדים איתו היום.

 

מאמרים נוספים בנושא:

גם בלי התפוח

כל יום גן עדן

ישנים טוב

גישה חיובית זה כוח!

תאפשרו לעצמכם!

הנפילות הקטנות

הפיתוי והמחיר הכבד

לא עומדים בפיתוי

בחזרה לגשר

אתם בוחרים איך ייראו החיים שלכם

תחשוב טוב יהיה טוב

 

ואיך נלחם בזה? הנה כמה עצות:

 

תתרגשו! – אנחנו מתמודדים עם החשיכה הגדולה ביותר שהעולם והיקום כולו התמודדו איתה אי פעם, והקב"ה שולח אותנו למשימה הזו. הוא הכניס אותנו למשחק שנשארו בו רק 12 דקות לסיום ואומר לנו לקחת את הכדור ולקלוע את הסל המנצח. איזה קול של ביטחון המלך העצום הזה משמיע לנו, הא?

 

תכעסו/תתעצבנו! – אל תהיו פוליטיקלי קורקט. תרימו את עצמכם מכל הדברים הנמוכים שהעולם הזה מציע, אותם דברים שמרדימים את הנשמה ופוגעים באנושיות שלנו. תמחו, אל תסכימו. תכעסו עליהם, אל תאפשרו להם לשלוט בכם. זהו את האויבים האכזריים של האנושות כחיות ופראי אדם. כן, יש בכל העולם אנשים טובים שרוצים בדיוק את מה שאתם רוצים – שהעולם הזה יהיה מקום טוב יותר לחיות בו! לא מה שאנו רואים היום. לא ההרג, הרוע, הזוועות שהאנושות כבר לא מסוגלת להכיל. אל תאפשרו לזה לקרות גם ברוחניות.

 

תאמינו! – הקב"ה ידע שיהיה זמן כזה בו הרוע, השטן בעצמו, ישלוט. אפילו העולם של היום הוא חלק מהחזון שלו. זה לא תלוי בכם, גם אין לכם את היכולת לשנות את זה. התפקיד שלנו הוא לקבל את מה שקורה היום כמה שהקב"ה רוצה שיהיה. יש לו מטרה, הוא מוביל אותנו למקום אחר, ולעשות כל שביכולתנו ולהחזיק חזק ובנחישות בתורתו.

 

אפילו שכוחות התענוג מחזיקים במקורות הממון והכסף, בכוח הפוליטי ובערוצי התקשורת, ומראים איך האנשים הטובים כביכול מפסידים, אנחנו יודעים איך כל זה ייגמר. כל מעשה טוב בעולם המזויף הזה הוא ביטוי לאמונה הגדולה של האנשים שעושים טוב באמת. ואל תחשבו אחרת!

 

תשירו! תרקדו! – אפילו היום, על כל רע יש אינסוף טוב! הציפורים, הפרחים, ההורים, המשפחה, הילדים, החברים, אלה שנזקקים למצוות החסד והצדקה שלנו – כל אלה הן ברכות אינסופיות שהקב"ה מברך אותנו בהן, שולח לנו היום ובכל יום ויום כדי להמשיך הלאה.

 

ואלה ברכות שאף אחד לא יכול לקחת מאיתנו. אם קשה לכם לראות את זה ככה, תרקדו בלי שום סיבה. אמרו תודה לבורא עולם על כל הרע שאתם רואים. כי כל דבר רע הוא תפאורה של החושך שגורמת לאור רק לבלוט עוד יותר! חשיכה היא רק תבלין להעצים את להבת האור שאנו מושכים לעולם הזה עם השמחה שלנו. אמרו לו תודה על זה והוא יפקח את עיניכם.

 

אל תייאשו! – אנחנו נמצאים בקו הראשון של שדה הקרב הגדול של כל הזמנים. זה בדיוק הזמן לפנות לבורא עולם ולבקש ממנו לחזק אותנו. שנסו מותניים, העצימו את רמת הלימוד והידיעות הרוחניות שלכם, את הנשמה שלכם, והמשיכו להילחם. השם אתכם.

 

זה כמו במלחמת העולם הראשונה. כמעט עד הסוף הגרמנים היו מובילים על בנות הברית, נלחמים באכזריות לא מוסברת. ויום אחד, באופן לא צפוי בכלל, הם נותרו ללא תחמושת וכוח אדם. וגם אז, הם המשיכו להילחם ככוח הכי חזק שהיה באירופה עד נובמבר 1918, ותוך כמה ימים התפוצצה להם הבועה בפנים והנפילה הייתה מידית וכואבת.

 

זה בדיוק כמו סוף גלות מצרים, סיום העבדות של עם ישראל. כהרף עין הקב"ה הנחית על המצרים מכות שהם לא ידעו מאיפה זה בא להם ושחרר את ילדיו.

 

אתם מבינים, מבחוץ זה נראה כאילו הם החזקים ויכולים להחזיק כך לנצח. אבל מה שאנחנו לא רואים הוא שהם נמצאים כבר בקצה המסלול שלהם, בסוף, ומהר מאוד כולם יקרסו.

 

כל רגע בן אנו נלחמים בכוחות החושך, בחטא, בדיכאון ובייאוש – אנחנו מקרבים את האנושות לקו הסיום הנצחי. כל מה שצריך זה צעד קטן אחד, עוד מעשה טוב אחד, להתקדם בלי לחשוש מול התענוג חסר התקדים הזה ובעזרת הנחישות העזה לעשות את ההבדל הגדול!

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה