כמו בחדר בריחה

הבילוי הטרנדי "חדר בריחה" הפך פופולארי ומעניין, אך מי ששם לב גילה שהוא מראה לחיים שלנו. עדנה קדוש, מאמנת מוסמכת, על חדר הבריחה של החיים.

3 דק' קריאה

עדנה קדוש

פורסם בתאריך 15.03.21

התברכנו באופנה מעניינת, טרנד בילוי המכונה "חדר בריחה".

 

מדי יום קמים להם חדרי בריחה נוספים במקומות שונים בארץ, וגם באזור הנפלא בו אני גרה זה קרה. וידוי מקסים, גם משפחתי ואני יצאנו לבילוי בחדר הבריחה. הנה כמה תובנות שקיבלתי אחרי המפגש עם חדר הבריחה על החיים שלנו.

 

זה מתחיל בכניסה לחדר, כשהדלת נסגרת. ההרגשה מסתורית. תחושה של אי וודאות. אתם לא יודעים מה מצפה לכם. ברגע הזה השעון מתחיל לתקתק וכמו בשעון חול, הזמן המוקצב לכם מוגבל. מה תעשו בזמן הזה? עליכם להספיק לפתור חידה או משימה ולצאת מהחדר בפרק הזמן ששעון החול מקציב.

 

שעון החול הוא כמו שאון החול שעובר עלינו. שאון המחשבות והאירועים שנעים בקצב מטורף. עלינו לבצע מטלות צעד אחר צעד, שלב אחר שלב, ולמצוא לבסוף את דלת היציאה. כאשר אנחנו בתוך החדר הנעול, אנחנו מרגישים לבד. למרות שצוות חדר הבריחה צופה בנו, אנחנו לא יודעים את זה.

 

ואז, אתם עומדים מול חידות משונות שמגיעות בדרך מוזרה. החידות חבויות בתוך האלמנטים והאביזרים שיש בחדר. לפעמים החדר קר מאוד, ואתם מבינים שהחידה הראשונה היא למצוא את מתג החימום. לפעמים החדר חשוך ואתם מבינים שעליכם לחפש את המתג שידליק את האור. לרוב, המתג יהיה משהו שאינו נראה כמו מתג סטנדרטי שאנו מכירים. המטרה, בגדול, שנחשוב מחוץ לקופסה תוך ערנות לחפצים שיש בחדר. תוך הבנה שיש היגיון אחר מזה שהתקבע אצלנו. כדאי לשכוח מכל מה שידענו ולהיפתח למשהו חדש. תוך שנייה עולה ההבנה שהרבה מהפתרונות יהיו סמויים מן העין ורק מחשבה יוצרת וניסוי וטעיה יאפשרו לראות ולמצוא את הפתרון.

 

בקיצור, חדר הבריחה מלא רמזים ומידע מוסתר והמטרה שלנו היא לגלות את הרמזים הסמויים.

 

בחדר הבריחה יש ביחד עם הרמזים גם חפצים "לא שייכים" כביכול. כמו בחיים, אתם נכנסים למציאות חיים חדשה כמו, לימודים, נישואים, מעבר בית, מחלה משמעותית חלילה, שינוי מקום עבודה ועוד, ואתם מרגישים לבד, אי ודאות ואינכם יודעים איך תצאו מזה הכי טוב.

 

אני מניחה שהטרנד של בילוי בחדרי בריחה בחיק המשפחה או עם חברים הוא עצמו רמז עבורנו. רמז לחיים שלנו האמיתיים. ולמה הוא נקרא "חדר בריחה"? ממה אנו בורחים? אולי זו דרך להוריד את הווליום ולטשטש את הלחצים של החיים? למה שזה לא יהיה "חדר התכנסות ושינוי חשיבה"? או "חדר כוחו של שילוב העצמי והביחד"?

 

מאמרים נוספים בנושא:

משני צידי האקסטרים

עצרו! ותחיו את הרגע

משחקים מתישים

משחק השמחה

תכנית משחק רוחנית

משחקות מחבואים

משחקים בלהאשים

נקודות בגן המשחקים

לשחק את המשחק הישן

לא משחקים מחבואים

רוצה קצת לבד

רכבת הרים

לשנות את המזל

 

מה מלמד אותנו "חדר בריחה" על החיים?

 

כמו בחדר הבריחה, גם בחיים עצמם יש רגעים שהכל נראה לא ברור. בהתחלה, אבל גם מיד פעם אין קצה חוט ואיננו רואים את הדרך לצאת מהבעיות והקשיים. רק אחרי שלוקחים את זה בקלילות, כמו משחק, ו"פותחים את הראש", מגלים שהצעדים הנרמזים ברמזים סמויים מלאי הומור והנאה.

 

בחיים נדמה לנו שהקשיים "כבדים עלינו" ושאין מוצא, אבל אם נתייחס אליהם כמו משחק בחדר בריחה, נגלה שהכל מתוכנן. הכל חלק מתכנית מושלמת. יש שלבים ורמזים שגילויים נוסך בנו שמחה אמונה וביטחון.

 

אם אתם לבד בחדר בריחה, אתם בהחלט יכולים להיתקע ללא מציאת הרמזים. למה? כי המוח הולך בכיוון אחד בלבד. למזלנו, נכנסים לחדר בריחה עם קבוצת אנשים. בדרך כלל אנשים שאנו בקשר איתם, משפחה או חברים. ויש בזה תועלת רבה. כי סיעור המוחות ושיתוף הפעולה מניב תוצאות מוצלחות הרבה יותר מהיותנו לבד.

 

ויש בזה לימוד ומסר גדול. החשיבות של החיים עם אנשים נוספים, התייעצות והחלפת מחשבות ומידע, ובתוך זה להביא את הייחוד של עצמכם – יש בהם תועלת גם בחדר הבריחה של החיים. יותר מזה, טוב להסתייע ולבקש עזרה. טוב לדעת לקבל עזרה. אין זו בושה או טעות ואין כישלון בכך שאינם יודעים. זה חלק מתכנית החיים להיות בקשר עם אנשים שמעצימים אתכם ולידם אתם גדלים ונעשים טובים יותר.

 

אם אתם ממש "תקועים" בחדר הבריחה ולא יודעים את הצעד הבא, אתם מגלים שמנהל החדר מוכן לעזור לכם בחפץ לב. אתם יכולים לפנות למפעיל החדר, שממילא צופה בכם כל הזמן ומלווה אתכם, ולבקש ממנו עזרה.

 

כך גם בחיים, ישנם מצבים רבים בהם אדם מרגיש תקוע, או בקשיים גדולים. הפרנסה לא מצויה, הבריאות לא שלמה, חינוך הילדים לא מביא לשביעות רצון, הזוגיות חסרה, אדם רוצה בית משלו ולא חסרות התמודדויות בחיים. יש לאדם את עצמו, יש לו אנשים טובים סביבו (ופה חשוב לציין שטוב שיהיו לאדם חברים טובים ולהתרחק מאלה שאינם מתאימים לו בכל היבט של החיים). בנוסף לחברים שמהווים "גלגל הצלה", יש לאדם אפשרות לפנות למפעיל הראשי, למנהל החדר בשיחת תודה, בקשה ותפילה.

 

אין מה לומר זה משחק נחמד, חדר בריחה. תכנית מתוכננת בשלמות, עשירה בחברים, בחשיבה יצירתית, בשלבים וצעדים אחד אחרי השני. הכל חלק מהתכנית, גם החפצים שאין להם משמעות לכאורה וגם החפצים שהם עצמם רמזים או שהתשובות חבויות בתוכם.

 

חדר הבריחה מאתגר ומוציא מאיתנו המון מקוריות ויכולת לסמוך על עצמנו, על אנשים וגם כניעה ופנייה אל המפעיל הראשית.

 

אז למה שלא נהיה כמו שאנו משחקים?

 

 

* * *

עדנה קדוש – אחות טיפול נמרץ, מטפלת ברפואה משלימה רב תחומית. מאמנת ותומכת על פי חכמת המזרח, המערב והחסידות. מורה בשיטת נקודתרפיה. מחברת הספר "49 ימי מסע". להזמנת הספר וסדנאות בריאות: 050-5574065, ednakadosh18@gmail.com וכן בפייסבוק – מידה טובה – הקוד להרזיה בריאה, או באתר www.ednakadosh.com

 

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה