כרטיס כניסה לחגיגת המבצעים

רוצים את כרטיס הכניסה לחגיגת המבצעים הכי משתלמת? הכי חלומית? המאמר הזה נכתב בשבילכם! אין כאן הגרלות, הזכייה בטוחה! רוצים לדעת עוד פרטים? כנסו!

4 דק' קריאה

הרב שלום ארוש

פורסם בתאריך 15.03.21

אם אתם אוהבים מבצעים משתלמים מאוד – המאמר הזה בשבילכם. יש לנו מבצע גדול מאוד ומשתלם במיוחד, ומי שיקרא את המאמר הזה יקבל את "כרטיס הכניסה" המזכה להשתתפות במבצע. אין כאן הגרלות, הזכייה בטוחה.

 

המבצע הגדול – שהוא כמובן מבצע התשובה – מתחיל עם כניסתו של חודש אלול. אנחנו עומדים לפני משפט גדול בעוד חודש, משפט גורלי שיקבע איך תיראה כל השנה הבאה עלינו לטובה. המצב שלנו לא מזהיר במיוחד, בלשון המעטה, לכן הקב"ה השיק עבורנו מבצע ענק לחיסול כל העבירות עם בונוס עצום שכל עבירה שנחסל באהבה – הופכת לזכות עבורנו!

 

איך עושים את זה? פשוט עושים תשובה. הכי קל והכי פשוט בעולם.

 

אבל… זה לא קל לכולם. ישנם רבים, ובפרט בדורנו, שלגביהם ההתמודדות עם חטאים ועוונות שוברת ומייאשת מאוד. כל מושג התשובה קשה עליהם ביותר ואפילו מכניס אותם לדיכאון. ולפעמים במקום לקרב אותם לבורא עולם, זה רק מרחיק אותם עוד יותר. זה נורא, אבל זו המציאות הכואבת. וכל כך חבל שאותם רבים וטובים לא יכולים להשתתף במבצע הגדול. חבל שדבר כל כך קל, מתוק ויפה כמו התשובה, מצטייר בעיניהם כמו תיבה שחורה ומאיימת שהם לא מעיזים להתקרב אליה ולפתוח אותה.

 

וכאן בדיוק נכנסת הבשורה הגדולה שבמאמר זה: כרטיס הכניסה לחגיגת המבצעים.

 

כתבתי בספר בגן האמונה, שלאמונה יש שלוש מדרגות: המדרגה השלישית והגבוהה היא שבכל דבר שקורה עם האדם יש מסר עבורו, הקב"ה מרמז לו ומראה לו איך להתקרב אליו ואיך לעשות תשובה. ובעיקר, בכל ייסורים שעוברים על האדם ישנו חטא שאותו צריך לתקן, ועל ידי שמתקן אותו הוא זוכה להתקרב לבורא.

 

זו מדרגת התשובה, וזה ממש יסוד היסודות של האמונה – שאין ייסורים בלא עוון, וכל סבל בעולם הוא מכתב אהבה מאת הבורא האוהב שרוצה לרמז לנו לתקן, ובכך לא להחטיא את מטרתנו ושליחותנו בעולם הזה. האם יש יותר טוב מזה? האם ישנה אהבה גדולה יותר מזו?

 

אבל למרות שזה "שֵׂכל" פשוט וכל כך בסיסי – קראתי לזה המדרגה השלישית ולא התחלתי עם המדרגה הזו, וגם הזהרתי שאסור לגשת למדרגה הזו לפני שני השלבים הראשונים, בדיוק מהסיבה הזו. כי ידעתי היטב מהניסיון עם בני ישראל היקרים, שאי אפשר לגשת לתשובה נכונה ואמיתית אלא מתוך נפש בריאה ואמונה שלמה.

 

מאמרים נוספים בנושא:

המחיר הכי מצחיק

אלול – אימון לעצמי ושינוי להרגלים

משהו חדש עומד להתחיל!

אימון בלי הפסקה

כמה קטן ככה גדול
הפרומו להתחלה הגדולה
מי המלך?

הדרך לסליחה
מחר הם לא יהיו פה

מריחים את הסוף

עוד אלול הגיע

 

לכן הקדמתי את שני השלבים הראשונים, שלמעשה מסכמים את שני יסודות האמונה ומכינים את האדם מבחינה אמונית ונפשית להיות בָּשֵׁל לשלב התשובה והתיקון, ולהגיע לקרבת אלוקים אמתית.

 

שני השלבים הם: א. ככה ה' רוצה – שזה מכוון כנגד יסוד האמונה שאין עוד מלבדו, שאין שום כוח בעולם, אין אשמים בעולם, גם אתם בעצמכם לא אשמים, אלא הכל מאת ה'. ב. הכל לטובה – שזה מכוון כנגד יסוד האמונה שאין רע בעולם כי הקב"ה הוא טוב מוחלט וכל מה שעושה הכל לתכלית הטוב בין שאנחנו מבינים ובין שאנחנו לא מבינים, לכן הכל מקבלים באהבה שלמה ועל הכל אומרים תודה מכל הלב.

 

רק כאשר אדם חי את שתי המדרגות הראשונות באמת – רק אז הוא מוכן לעלות למדרגה הבאה, ורק אז הוא יכול לעשות תשובה נכונה, תשובה מאהבה, תשובה בלי דיכאון ובלי רדיפה עצמית, תשובה שתקרב ותזכה אותו להמתיק את כל הדין ולצאת זכאי במשפט, תשובה שתהפוך את כל העבירות שלו לזכויות.

 

ועד כמה שהדברים פשוטים וכתבתי אותם בפירוש, אני רואה צורך לחזור עליהם ולתמצת אותם, ולהוציא את המסקנות ואת דרך העבודה היוצאת מהם בצורה ברורה וחדה, כדי שדרך התשובה הנכונה תהיה בהירה וברורה כל אחד ואחד.

 

אין דרך אחרת. לחזור בתשובה בלי היסוד הראשון של האמונה שאדם לא מרגיש שהכל מאת ה' – זה אומר שהוא יאשים וירדוף את עצמו וירגיש רשע מרושע ורק יתרחק יותר. ולחזור בתשובה בלי היסוד השני, שהוא להאמין שהכל לטובה, זה אומר שהוא לא מאמין כמה ה' אוהב אותו וכמה הוא רוצה לעזור לו ושכל מה שעובר עליו לטובתו – זה אומר לחזור בתשובה בלי אמונה.

 

לכן התודה היא התשובה הראשונה, כי היא התשובה על פגם האמונה. התודה גם כוללת את הדרגה הראשונה, כי כאשר אתם אומרים תודה, אתם כבר מכירים בכך שהכל מאת הבורא ולכן אתם אומרים לו תודה, וכמובן כוללת גם את הדרגה השנייה כי היא מבטאת יותר מכל את האמונה שהכל לטובה.

 

נמצא, שהתודה היא השלב הראשון, אבל היא לא השלב האחרון.

 

השלב האחרון והמושלם הוא באמת לשוב בתשובה על כל דבר ולתקן הכל, וזה אפשרי ולא קשה כמו שזה נשמע. אבל עד שאתם לא אומרים תודה בשמחה, אינכם להמשיך הלאה לשלב הבא, לכן התודה היא כרטיס הכניסה לחגיגות המבצעים הגדולות של חודש אלול, היא המפתח לתשובה נכונה ולשנה טובה!

 

אל תעצור לפני השיא!

 

אבל כמו שאמרתי, התודה היא לא השלב האחרון. כאשר זוכים להגיע לתודה שלמה ואמיתית – זה הזמן להתחיל תשובה נכונה. זה הזמן לעשות וידוי דברים ולהתחרט ולתקן באמת ולחזור ולהתקרב אל הבורא.

 

 

זה בדיוק הזמן לגלות לכם שאת הדבר הגדול הזה עושים אך ורק מאהבה…

 

ובאמת, רוב האנשים שמספרים לי שהתחזקו ללכת בדרך התודה ואמרו תודה ונושעו, מספרים שבזכות זה הם הרגישו את ההשגחה של הקב"ה וכמה הוא אוהב אותם, וזה מה שיצר בהם שינוי וגרם להם להתחזק בתשובה ובקיום המצוות ובהתבודדות יומית של תשובה. כלומר, התודה באמת הובילה אותם למדרגה השלישית של האמונה שהיא שלב התשובה.

 

אבל אני רוצה לעקור טעות גדולה – שיש כאלה שחושבים שהישועה שאחרי התשובה היא התחנה הסופית, כאילו חלילה "אמרתי תודה ונושעתי, ועכשיו אפשר להמשיך בחיים…" חס וחלילה. זו טעות גדולה מאוד. הישועה הגדולה והעצומה של התודה היא האמונה השלמה, וכאשר אתם סוף סוף זוכים לאמונה שלמה, זה בדיוק הזמן המתאים לתשובה שלמה מאהבה. לכן להישאר עם הישועה ולעצור את התהליך בשיאו – זו טעות גדולה.

 

ואדרבה, אם לא תתקנו את הסיבה שבגללה באה הצרה, הצרה תחזור. זה כמו לקחת אנטיביוטיקה בלי לשנות את אורח החיים. כאשר הסיבות לצרה לא תוקנו, אז גם אם הדין הומתק והצרה סרה לפי שעה – מה מבטיח לכם שהיא לא תחזור? וכי אתם חושבים שהצרה הגיעה אליכם במקרה ובלי סיבה?!

 

אלא, שלפני התודה לא יכולתם לעשות תשובה בכלל, כי לא הייתה לכם מספיק אמונה כדי לחזור בתשובה נכונה, התשובה הייתה עלולה להרחיק אתכם. עכשיו, אחרי התודה, כאשר יש לכם מספיק אמונה והדין נמתק מעליכם – אתם יכולים לחזור בתשובה ולתקן את החטא בשורשו ולפתור את הבעיה באמת. לכן אל תסתפקו בישועה של התודה, אלא התקדמו לשלב השלישי שהוא שלב התשובה והתיקון.

 

וכשתתקנו את מעשיכם באמת – רק אז תוכלו באמת לומר "אמרתי תודה ונושעתי", כי הישועה האמתית היא הישועה מהכפירה ומהעבירות – "והושעתי אתכם מכל טומאותיכם".

 

וזה העומק האמיתי של התודה על הצרה, אתם לא סתם מודים לבורא בלי סיבה. אתם לא סתם אומרים לו, 'יש כאן טוב, אני לא רואה את הטוב ולא מבין מה הטוב, ובכל זאת אני אומר תודה'. אלא מודים לבורא עולם על ההזדמנות לתקן: 'אני מודה לה' על אהבתו הגדולה שמעורר אותי על ידי הצרה, כי הוא רוצה שאקבל את הישועה האמיתית שהיא להתקרב אליו, ושאתקן באמת את כל העוונות, ושגם אני אזכה לחגיגת המבצעים העצומה של מצוות התשובה'.

 

ויהי רצון שנזכה כולנו לתשובה שלמה מתוך תודה ואהבה, ונכתב ונחתם לשנה טובה ומתוקה.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה