לא! ללב חולה!

הנה הרגע לחבוש כובע על ההיגיון הישר ולחשוב: הבריאות יקרה לנו? הלב חשוב לנו? מה אנחנו עושים בשבילם? רחלי רקלס עם דרכי טיפול פשוטות רגע לפני שהלב חולה.

4 דק' קריאה

רחלי רקלס

פורסם בתאריך 17.03.21

משהו פה לא בסדר.

 

עשיתי סדר בבלגאן שהילדים עשו בסלון. אחרי שהתעייפתי קצת, התיישבתי על השטיח. אלוקים אדירים! איך שהוא הבהיל אותי, המטהר אוויר הזה שפתאום העיף שפריץ שכמעט פגע לי בעין. אבל רגע, איזה ריח נעים נהיה כאן פתאום… ככה, באמצע היום נהניתי לי מישיבה על השטיח. ואז, מאותו מקום נמוך שמתי לב לכל בובות הפליימוביל 'כרותות האיברים' שהיו מפוזרות על הרצפה – לזה חסרה יד, להוא רגל, מתחת לכולם היה מישהו בלי ראש… הייתי המומה. איך זה קרה?

 

הנה כמה תיאוריות שעלו לי בראש:

 

הם זכו לביקור מפרוקרוסטוס – שלפי המיתולוגיה היוונית היה שודד ונוכל שנהג למתוח אנשים או לכרות את איבריהם, כדי שיתאימו לגודלה של מיטת המתכת, משהו מקביל למיטת סדום.

 

היה שם קרב כנופיות מזעזע.

 

אחד (או יותר) מילדיי היה ממש רעב ובגלל שהאוכל לא היה מוכן אז הוא… לא רוצה לחשוב על זה.

 

הייתה כאן מלחמה.

 

הם בעצם שבט של לוחמים אכזריים שכורתים איברים ומשתמשים בהם לטקסים המזעזעים שלהם.

 

או, שהם פשוט לא היו מודעים להשלכות הקשות של מחלת הסוכרת ומעלליו של הלבן הלבן הזה – הסוכר. סגנון החיים המאוד לא בריא שלהם גרם לחבר'ה שהיו מפוזרים על הרצפה לעבור כריתת איבר או שניים. כי ראיתם את הבחור הזה בלי חצי גוף? ריבונו של עולם, מה קורה פה?

 

אז הבחורים הקטנים והמסכנים האלה גרמו לי לחשוב על זה קצת. לא, הם לא יכולים להחזיר את האיברים שלהם (אולי כן, בהרכבה אבל 'לא על אמת' כמו שהילדים אומרים). אנחנו, לעומת זאת, כן יכולים לזכות בבריאות שלנו, ולא בגלל שמישהו 'הרכיב' אותנו בחזרה. כי הגוף שלנו הוא לא רק יצירה ניסית מעוררת פליאה שעובדת בדרכים מורכבות שעין לא ראתה, הוא גם יכול להחזיר שנים של נזקים ולתקן את עצמו ולזכות שוב בבריאות המיוחלת.

 

מאמרים נוספים בנושא:

פעימות לב

עומדים בעומס?

תזרקו את סטרסי מהחלון

תגידו כל יום

נקודת האיזון

תודה ביום משוגע

פרויקט "עשה זאת בעצמך!"

לאהוב את עצמי

תנו משמעות לחיים!

חמש דקות של אהבה

זה לא קורה פתאום!

מכתבי אהבה

כואב? מה זה אומר?

תפילה לבריאות

 

הפעם, אני רוצה לגעת בנושא של מחלות הלב. המציאות העגומה והכואבת היא, שעד כמה שאנו מפחדים ממחלת הסרטן על כל גווניה וצורותיה, מחלות הלב הורגות יותר אנשים בכל שנה ממחלת הסרטן בארץ ובעולם. בארצות הברית, למשל, נפטרים למעלה מ-600,000 אנשים ממחלות הלב השונות! הן גם הסיבה המובילה למוות הן אצל נשים והן אצל גברים. רובכם בוודאי מכירים לפחות אדם אחד עם בעיות בלב, וגם, לצערנו, אדם או שניים שנפטרו מהתקף לב.

 

עד כמה שהרפואה המודרנית מעניקה את כל סוגי הטיפולים והתרופות המתוחכמים והטובים ביותר כדי לטפל במחלות הלב, היא עדיין לא הצליחה לעשות משהו שירפא את האדם מתחלואי הלב.

 

מה כן אפשר לעשות כדי להקדים תרופה למכה ולהימנע מדברים שגורמים ללב לחלות? ובכן, דבר ראשון, כך אני מאמינה – הוא להעלות את המודעות בנושא זה וכמה שיותר.

 

לצורך ההתחלה, אפשר לגעת בטבע של מחלות הלב והתפתחותן. קוראים יקרים, התקפי לב לא קורים פתאום. רק בגלל שאנחנו לא רואים את התהליך כולו עד לרגע ההתקף, שלא פעם מסתיים במוות, זה לא אומר שהרוצח השקט הזה לא עובד בפנים במשך שנים. למעשה, ד"ר קולין קמפבל כותב שזו מחלה שמצריכה תקופת חיים כדי להיווצר.

 

ומה זה אומר? ובכן, כדי לענות על שאלה זו, ראשית יש להבין מה זה פלאק. פלאק הוא ציפוי שעווה הנמצא בדופן כלי הדם השונים בגופנו, וביניהם גם העורקים. הוא נוצר משומנים כולל כולסטרול, חלבון (פרוטאין), תאי המערכת החיסונית ועוד כמה דברים. עם הזמן, הפלאק עלול להצטבר בכמות גדולה על דופן העורק, ובדרך זו מצר את כלי הדם בו הוא נמצא וחוסם את מעבר הדם כראוי. היצרות זו גורמת – בין כל שאר המחלות שנגרמות ממנה – גם להתקף לב.

 

אז זה הרגע לחבוש כובע על ההיגיון הישר ולחשוב לרגע. אם מחלת לב מצריכה תקופת חיים כדי להיווצר, והיא תוצאה של כולסטרול גבוה ופרוטאין (חלבונים) בעורקים והיא רוצח מוכר ונפוץ – אז למה אנחנו עדיין אוכלים תזונה לא בריאה?!? אפילו הזרם העיקרי בעולם הרפואה יודע שתזונה היא המפתח למניעת מחלות לב.

 

אם אנחנו אוכלים תזונה שמורכבת מהרבה שומנים וחלבונים מן החי, לאן אתם חושבים שכל השומן והחלבון הזה הולך? האם הוא עובר בקסם שכזה במערכת הדם? ממש לא. האם הוא עובר עם טריקים ותחבולות ליד תאי השומן? הלוואי. אז לאן הוא הולך? נכון, לעורקים ולאיברים הפנימיים.

 

כמו מנוע של רכב ספורט, אם תמלאו אותו בדלק פשוט וזול הוא לא יסיע את הרכב במלוא העוצמה האדירה שלו. אבל אם תשקו אותו בדלק המתאים לו – איכותי, יוקרתי וטוב, תראו את הביצועים המושלמים של הרכב הזה, ושל המנוע. אז למה אנחנו חושבים שהגוף שלנו פחות מתוחכם ממנוע של רכב ספורט?

 

אם תמלאו את הגוף שלכם עם שומנים, פחמימות ריקות, סוכר ואוכל מעובד, הוא לא יצליח לתפקד כפי שהוא נועד לכתחילה. הוא גם ישבר הרבה יותר מהר ממה שאתם חושבים, אלא אם כן תזינו אותו בדברים ראויים.

 

בואו נדבר על חלבון מן החי, שהוא נושא מאוד שנוי במחלוקת בין הרבה מאוד אנשים. אתחיל ואומר, שאין לי שום בעיה עם דיאטת פליאו, דיאטת קטו (קטוגנית), הדיאטה של ד"ר אטקינס וכדומה – המבוססות על צריכת בשר בכמות גדולה עם המון שומן, לעיתים גם אפילו על חשבון צריכת פחמימות. ואם אתם מקבלים את רוב הקלוריות שלכם משומנים מן החי, אני מאמינה שזה מאוד לא בריא לטווח הרחוק. כי כמו שאמרתי, כל השומן הזה הולך להיכנשהו בגוף, הוא לא מתאדה…רבים מאיתנו לא פועלים בצורה מאופקת וכראוי עם אכילת כמות הבשר, ובקלות רבה נופלים לצד הקיצוני של העסק. לכן, אם אתם מתפתים לדיאטה מהסוג הזה, שרבים טענו שהם אכן ירדו בעזרתה במשקל, היזהרו מאוד והיו עם האצבע על הדופק ומומלץ מאוד לבצע בדיקות כולסטרול אחת לכמה זמן.

 

ב"מחקר סין", ד"ר קמפבל קולין מראה קשר עצום ונפלא בין כמות השומן מן החי שאנו אוכלים ובין אחוזי מחלות הלב. הוא גם מציין שמחקרים רבים נוספים שנעשו במדינות שונות ברחבי העולם גם כן הגיעו למסקנה הזו.

 

ד"ר קמפבל, ד"ר קולדוול אסלסטין וד"ר דין אורניש אומרים: המפתח למנוע או לרפא מחלות לב הוא דיאטה טובה, נכונה וראויה!

 

הרופא שלכם יכול לרשום לכם מרשם של כדורים לוויסות הכולסטרול, אבל הוא לא יכול לטפל בסיבה של מחלת הלב. יש אנשים שנמצאים בסיכון גבוה שחייבים להשתמש בתרופות הללו כדי שהמדדים של הגוף שלהם לא ישתוללו. אך יחד עם זאת, הם חייבים לשנות את סגנון החיים שלהם – תזונה בריאה יותר, פעילות גופנית ועוד.

 

הנה כמה הצעות לתחילת הדרך:

 

מודעות – לימדו על הנושא. מומלץ גם לקרוא את "מחקר סין" ותבדקו מה אומרים הרופאים שציינתי במאמר זה על נקודה זו.

 

פעילות גופנית – לפחות שלוש פעמים בשבוע! ואני יודעת שאתם בטח חושבים שזה בלתי אפשרי בכלל ושאין לנו זמן והחיים תובעניים. אבל אני מבטיחה לכם, שאם תרצו לעשות את זה – יהיה לכם את הזמן! כן, כמו שאני עושה כל יום.

 

שתו הרבה מים – מים מסייעים לדם לא להפוך סמיך. וזה מאוד חשוב!

 

תזונה בריאה – אכלו אוכל לא מעובד, פירות וירקות, דגנים מלאים למלא את מחסן הפחמימות. וכמו שהיפוקרטס כתב פעם, "תנו למזון להיות התרופה שלכם, ותנו לתרופה להיות המזון שלכם".

 

בורא עולם נתן לגוף שלנו יכולות לחיות, להתרפא ולהשתקם. הוא גם נתן לנו את הכלים לעזור לו לתחזק בריאות טובה – פירות, ירקות וכל מה שנכלל בתזונה נכונה ובריאה. בואו נפסיק להתפלל להיות סופר מתוחכמים ונחזור לנקודת הבסיס האמיתית והנכונה. אם אתם רוצים להיות בריאים, אתם חייבים לאכול בריא. אין דרך אחרת.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה